Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '17

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Neden Yeni Nesil Gençlerimiz Gezi Blogu Yazmaya Yüklendi?

Neden Yeni Nesil Gençlerimiz Gezi Blogu Yazmaya Yüklendi?
 

gezi blogu


Gün geçmiyor ki, yeni bir seyahat blogu, geziyorum temalı bir gezi sitesi, işini bırakıp dünya seyahatine çıkan bir çift klişesi çıkmasın. Durumun vehametini- büyüklüğünü instagramda #gezi blogu , #seyahat blogu gibi aramalar yaptığınızda göreceksiniz.  (Tabii ki makyaj bloggerlarını, ne idüğü belli olmayan "life style" bloggerı olup ağzını yayarak konuşan hanım kızlarımızı mevzuya eklemiyorum)

Peki neden birden -kişisel - gezi bloglarında bir patlama yaşandı madde madde sıralamak istedim:

1. Kurumsal Hayattan Kaçış Bileti

"Yeni jenerasyon"u o kadar bunalttılar ki; uzayan mesai saatleri, haftasonu çalışma zorunluluğu, iş dışında gelen e-postalar, telefonlar, müthiş bir rekabet... Tam anlamıyla kansere giden yoldan kaçış bileti için insanlar hem eğlenceli, hem para kazanacak bir işe yönelip gezi blogu yazmaya karar verdiler. Acaba yüzde kaçı başarılı oldu :)

2. Kendini Anlatma Güdüsü - Kaygısı

Hepimizde vardır kendini anlatma kaygısı. Yeni girdiğimiz ortamlarda, özel hayatımızda, aile yaşantımızda, iş ortamlarında, haksızlığa uğradığımız zaman, gururlandığımız, neşelendiğimiz, üzüldüğümüz, şaşırdığımız, meraklandığımız zaman. Yani neredeyse hayatımızın büyük bir kısmı... Bunun bir kısmını da tabii ki gezip gördüğümüz yerleri anlatma kaygısı oluşturuyor. Ancak artan paylaşımlar biraz gereksiz bilgi çöplüğüne neden oluyor sanki

3. Yırtma İsteği

"Bu işte çok para var" umudu, yer yer yanılgısı, gezi blogu yazmak için önemli nedenlerden. Büyük markalarla anlaşmalar yapmak, reklamlar almak, büyük kitlelere ulaşmak ve büyük miktarlar kazanmak... Benim uzun süren bu yolculuğumda karşıma çıkan çok çok az insan bu "nirvana" ya ulaşmış durumda. 

4. Naif Olarak Düşünürsek Başkalarına Yardım Etme İsteği

"Ayy canım!" Bu insancıklar şimdi gittikleri yerlerde benim de gezip gördüğüm yerleri görmesinler mi. Araştırıp gittiklerinde daha kolay plan program yapamasınlar mı? Aslında bana gelen en mantıklı - elle tutulur neden bu seyahat blogu yazmak için.

5. Yaratıcılığı Besleme

Fark yaratmak diye bi madde koymayı düşünüyordum, sonradan düşündüm ki, bu bir neden değil klişe bir gaye. Neyi nasıl anlatıyor ve fark yaratıyorsun merak ettim. Kullandığın jargonla, görsellerle, hazırladığın videolarla, youtube kanallarıyla... Artık macbook pro nun bile birebir "çakması" yapılıyorken senin kullandığın jargonu çakmak ne kadar zor olur bilemedim.

Aslında işin zorluk kısmına değinmişken gezi blogu yazmanın zorluklarından biraz söz edelim.

  • 1. Sürekli Üretim Zorunluluğu
  • 2. Sürekli Paylaşım Zorunluluğu
  • 3.Geri Bildirimlere Dönme Zorunluluğu
  • 4. "Sempatik görünme" zorunluluğu

Bunun gibi maddeler bulup, listeyi şişirebilirim . Bu gibi zorunluluklar bir süre sonra çok büyük bir yüke dönüşüyor ve offlamalar, isteksizlikler, can sıkıntıları kısa bir sürede duhul oluyor. Daha da korkuncu, yorumlara verilen akıl almaz asabiyette cevaplar, kibirli tavırlar, yalandan samimi davranışlar. Bu demek değil ki "işini gerçekten samimiyetle , keyifle yapan insanlar da yok." Ancak kendi gözlemlediğim bu sayının çok çok az olduğu. 

Blogunu, youtube kanalını takip ettiğimiz çoğu gezi bloggerı bu işi bir süre sonra "zorunluluk"  haline getirip müthiş can sıkıntısıyla keyif almadan gezip yapıyorlar. Muhtemelen de bu yazıya olumsuz tepkiler gelecektir :) 

Bu arada, "klişe" den kaçma gayesi olmadan , biz de bir gezi blogu yayımlamaya karar verdik. Zaman neler gösterir ve nereye varır, eleştirdiğimiz insanlar gibi olur muyuz öngöremiyorum. İşte aşağıda link veriyorum belki girer incelersiniz :)

www.filgezi.com

 
Toplam blog
: 8
: 165
Kayıt tarihi
: 04.05.17
 
 

Can Marangoz ..