Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '14

 
Kategori
Pazarlama
 

Neden sosyal medya?

Bilgi çağı ile paralel ilerleyen teknolojik gelişmeler sonucu, bilginin paylaşımının hızlanması gibi nedenlerden dolayı yeni platformlar ve sektörler ortaya çıkmıştır. İnternet kullanımının yaygınlaşması, her evde en az bir bilgisayarın bulunması ya da her ortamda akıllı telefonlar ile ağlara bağlanım kolaylığının olması, kişileri interaktif dünyada oldukça ulaşılabilir bir duruma getirmiştir. Bunu gören girişimciler ise, internet alanında yeni sektörlere yelken açmışlar ve bu tip kullanıcıları kurdukları web platformlarına çekebilmeyi amaçlamışlardır.


Önemli interaktif platformlar, ülkemizde ve dünya genelinde, forum benzeri web sitelerinden esinlenerek meydana gelmişlerdir. Google ve Yahoo gibi arama motorlarının, sürekli güncel kalan ve yeni anahtar kelimeler kazanan web sitelerini daha üst seviyelerde değerlendirmeye başladığı dönemde, çeşitli web siteleri kullanıcıların yazılarından faydalanmak istemişlerdir. Bu sayede, hem kullanıcılar sanal birer kimlik kazanarak onore olacak, hem de web siteleri güncelliğini korumuş olacaktır. Yalnızca manevi açıdan değil, maddi açıdan da gelir kapısı olabilecek bir sektör haline gelen bu tip platformlar, bünyelerindeki yazarları genel olarak seçerek almaktadırlar. Peki, buraya kadar olan kısımda, bu sektörün nasıl ve ne amaçla doğduğu belirtilmişken, acaba insanlar ne için bu tip sitelerde yazmaktaydılar?

Bu sorunun en kuvvetli cevabı, insanların beğenilme dürtüsünden ileri gelmektedir. Bir şekilde yazarak kendini ifade etmeye çalışan bireyler, yazılarının sanal ortamlarda okunması ile kendilerini kimi zaman önemli hissetmekteler, kimi zaman ise paylaştıkları fikirlerin sadece kendilerine ait olmadıklarını düşünmektedirler. Son yılların moda web projelerinden olan, sosyal medya tanımlamasının içini dolduran Facebook, Twitter, Ekşi Sözlük, Galatasaray Sözlük, İtü Sözlük gibi birçok alanda farklılaşmış ve özelleşmiş web siteleri, sanal dünyanın en sık kullanılan alanları haline gelmişlerdir. Sözlük tipindeki web siteleri, yazarlarını kendileri belirlerken, diğer sosyal paylaşım sitelerine ise isteyen herkes üye olabilmektedir. Bu nedenle, sözlük yazarlarının yazdıklarının sosyal medya hesaplarında paylaşılması, beğenilmesi ve kitlelerin bu fikirleri okuyabilmesi, bu bireyler adına mutluluk verici bir durumdur. Çünkü birey, kendini yalnız hissetmeyecek ve kaçınılmaz insanlık dürtüsü olan beğenilme duygusunu, iliklerine kadar hissetmiş olacaktır.

Bir başka yazı yazma sebebi ise, genel olarak akademik ya da habervari işlere imza atan bireylerin, fikirleri ile toplumu yönlendirme amacından ileri gelmektedir. Günümüzün tanınmış gazeteci ve akademisyenleri, bu sınıfa girebilir. Ayrıca, sanal ortamlarda yazı yazma yöntemi ile, gündemde kalabilme amacı güden tanınmış kişiler de bulunabilmektedir. İnsanları örgütlemek, duyurular ve organizasyonlar yapmak amacı ile, belirtilen platformlarda yazan bireyler de unutulmamalıdır. Çünkü sosyal medya, örgütlenme ve haberleşme adına, çok ciddi bir güç haline gelmiştir. Bu sayede, bir kişiden yayılan önemli bir haber, kısa sürede milyonlarca insana ulaşabilmektedir. Para kazanmak, gelir kaynağı olarak yazılarını kullanmak isteyen bireyler ise, sınıflandırmanın en yeni üyeleridir. Çünkü, internet piyasası ve bağlı sektörlerinin gelişimi, neredeyse son 15 yıllık bir geçmişe sahip olduğu için, bu alandaki ufak tefek para kazanma yöntemleri de yeni yeni gelişmektedir.

 
Toplam blog
: 22
: 4175
Kayıt tarihi
: 23.11.06
 
 

Türkiye'de şu anda Turquality Destek Programında 100 Firma 111 Markası, Marka Destek Programında ..