Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '15

 
Kategori
Blog
 

Neden Yazmıyorum, Doğrusunu İsterseniz Bilemiyorum

Neden Yazmıyorum, Doğrusunu İsterseniz Bilemiyorum
 

Başak Hanım mail atmış, “Neden yazmıyorsunuz?” diye… Doğrusunu isterseniz böyle bir mail beklemiyordum. Zira MB editoryasını bu hususta epey bir eleştirmişliğim vardır. Uzun zamandır sitenin kıdemli yazarları yazmıyor ve bu durum karşısında editoryanın pek de duyarlı olmadığını dile getiriyorduk. Sanırım bu konuda editorya politika değişikliğine gitmiş ve yazmayanların neden yazmadığını kafasına takmış… Bence güzel bir girişim. “En azından dikkat çekiyormuşuz” hissiyatı uyandıran bir durum…

 

Pek tabi ki yazmayan kıdemli yazarların kendilerine göre nedenleri vardır… Bu durumu zaman zaman Kuyucak’la tartışırız. “Neden eskisi gibi yazamıyoruz?” diye. Doğrusunu isterseniz ben yazamıyorum, zira eskisi gibi zaman yaratma konusunda sıkıntılarım var. Diğer bir neden ise yazmaktan daha çok okumaya zaman ayırmak… Okuma uğraşı ki özellikle edebiyat alanında her zamankinden birkaç kat daha fazla okur hale geldim, geçtiğimiz 2014 yılı başından beri okuma uğraşına ayırdığım zaman azımsanmayacak ölçüde. Kuyucak, okuma uğraşını öne almanın yazı yazmayı sekteye uğrattığı konusunda görüşler ileri sürüyor ki bence bu durum dikkate değer bir tespit. Aslında yazmanın birincil şaşmaz koşulu okuma uğraşı olmasına rağmen, durum bizim pratiğimizde tam aksi bir yönde tezahür etmiş görünüyor ki bende bu duruma kesin olmamakla beraber kısmen de olsa katılıyorum. Okuma uğraşına ağırlık verdiğimden bu yana içimden eskisi gibi yazmak gelmiyor. Yada ne bileyim belki de kendimizi tekrar etmekten öteye mi gitmiyoruz, kati olarak bir şey söyleyemiyorum. Zaman zaman içimden bir şeyler yazmak gelse de, o an için kafamdan geçenleri yazıya dökmek gibi bir takım düşüncelerim olsa da her şey o anda kalıyor ve sonrası için yazıya yönelmek adına pek bir çaba sarfetmek içimden gelmiyor. Belki Başak Hanımın maili tetiklerde eskisi gibi yazı yazmak hususunda çabamızı arttırırız.

 

Evet, “Yazı yazma çabamızı arttırırız” diyorum, zira kolay değil, MB’de az zaman geçirmemişiz. Yıllar su gibi akıp gitmiş ve bu ortamda epey güçlü birer arşiv sahibi olmuşuz. Arşivi heba etmenin bir anlamı olmadığı gibi, yeni bir şeyler daha eklemek, yeni tartışma alanları içerisine girmek sanırım güzel olur.

Bakalım, önümüzdeki günler ne getirir… Yazmayı istiyorum ama eskisi gibi yazmak için çabalayacak mıyım, yada ne kadar çaba harcayacağım, doğrusu bu ya hiç bilmiyorum.

 

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..