Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '16

 
Kategori
Deneme
 

Neden yaşlanıyoruz?

Neden yaşlanıyoruz?
 

görsel netten alıntı


Rahmetli annemin cildi pırıl pırıldı. Elma, salatalık, patates soyduğu zaman muhakkak kabuklarını, ayrıca limon suyunu cildine sürerdi. Krem bilmezdi. Ayda bir kez yüzüne ağda yapardı. Ben onun cildine hayran kalırdım. Ama yıllar bazı insanların cildini çok buruşturuyor tanınmaz hale getiriyor. Yaşlanmayı kimse istemez. Yaşlanmanın sonsuza dek önlenmesi mümkün değildir. Ancak kaliteli bir yaşam ile etkisini azaltmak veya geciktirmek mümkündür. Yaşlanmayı artıran nedenler: Hücrelerin stres denen vücutta oluşan serbest oksijen radikallerince hasara uğraması, vücudun bunu koruyan antioksidan sisteminin yetersizliği, kromozomlarda bulunan DNA’nın hasar görmesi, hormon al bozukluklar, beslenme bozuklukları.

 

Beslenme düzeni ve tarzının yaşlanma üzerinde büyük etkisi vardır. Kafein ve alkolden uzak durmalı bol su yeşil çay meyve çayları, taze meyve suları içmeli spor yapmalı.

Yaşlılık demişken arkadaşımdan gelen fıkra gibi bu yazıyı da sizlerle paylaşmak istedim:

NAHİDE ÇELEBİ

İŞTE FIKRA GİBİ YAZI

Geçen gün uzun yıllardır görmediğim bir arkadaşımla karşılaştım. Sarılıp öpüştük birbirimize bakıp, bakıp; A canım yıllar seni hiç değiştirmemiş olduğun gibi duruyorsun, insan yakından tanıdığı arkadaşını 35 sene de geçse hemen tanıyor, dedim. O da bana sen de hiç yaşlanmamışsın bak görüşmeyeli 35 yıl oldu nerdeyse aynı duruyorsun demez mi güldüm. Arkadaşım anlatmaya başladı: Bundan 3 -5 ay önce dişçiye gitmiştim, oturmuş beklerken, dişçinin duvarında asılı diploması gözüme ilişti. Diplomada adamın adı yazılıydı. Birden kırk sene geriye okul yıllarıma gittim. Acaba bu diplomada yazılı isim o yıllarda âşık olduğum, uzun boylu gür saçlı mavi gözlü sınıf arkadaşım, Aykut olabilir miydi? Ne kadar şişmanlamıştı yüzü çizgilerle doluydu, saçları bembeyazdı. Diş sorunumu bitirince sordum: “Affedersiniz doktor bey siz Liseyi hangi okulda kaç yılında bitirdiniz? Liseyi Amasya’da Gazi Lisesinde 1935 yılında bitirdim ama neden sordunuz? Ben heyecanla: “Siz benim sınıfımdaydınız” dedim. O kel Kafalı şişko yüzü kırış kırış olmuş adam bana baktı ve: “Kusura bakmayın Hocam sizi tanıyamadım siz bizim hangi dersimize giriyordunuz acaba?” Diye sordu beni hayrete düşürdü. Bir laf vardır : “Kişi kendi gözündeki merteği görmez de başkalarının gözündeki çöpü görür.” Beni o kadar yaşlı görmüş ki öğretmenine benzetmiş.

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..