Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '09

 
Kategori
Blog
 

Neden yazarcafe'de yazamıyorum!

Neden yazarcafe'de yazamıyorum!
 

...


Sevgili Milliyet blog okuyucuları ceviz kabuğunu doldurmayacak bir konu için değerli vaktinizi alacağım.

Aslında konuyu tamamen unutmaya karar vermiştim ama şu güzide ülkemizin yoğun gündeminde Hürriyet gazetesinin seçim öncesi ‘Güldünya konseri’ni görmeseydim öylede olacaktı, unutacaktım.

Yerel seçim filan derken konuyu kulak arkası yaptım ben de. Hepiniz biliyorsunuz Milliyet Blogda yazan arkadaşlardan bazıları Yazarkafe yazarı. Doğrusu bende heveslendim, hemen gerekli prosedürü yerine getirip dostlarımın beğendiği töre cinayetlerini konu alan bir blogumu gönderdim.

Zaman sonra yazımın reddedildiğine dair mail aldım.

Gerekçe kısaca yazarkafe’de siyasi içerikte blogların yayımlanmadığı idi. Bunun üzerine yaşamın her anının siyaset olduğuna dair kızgınlık ifade eden bir mail yazdım. O gün bu gündür yanıt alamadım.Bu konuyu eğer Hürriyet’in Güldünya konserleri gündeme gelmeseydi inanın yine tamamen unutacaktım.Fakat doğrusunu söylemek gerekirse hem benim yazdığım töre cinayetlerini eleştiren yazımı siyasi bulup reddedeceksin, hem de töre cinayetlerine kurban edilen Güldünya için konser tertipleyeceksin!Bu iki yüzlü tavrı gündeme taşımazsam içimde bir yara olarak kalacaktı.

Bu durumu Milliyet Blog okurları ile paylaşmak istedim.Şimdi benim siyasi bulunup reddedilen yazımı sizlerle paylaşıyorum.Takdir saygıdeğer MB okuyucusunun.

SEN HİÇYAŞAMADIN Kİ AĞABEY!

Aşka hiç sormadılar töreleri yazarken.

Sevdaya kaç yazar ki senin yasaların, beni öldürsen de hiçliğin asılır boynunda idamlık mahkûmun yaftası gibi.

Tenim çürürken isyan ediyorum, duyuyor musun?

Sana soruyorum!

Sen hiç sevdin mi ağabey?

Mahallede namus timsali kesilip öte yanda tutulmadın mı bir çift aşk ile bakan göze. Düş kurmadın mı sahi. Bebeklerinin hayali dolaşmadı mı gözlerinde. Resmini çizmedin mi sevdiğinin.

Çizemezsin.

Kürek mahkûmu gibi zorunlu kılmadı mı yüreğin Ayşe’ye. Bakmadın mı yoluna gelir diye. Geçtiği sokakları havalandırmada volta atar gibi arşınlamadın mı sahi.

Sen hiç düş kurmadın mı içinde sevda geçen masalların olduğu.

Sen ağabey!

Sen sevmedin mi?

Sahi sormadın mı kendine; sen sevince “aşk” oluyor, ben sevince “ölüm”.

Şimdi bedenim çürürken sana lanet okumalıyım biliyor musun? Ama bil ki ben laneti seni yetiştiren, tutsak eden töre denen ikiyüzlülüğe okuyorum. Ben laneti kendi bacısına gelince adam kesen ama iki sokak ötede zavallı kızlara asılan alçaklığa okuyorum.

Kısa yaşadım biliyor musun ağabey.

Şu zavallılığın çağında, namussuzluğun, ikiyüzlülüğün genel geçer olduğu zamanlarda kısa yaşadım ağabey.

Sevdim!

Bana mı sordunuz yasaları koyarken. Töreniz batsın! Neden hep kadının sevmesini yok sayar töre denen alçaklık!

Nasıl dokundu parmakların tetiğe düşündün mü ağabey. Sen mahallenin p..çleri ile takılıp egonu parlatırken ben senin geceleri ıslattığın donunu yıkıyordum, anımsadın mı? Daha mı erkek oldun şimdi kardeşkanı boyanınca ellerine. Sahi kurtuldu mu namusu ailemizin, temize çektin mi defteri!

Altını ıslatmazsın belki ama utanırsın değil mi kardeşkanı ile boyadığın parmaklarından. Bakamazsın belki mahcup başın düşer önüne, utanırsın aynalardan.

Biliyor musun; utanıyorum, acıyorum sana .

Sen hiç yaşamadın ki ağabey.

Hep birileri senin adına karar verdi biliyorsun değil mi. Senin umudunda baharında olmadı hiç.

Sen hiçbir tomurcuğa benim gibi bakamadın. Güneşin doğuşunu benim gibi seyredemedin, yaşamadın.

Sen hiç yaşamadın ki ağabey.

Ben öldüm bak kanım boyadı ellerini.

Artık her gözünü kapattığında beni göreceksin.

Hiç sevgi çiçekleri açmayacak yüreğinde.

Sen hiç sevmedin ki ağabey.

Sen hiç yaşamadın ki.

Ben sevdim ve öldüm!

Anlıyor musun, sevdim…

Ne kadar siyasi değil mi sayın okuyucu. Ülkemizde hiç gündemden düşmeyen töre cinayetleri ne kadar siyasi ise o kadar siyasi işte.Fakat anlayamadığım nokta çok basit!.Eğer bu yazı siyasi bulunup reddediliyorsa Hürriyet hangi yüzle Güldünya konseri düzenliyor, düzenledi.Yanıtı bilen varsa paylaşsın!

 
Toplam blog
: 1114
: 827
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Ankara'da yaşar, dünyalı,aynadaki görüntüsüne muhalif, vicdan hesapları yapmaktan yorgun, yaşanıl..