Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '09

 
Kategori
Eğitim
 

Neden sıfır çektin?

Neden sıfır çektin?
 

'Mutlaka her ilde 'sıfır' alanlar var, bir örneklem oluşturulup araştırma yapılabilir.'(toplantıdan)


Neden sıfır çektin? Sen ki devletin sırtında, ilköğretimde 8 yıl, ortaöğretimde 4 yıl olmak üzere 12 yıldır öğrenim görüyorsun. Gittin geldin, yüzlerce yazılı sınavına girdin, 20 civarında karne aldın ve son virajda bu kadar önemli bir sınavda sen nasıl oldu da sıfır aldın?

Ben de sana sorayım, ben onca virajdan geçerken; sen neredeydin?

YÖK ve MEB yetkililerinin dün gerçekleştirdiği '2009 ÖSS ve ÖSYS Sonuçları ile Ortaöğretimin Sorunları ve Çözüm Önerileri' başlıklı toplantıda yapılan görüşme ve çalışmalar sonrasında, 'ÖSS'den sıfır alanlarla birebir görüşme' fikrinin oluştuğu söylendi. Bu görüşmelerin bütün 'sıfırcı'arla değil de bir örneklem oluşturularak anketlerle sağlanacağı de belirtildi. Yüz yüze görüşmelerin de mümkün olabileceği de belirtilen toplantıda, bu sayede ortaöğrenim düzeyindeki sıkıntıların bir kısmına da çözüm bulunabileceği önerildi. Tabi ki bu sıfırcıların sayılarının azalması/azaltılması da önemli bir sorun.

Ben onca virajdan geçerken; sen neredeydin? Okuluma öğretmen göndermezken, rehberlik öğretmenin ne demek olduğunu bilmezken, 60 kişilik sınıflarda okurken, laboratuvar diye mi yazılıyor labaratuar diye mi bilmezken, matematik dersime iktisatçı, fizik dersime kimyacı girerken, her yıl bir müdürüm değişirken, ilköğretimin beş yılında 3 (bu sayı 3 ile 8 arasında değişiyor) sınıf öğretmenim olmuşken sen yoktun da şimdi mi soruyorsun, neden sıfır çektiğimi?

Bu arada benim OKS/SBS sonucum da buna benzerdi, bari o zaman gelseydin de bişeyleri değiştirebilseydin. Zaten sizin gibi üst düzey birisiyle hiç görüşmediğimden heyecanlıyım daha fazla şey söyleyemiyorum, aklıma gelmiyor.

Bilgisayar dersim var öğretmenim yok, sağlık bilgisi dersim var o dersin öğretmeninin ataması yok hatta öyle bir öğretmen de yokmuş öyle duydum. Fizik kitaplarında sıvıların kaldırma kuvvetinden bahsetmiyorlar ÖSS'de soru olarak karşıma çıkıyor. Anlamıyorum.

Projeksiyon aletleri sınıflarda asılı, öylece duruyor. Ne işe yaradığını bilmeyen öğretmenlerim var, bilenler de hiç kullanmadılar. Zor mu geliyor, yasak mı biliyorum.

Sözleşmeli öğretmen kötü öğretmenmiş, öyle diyorlar. Hem daha az para alıyormuş, ben bilmiyorum. Gerçi Mustafa Hoca sözleşmeli ama çok iyi öğretmendi, o da kadroluya geçti başka yere atandı. Zaten öğretmenlerimiz hep atanıyor. Geçen sene duydum bizim okula bir öğretmen atanmış, bayanmış. Bizim köy ilçeye biraz uzak. Okula hiç gelmedi, onun yerine iki yıllık üniversite mezunu Hikmet Hoca geliyor, o da ücretli öğretmenmiş. O daha az para alıyormuş. Devletin parası çok mu az mı bilemedim.

Dershaneye gitmezsen kazanamazsın diyorlar, dershane de pahalı. Hem de çok. Babam vermez o kadar parayı. 'Okul neyine yetmiyor' der, sonra başlar; biz sizin zamanınızda bir defterle okula gider gelirdik diye. Ama ben soramam, sizin zamanınızda sınava kaç milyon kişi giriyordu diye.
Yine de gittim dershaneye sordum kaç paradır, ne zaman açılır diye. Dediler, bu yıl da sistem değişiyormuş onun için daha erken başlamak gerekiyormuş dershaneye. Sistem mi değişmiş? Eski sistem neydi ki? Onu bile bilmiyorum. Bu sene mezunum, boşta gezeceğim. O zaman öğrenirim yeni sistemi de eski sistemi de.

Ben de çok konuştum kusura bakmayın. Zaten bizden geçmiş, seneye askere giderim. Bir iş bulabilirim inşallah. Bulamazsam da artık ne yapayım, belki İstanbul'a giderim orda çalışırım.

Bu arada toplantınızın başlığında anlatım bozukluğu mu var?

 
Toplam blog
: 70
: 1093
Kayıt tarihi
: 27.01.08
 
 

Çok da eskilerde olmayan bir tarihte doğdu. Kulağına ismini fısıldadılar: İsmail. İsmini büyüyünc..