Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '10

 
Kategori
Şiir
 

Nedim ORTA anısına (3) Ölümler adına durgun su

Babamın el yazısı ile kaleme aldığı yayımlanmamış bir şiiri.

ÖLÜMLER ADINA DURGUN SU

Bana ölümleri gösterdiler, tüm insanların gözleriyle.Delice çağıldayan sulardan aldım bakışlarımı, bir kadının gözlerine düştüm isterik arzulardan öte.

Kadının yanakları ıslak.Kadının yanaklarında ölümler adına durgun su.

Hep birlikte teselliye durdular yaşantılarında. İnsanları öykülediler bana kendilerince. İnsanların güldüğü anlarda, onların güldüğü; ağlamaktı hıçkıra hıçkıra. İnsanların getirdiği neş'e insanların getirdiği onulmaz yaralar açtı yüreklerinde.

Sonra söyleyebilecekleri en büyük yalanı söylediler söz birliği edip.Ben insanların yalancısıydım.

Bir oda da toplandık tümcek. Argın gözkapaklarımızın tutamadığı tuzlu sularda kızardı gözlerimiz. Güçsüz insanlığımızı bulduk durgun sularda.

Beni yalnızlığa koydular kendimle başbaşa.Karanlık yalnızlıkta beni buldum korkunun görüntüsünde.Korkuyla başbaşa ben korkuyla.Ölümler adına sustum duymadılar.Kıraç toprakların gürlüğü başladı ölümlerle...

Ağlayan insanlardı ölümlerle, ağlıyan gözleriyle.İnsanlardı kara kara toprağın tutkun.Onu söylediler dilleriyle.O yazıldı ak kağıtlara satır satır. Uğraksız kentlerdeydi O. Büyüktü mutsuz kişilerce büyüyen ölülerin yaşadığı...

Yalnızlığı bir kadında yitiriyorduk ya da bir erkeğin yalnızlığında.Yoksun düşüncelerimizde eskiden kalan anılarla yattığımız.

Umarsız kişiliğimizde eksiğini duyduk umursamadığımız yaşantımızda ölümlerin.Bir duygudur iter bizi değişmen arzuların peşisıra.Bozkırın acısını duyarız yüreklerimizde.

Yalnız kendimizle konuştukgerçekleri, oysa kenetlenirdi çenelerimiz yalan söyleşilerle. Alın terimizle yalan söyleşilerle. Alın terimizle sulamadık kıraç toprakları. Sonra el açıp gökyüzüne sarı başakların düşünü görüp, yağmur bekledik göğün maviliğinden.

Kan sızan dudaklarımızla bir kadını öpüyorduk. Özlemli bir bekleyişti küçümen oğlanlar ki yarın onların yavuklularıyla mutlu türkülerini beklediğimiz.

Dağılır neden sonra ölümler adına durgun su göz pınarlarımızdan.


Nedim ORTA

 
Toplam blog
: 28
: 920
Kayıt tarihi
: 16.06.10
 
 

Merhaba ben 1965 doğumlu Nedim ORTA oğlu Emin ORTA. Milliyet Blog' a yıllar önce birşeyler yazmaya..