Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '10

 
Kategori
Edebiyat
 

Nedim Orta anısına (9) Ninni

Babamın Türk Folklor Araştırmaları dergisinin Ağustos 1976 / 325 sayısında yayımlanan bir derlemesi.

VAN VE YÖRESİNDE SÖYLENEN NİNNİLER

Van yöresinde folklor derlemeleri yaparken yörenin ağzına çok dikkat ettim.Söylenen her şeyi ağız ayrıntılarıyla not etmeye çalıştım.Mani, ninni gibi ürünleri derlerken Van ağzı apaçık beliriyordu.Ninilerin çoğunu rastlantı olarak bir bahçede, penceresi açık bir evde çocuğunu uyuturken söylediği gibi yapmacıksız sözlerle not ettim.

Dandini dandini danalı bebek

Elleri kolları kınalı bebek

E..e..ey kuşu

Yüksek saraylar kuşu

Uyu yavrum ninni.


Ha killi ha mişki

Hani bu oğlanın tumani

Ağaç başında sallani

Ağaç getirin yendirah

Çil horoza bindirah

Anası evinde yıkıyah

Babası evinde giydirah

Anası kurban olası…


Ninni dedim beşiğen

Kuşlar gelsin eşiğen

Baban bezirgan olsun

Altın düzüm beşigen

Ninni dedim yatasan

Kızıl güle batasan

Kızıl gül senin olsun

Gülgesinde yatasan

Ninni yavrum ninni…


Ninni diyem yatasın

Gül beşiğe batasın

Gül beşik senin olsun

Gölgesinde yatasın, ninni…


Sen Küçük bir bebeksin

Evimize direksin, ninni…

Uyu bebeğim uyu

Ninni ninni ninni…


Bahçeye kurdum salıncak

İçine koydum yumurcak

Eline de verdim oyuncak

Ninni benim yavrum uyuyacak.


Hu hu hu Allah

İyilik sağlık ver Allah

Uyusun da büyüsün inşaalah

Tıpış tıpış yürüsün maşallah

E diyeyim eşiğe

Kuşlar kona beşiğe

Baban bezirgan ola

Altın taka beşiğe


E..e diyim kızıma

Kızım verim Hizan’a

Bekmez yiye uzana

Ninni yavruma ninni.


Oy inekler inekler

Kızım ne zaman emekler

Ninni yavruma ninni.


Eyler diyim balam uyusun

Uyusunda büyüsün

Tıpış tıpış yürüsün

E balam e..e..e..

Ninni yavruma ninni.


Uyusun büyüsün ninni

Okullara gitsin de ninni

Tıpış tıpış yürüsün de, ninni

Hu hu hu hu…

E..e..e...e…


Uyusun büyüsün yavrum

Cicileri giysin yavrum

Tıpış tıpış yürüsün de, ninni

Hoppalara gitsin de ninni

E..e..e..e…


Hu hu hundan gel

Ortası çamur kıyıdan gel

Kıyıda dikenler vardır

Ayağına batar yavrum gel.

Hu hu hu…


Pisi pisi miyav dedi

Bir kaşıcık yağ dedi

Yağ olmasa bal olsun

Benim yavrum sağolsun

Ninni yavruma ninni.

Şu dağları yar aşar

Has bahçeyi dolaşır

Has bahçenin gülleri

Yavrum diye koklaşır.


Hu hu hu Allah

Lailahe illallah

Uyusunda büyüsün

Tıpış tıpış yürüsün

Hu hu hu yavruma

Ninni diyim büyüsün.


E..e..e..e…

Ninni bebeğim ninni

Sallıyayım ben seni

Görürseler sallamam

Sonra cicim ben seni

Ninni ninni ninni.


E..e dedim yüceden

Sesin çıkmaz bacadan

Allah sizi saklıya

Ateşten, kızılcadan

E..e..e…


E diyeyim eyi gele

Yatıram uykusu gele

Çıkalım dağlar başına

El edim dayısı gele.


Oğlum oğlum bir kişi

Oğlum şeker irisi

Kim oğluma laf dise

Gözüne tuzun irisi.


Oğlum gelir elinden

Kılıncı sarkar belinden

Kim oğluma söz dise

Yüreğim oynar yerinden


E diyim uyusun

Uyusunda büyüsün

Büyüsünde yürüsün

Ninni yavruma ninni.


Derleyen:Nedim ORTA

 
Toplam blog
: 28
: 920
Kayıt tarihi
: 16.06.10
 
 

Merhaba ben 1965 doğumlu Nedim ORTA oğlu Emin ORTA. Milliyet Blog' a yıllar önce birşeyler yazmaya..