Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '09

 
Kategori
İnançlar
Okunma Sayısı
502
 

Nedir bu mezhep tartışmaları?

Nedir bu mezhep tartışmaları?
 

Arap aşiretlerinin iktidar mücadelesi bugünlerin de kavga konusu. En az bin üç yüz yıl geçmiş aradan bizler hâlâ onların kavgasında tarafız!

Hangi akla hizmettir bu?

Peygamberin ölümünü zor beklediler! Başladılar kavgaya. Tüm Halifeler cinayete gitti. Hep aşiretlerin iktidar kavgası.

Bize ne bundan?

Bize ne Arabın Ümeyyesinden ! Bize ne Arabın Haşimisinden!

Arap olsak neyse!

Ama bizde de bu İslamı seçtiğimizden beri vardır. İllaki bir tarafı tutacağız! Elin kavgasını biz de yapacağız!

Akıl mı bu şimdi?

Fitne ta o zamandan beri geliyor ve kan dökülüyor. Yakın zamanda bizler bunun acısını çektik. Katliamlar oldu. Ocaklar söndü. Kardeş kardeşe düşman oldu.

Irakta ehliyet alacağım. Başvuru evrakımı hazırlıyor görevli.

"İsmek?" (ismin ne diyor!)

"Ahmet Hüseyin Ali!" (babamın ve dedemin isimlerini de söylemem lazım!)

Görevli yüzüme baktı.

"Ente Caferi?" (sen Caferi misin diye sordu!)

"La, Hanefi!" Dedim.

Somurttu! Ne bileyim Caferi olduğunu! Boş bulundum söyledim! Ama sorun yaşamadım çünkü eyaletin emniyet müdürüne iş yapmıştık. Baasçı ve Hanefiydi! Torpilim tepedendi yani!

O memleket bugün istila edilmiş durumda!

Atatürk laikliği bu nedenle benimsedi. Milletin evlatları sen şucusun ben bucuyum diye bölünmesin ve bu nedenle kavga husumet çıkmasın dedi. Devlet her inanç ve inanışa kapalı olsun, vatandaşlar arasında öncelik ve kayırmacılık olmasın dedi.

Atatürk'ün de ölmesini zor beklediler. Başladılar fitneye fesada!

Devletin her kesimine girmiş bu fesat günümüzde. Cemaatler tarikatler devleti esir almış durumda. Yüce dinimiz de bu tür yapılanmalardan yara alıyor. Aralarında olan çekişmeler sonucu dinimizin barış ve hoşgörü öğretisi, kan, ateş ve dram getiriyor.

Haydi bir fıkrayla bitireyim bu yazımı. Tebessüm belki dostluğa vesile olur.

Adam arkadaşını ziyarete gitmiş. Bakmış arkadaşı oğluna Ömer diye sesleniyor.

"Yahu Haydar!" Demiş. "Siz Ömer ismini takmazdınız. Nedir bu işin sırrı?"

"Sorma Mehmet! Demiş Haydar. "İlk çocuğum oldu Ali taktım ismini. Altı ay yaşadı. Bir daha oldu, Hasan taktım. O da çok yaşamadı! Sonrakinin ismini Hüseyin taktım bir yıl zor yaşadı. Baktım bizimkiler hep gidiyor. Ulan dedim bir daha oğlum olursa Ömer takacağım. Ölürse onlardan ölsün bu kez! Hayırsız on beş yaşına geldi!"

Nuray Ors bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Kronikleşmiş ve çözümsüzleştirilmiş bir sorun bu. Çok güzel özetlemişsin, fıkrayla da bombayı patlatmışsın abi. Gönlüne sağlık. Selam ve muhabbetle

Murat HACIOĞLU 
 25.11.2013 10:02
Cevap :
intihar bombasıyım ben zaten!!   29.11.2013 0:25
 

Çok güzel yazmışsınız ne diyeyim. Bir de tık oranına bakıyorum da. diyecek söz bulamıyorum. Elinize sağlık. Torununuz Kerem de pek şeker, ömürlü olsun. sağlıcakla.

Ezgi Umut 
 20.12.2009 2:51
Cevap :
Teşekkür ediyorum Ezgi Hanım. Ben böyle tartışmaları anlamsız buluyorum. Sanırım, babamın çevresindeki değişik dinlerden ve mezheplerden arkadaşları olmasındandı. Kimi kime tercih edeceksin? İnsan!  20.12.2009 9:35
 

Fıkranız gerçekten hem anlamlı hem de komikti,elinize sağlık Ali Bey...

sevilay gülcek sensözlü 
 19.12.2009 18:17
Cevap :
Ali Beye iletirim notunu!!!  19.12.2009 23:45
 

Ben en çok fıkrayı sevdim, yazınızda... Bilirsiniz, Mustafa Kemal'in 1919'dan 1938'e iki büyük düşmanı vardı. Biri eski İttihatçiler (yani darbeci Enverciler) diğeri DİNCİLER... Günümüz da birinciler hapiste, ikinciler iktidar da... Saygımla...

UFUK KESİCİ 
 19.12.2009 10:13
Cevap :
Hocam keşke fıkrayı yazıp bıraksaydım! Aslında ben de bunun farkına vardım ve fıkrayı onun için yazdım!! Görüşlerinize katılıyorum. Tehlike geçmedi. Sıra bize de gelir korkma! Selamlar.  19.12.2009 14:58
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1638
Toplam yorum
: 13551
Toplam mesaj
: 82
Ort. okunma sayısı
: 452
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster