Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

salih haluk reşat şentürk

http://blog.milliyet.com.tr/shr

29 Ağustos '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Nedir bu telaş?

Nedir bu telaş?
 

Yeni bir hayata başlamak ne demektir bilir misiniz? Kurulmuş onca düzenin bırakılarak yeniden ve umutla geleceğe yönelik planlar yapmak... Bunları hızla uygulamaya sokmak, sayısız alışkanlığın ardından, kızmadan,küsmeden, sinirlenmeden yeniden kurgulamak hayatı... Hayat hepimiz için çeşitli sürprizler hazırlıyor veya gerçekçi anlamda söylersem aldığımız kararların çeşitli bedelleri var ve bizler bunları ödüyoruz.

Hayatım boyunca koşturup durdum,benim öncelik sıramda hep iş hayatım birinci sırada oldu. Yirmi dokuz yıldır çalışıyorum ve öncelik sıramın daima böyle olduğuna inandım. Benim koşturmamı gören bir dostum;
bana " - Nedir bu telaş, hayat boyu koşturdun, koşturuyoruz... Değer mi bütün bunlara, düşündün mü hiç ?" diye sordu. Evet ,hayatımız boyunca sürekli koşturup duruyoruz.Her ne kadar bıktık usandık desekte koşturmaca
devam ediyor. Durun ve ve düşünün, kendinizi bildiğiniz yaşlara geri dönün ve onar yıllık periyotlarda hayatınızı değerlendirin.
0-10 yaş arasında, gelir seviyelerimiz ne olursa olsun çoğumuz için sadece okul ve oyunlar ile ilgili şeyler aklınıza gelecektir. 10-20 arası ise eğitim yılları, ilk aşklar, okullara giriş sınavları ve özgür yılların sonları, 20-30 yaşlar arası okulların sonu, askerlik, evlilik, iş hayatı derken ne olduğunu anlamadan gelip geçer. 30-40 yaşlar arası, çoluk çocuk, arayışlar ve kariyer dönemini kapsar ve yıpratıcıdır. 40-50 yaş arası ve özellikle 40 yılların başları, durup düşünme zamanı, tıpkı tarihteki gibi duraklama devri... Olanların çoğu, olabilenlerin bir çoğu ve olabileceklerin bazıları tamamlanmış ve bitmiş... Değerlendirmeler, hesaplaşmalar ve kendini anlama zamanıdır, bu yaş dönemi...
Geçen seneleri düşünerek ,ortaya konan onca telaşın nedeni nedir ? diye sorulduğunda ne cevap verseniz yanlış, ne deseniz doğrudur... Yapamadım da doğru, yaptımda...

İşte koca bir hayat ve telaş içinde geçen bir ömür... Özellikle kendim için şunu söylemeliyim ki benimki galiba sevimli bir telaştı. Ve bu telaş beni hep ayakta tuttu, olaylar karşısında asla motivasyonumu kaybetmedim. Son iki yıldır da hayata ve başıma gelen olaylara olumlu yaklaşımlarımın sonuçlarını almaya başladım. İyi şeyler istedikçe ve bunları düşledikçe, iyi şeyler gerçekten oluyor. Beni girdap gibi içine çeken olumsuz düşüncelerden ve olumsuz düşünce sahibi insanlardan uzaklaştıkça hayatımın hızla değiştiğini görmek benim için tam bir mucize...

İsteyin, düşleyin ve gerçekten elinizdekiler için teşekkür edin... Herşey daha güzel olacaktır.

 
Toplam blog
: 136
: 750
Kayıt tarihi
: 18.02.07
 
 

Devlet Güzel Sanatlar Akademisi mezuniyeti ve askerlik sonrasında başladığım iş hayatım aynı kuru..