Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '09

 
Kategori
Tiyatro
 

Neden tiyatro

Neden tiyatro
 

Hayatıma anlam veren olgulardan biridir Tiyatro. Hatta şöyle ki tiyatroyla ilgisi olmayan insanların “boş işler bunlar” ya da “işiniz gücünüz mü yok mu? arkadaş” demesi, biraz daha ileri gidip “ tiyatroda para yok ki! Aç kalacaksınız.” Gibi sözlerle bu boş uğraştan bizi kurtarmak istemelerine bir cevap olma düşüncesidir yazım.

Ben bu duyguyu henüz 16 yaşımdayken tattım. Öyle heyecanlıydım ki Haldun TANER in Dışarıdakiler oyununu sahnelerken. Ekip arkadaşlarımızla çok caba sarf ettik; ama son gün gelip de oyunu sahneledikten sonra son söz olarak seyircilerin alkışlarını anlatmak istesem de kelimeler yetersiz kalır bu duygunun açıklanmasında.

Bu sebeple sanatla ilgisi olmayan kişilere ne kadar anlatmaya çabalasam da, sahne tozunu yutmadığı icin, açıklaması güç olacak biliyorum.

İnsanların çoğu tiyatro oyununda olmak istemiştir. Peki, bunun asıl sebebi tiyatronun bir sanat dalı olması mıdır? Hayır, insanların sadece amacı bir sanat dalıyla ilgilenmek olsaydı, bu sanırım tiyatro olmazdı. Çünkü en zor sanat dalıdır Tiyatro. Diğer tüm sanat dallarını içerir. İyi bir beden ses ve beyin eğitiminden sonra kişi diğer sanat dallarında ( dans, müzik, resim …)da kendini eğitmek zorundadır. Tiyatronun içinde gerçekten olmak isteyenler tüm bunları yapar ama herkes bütün bunları göze alamaz ve tiyatro içinde bir uhde olarak kalır.

Yazımı sonlandırırken başka bir ayrıntıya da el atmak istiyorum. Sanatla ilgisi olmayan kişilerden bahsettik ama birde sanatsal faaliyetlere önem veren kişiler de var aramızda. Özellikle İzmir devlet tiyatrosunda ki oyunlara 15 gün önceden bilet almak ve son gün gelip çattığında biletlerin tükenmiş olduğunu bilmek beni öyle mutlu ediyor ki...

Ayrıca bu akşam İzmir devlet tiyatrosunda; Antalya Devlet Tiyatrosu ekibinin “Benim Doktor Oğlum” oyunu sahneleniyor ve bende sabırsızlıkla bekliyorum… Bilgilerinize sunulur

Benim Doktor Oğlum

Yazan: Eli Saghı

Çeviren: Hale Kuntay

Yöneten: Ali Meriç

Yönetmen Yardımcısı: Orkun Yılmaz

Dekor Tasarım: Buket Akkaya

Giysi Tasarım: Buket Akkaya

Işık Tasarım: Namık Gürsoy



http://www.devtiyatro.gov.tr/web/bolgeler/izmir.htm

 
Toplam blog
: 27
: 2069
Kayıt tarihi
: 14.08.06
 
 

İzmir doğumluyum ama tamamen bir Çanakkale aşığıyım. Herkesin hayatı bir öyküden oluşuyor ve ben ..