Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Şubat '17

 
Kategori
Anılar
 

Neden resim yapmaya başladım?

Neden resim yapmaya başladım?
 

Son Açtığım Sergide


    Bu gün bir dizi film seyrediyordum.Küçük çocuk sevdiği kişierin resmini yapıyordu, ablası gelip resmi alıp yırttı. Birden, geçmişe gidiverdim. İlk okul da idim. güzel resim yaptığımı arkadaşlarım bildikleri için benden hep  resim yapmamı istyorlardı. Ben de on beş gün tatide bütün arkadaşlarıma resim yaptım. Okul açıldığında tomarla yaptığım resimleri arkadaşlarıma dağıttım. Hepsi çok sevindiler. O, sırada ÖĞRETMENİMZ geldi ve çocukların elinde resimleri gördü hepsi kız portreleri idi.  O da aldı ve resimleri hepsini topladı ve çöp kutusuna attı ve üstüne de ayağı ile öyle bir bastı ki resimler parçalandı. Bunu neden yaptığını anlayamadım hiç bir zaman. Ama 0 resimlere atılan tekmeyi bu gün bile hiç unutmam.
        Oysa resim yapmak benim için bir ifade aracı idi. Yemek yemek, su içmek gibi çok büyük bir ihtiyaçtı. Ben  resim yapmadan yaşayamazdım.Ben memur çocuğuydum, dilini lisanını anlamadığım, yerlerde resim yaparak kendimi oyalıyordum. Arkadaş edinemiyordum. Her şeyim resim di. Bazende yaptığım resimleri evin duvarlarına asıyordum. Evi kirletiyor diye babam toplayıp yırtıyordu. Ama ben resim yapmaya devam ediyordum. Okulda bazı öğretmenlerim resimlerimi beğeniyor yarışmalara sokuyordu. yaptığım reimler okulun duvarlarına asılıyordu.
        Resim yapmak benim için artık çok sıradan bir şey olmaya başlamıştı. Onun için lıseyı bitirince güzel sanatlara  gitmedim. Ben kendi kendime RESSAM olurum. Dedim.
         Ancak öyle olmuyormuş. YILLAR sonra bir sergiye gittmiştim. Büyük bir sergi idi. O gün karar verdim. Ben de segi açacağım diye. Ama olmuyordu. Galeriler öyle hemen herkese sergi açmasına izin vermiyorlardı. Eğitim almak gerktiğini anladım. Galerilerde dersler almaya başladım. Daha sonra Güzel SANATLAR ın sınavlarına girdim. MİMAR SİNAN ÜNİVERSİTESİNİ KAZANDIM. Dört yıl da bitirdim. Sonra çalışmalarıma devam ettim. Hemen mezun olur olmaz sergi açmak için müracat ettim.Sergi açmaya hak kazandım. İLK sergimi o zaman ki TAKSİM SANAT GALERİSİDE açtım. Sergi açmaya karar vermem den sonra tam 10 yıl geçmişti.
         Hani diyorlar ya bir hedef koyarsanız kendinize, bütün evren size yardım eder. Gerçektende öyle olmuştu. Çünkü evlenmiştim. Üç çocuğum vardı. Hepsi okula gidiyordu. Anlatsam bu da çok uzun bir hikaye .
         BEN HALA RESİM YAPIYORUM. YAKINDA DA YİNE ÇOK BEĞENİLEN BİR SERGİ AÇTIM.
YORUMU SİZLERE BIRAKIYORUM.
 
Toplam blog
: 59
: 720
Kayıt tarihi
: 02.08.10
 
 

Mimar Sinan Üniversitesi, heykel bl. nü bitirdim. 5 kişisel sergi açtım. Bir çok karma sergilere ..