Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '16

 
Kategori
Pazarlama
Okunma Sayısı
396
 

Nedir bu imaj yaratımı?

Nedir bu imaj yaratımı?
 

Herkese Merhaba! Günümüzde artık birçok konuda yaratıcı teknikler ve detaylar ele alınıyor. Kimileri İmaj Tasarımcısı olarak birçok markanın veya bireysel kimliğin üzerine imaj çalışmaları yaparken, kimileri de marka ve bireylerin üzerinde markalaşma çalışmaları yapıyor. Bu çalışmalar her daim insan üzerinde doğru etkiyi yaratabilecek nitelikte değerlendiriliyor ve yaratıcı tekniklerle ortaya koyuluyor.

Apple bu duruma iyi bir örnektir. Örneğin; Apple kendi ismiyle bir imaja sahipken, ürünleri üzerinde yaratmış olduğu algıyla da etkin bir imaja sahiptir. Yani bu durumda hem markanın hem de yarattığı ürünlerin bir imajı vardır. Ürünlerinde kabloların beyaz olması veya tüm dünyada mağazalarının aynı düzen ve mimari anlayışla faaliyet göstermesi, ışık renklerinden, duvar boyalarına ve boydan boya cam kullanmalarına kadar bu detaylar imaj yaratımında yer alan nedenlerdir. Sonuç olarak bu etkenler ile insanların üzerinde ciddi bir imaj algısı oluşturulmuştur. İşte bu anlam da markanın performansı görüldüğü gibi, etkin imaj algısı da ortaya çıkar.

Bu örneği tek Apple ile sınırlandıramayız. Mesela Starbucks'ın kendine özgü bir imajı vardır. İnsanlar sadece kahve içmek için orada değiller. İnsanlar orada çalışıyorlar, yeni insanlar tanıyorlar ve hatta işbirlikleri dahi olabiliyorlar. Bu Starbucks'ın marka algısında kendine özgü yarattığı imajının sunduğu ve imajıyla doğal olarak gelişen ince ayrıntılardır. Öyle ki, kimilerimiz bu ayrıntıların farkında bile değiliz. Bu ayrıntılar Starbucks'ı daha etkin hale getirdiği gibi imajını da güçlendirmeye devam etmektedir.

Peki, İmaj Yaratımı nedir?

İmaj Yaratımı; bir markanın veya bireyin kişisel kimliğinin yaratım teknikleri çerçevesinde etkin bir imaja sahip olması demektir. Yani doğrudan belirlenmiş ilgili kitleye markanın imajında etkinliği sağlamaktır. Bu sayede markanın veya bireyin kimliği karşı tarafa, tek bir imaj üzerinden yansıyacaktır. İmaj, tanınmışlığın ve tanınmışlık sürecinin en etkin aracıdır. Aslında bu durumu bir marka veya birey ile sınırlandıramayız. Bu anlamda bir etkinliğin veya bir ürünün dahi imajı söz konusudur. Yürütülecek kampanyaların bile imajı vardır. Bu kampanyalar markalaşmaya etki ettiği gibi imaj sahibi kampanyalar ile markanın imajının da güçlenmesi söz konusu olur.

İmaj Yaratımındaki teknikler nelerdir?

Aslında yaratıcı birçok teknik mevcuttur. Ancak belirlenmiş bu tekniklerin hepsi her marka veya bireysel çalışma da kullanılmamaktadır. Yalnızca markanın veya bireyin ihtiyacına yönelik teknikler ele alınmakta ve bu tekniklerle imaj yaratımı süreci başlatılmaktadır. Bahsedilen tekniklerden biri karşıdaki durumu anlamaktır.

Karşı taraf ne konumda ve insanların algısında nasıl bir imaj algısıyla yer almakta? Yani şu an ki durum ne? Markanın veya bireyselin etkinliği ne noktada? İnsanlara karşı oluşturulmuş izlenimleri neler? Aslında bu sorularla, karşı tarafı anlayıp analiz ediyoruz. Karşı tarafı anladıktan sonra imajının oluşturulması ve oluşturulan imajın etkinliğinin arttırılması için insan algı sanatı kapsamında imaj çalışmaları yapılmalıdır. Bu imaj çalışmalarıyla; oluşturulacak atmosfer, atmosferde yer alacak etkenler ve bu etkenlerin karşı tarafta bırakılması planlanan izlenimleri tek tek detaylandırılmalıdır.

Bununla birlikte, etiket ve renkte önem taşımaktadır. Çünkü bir markanın imajında sürekli hatırlanacak bir etiketi ve rengi olmalıdır. Markanın ismi geçmese dahi rengi ve üzerindeki etiketi ile marka hatırlanmalı ve bu hatırlanma ile markanın yansıttığı imaj zihinlere yansımalıdır. Burada karşı tarafa sunulacak algının detaylandırılması ve sürece dahil edilecek hususlar önemlidir. Yanlış bir süreç izlendiği takdirde, oluşturmak istediğimiz algı ve performansın dışında ummadığımız sonuçlarla karşılaşabiliriz. Bu sebeple imaj yaratımı alanında, her yaratıcı tekniğin karşı tarafın algısında ne gibi izlenim yaratır? düşüncesiyle ele alınması ve sonucun belirlenmesi daha sağlıklı olacaktır.

İmaj Yaratımı alanındaki teknikleri ifade etmemiz gerekirse;

Karşı tarafın durumunun analiz edilmesi ve insanlarda yarattığı psikolojinin değerlendirilmesi,
Karşı tarafın kültürü ve kültürüne dahil ettiği hususların değerlendirilmesi,
Karşı tarafın imajına yönelik atmosferinin varlığının değerlendirilmesi,
Karşı tarafın sabit etiket ve renginin belirlenmesi,
Karşı tarafa, kendi alanına yönelik hedef kitleye etki edecek ve performansını güçlendirecek imaj atmosferinin oluşturulması,
Yapılması planlanan dijital çalışmalar, algı operasyonları ve basılı materyaller üzerine insanalgı sanatı teknikleriyle çalışmalar yapılması,
gibi süreçler ele alınmalıdır. Bu süreçler inovasyon ruhuyla değerlendirildiğinde, etkin imaj yaratımının gerçekleşmesiyle birlikte, çalışma yapılan tarafın imajının bütünlüğü de sağlanmış olacaktır. Burada yazdıklarım sadece birkaç teknik. Yüzeysel olarak ifade ettiğim ve kafa karıştırmaması için yazdığım kısa cümleler. Sadece İmaj Yaratımını anlamanız için kısaca özetledim.

Bana göre herkesin, her markanın yarattığı ve insanların zihninde izlenim bıraktığı bir imaj vardır. Ancak bazıları farkındayken, çoğunluğu farkında değildir. İşte bu çoğunluğun farkında olmasını sağlamak ve varolması gereken potansiyel durumları etkin hale getirmek için imaj yaratımına ihtiyaç vardır.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 14
Toplam yorum
: 5
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 273
Kayıt tarihi
: 12.03.16
 
 

Şirket veya olayın marka imajını tasarlayarak, kreatif çizgilerini oluşturuyor ve bu çizgiye ait ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster