Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '11

 
Kategori
Okullar
 

Nedir istediğiniz? Para mı, eğitim mi?!

Nedir istediğiniz? Para mı, eğitim mi?!
 

Sizce artık abartılmadı mı bu olay, yani okul kapısından içeri dahi girmeden el işaretiyle para istemek, bence artık bu sene son olmalıdır.

Veliler çoçuklarını okula parasız gönderirken, okul ise okula girmeden para istiyor.

Okumayana boy boy cezalar kesiliyor, yok mu bunun çaresi yolu yordamı; kim ilgilenecek bu konularla yoksa herkes konforlu koltuğunda klima karşısında bu vahim olayı seyretmekle mi yetinecektir. Milli Eğitim Bakanı kesin bir dille uyarıyor:

"Hiçbir okul kayıt parası almayacaktır"diye.

Yoksa kimse bakanı mı takmıyor, takıp gibi görünüp aldırmıyor.

Çaresiz veliler sadece düşünmekle kalıyor bir yol arıyor, ama ne hikmetse kimse bu sesleri duymuyor yada duymak istemiyor.

Kayıt parası derken bir de diploma parası çıktı piyasaya ne ala ne ala tutabilene aşk olsun.

Okullarımız çoştu bir kere.

Napolyon bile bu kadar düşmemiş paranın üstüne, sadece üç defa para, para, para...

Ama okullarımız üç'ü geçip rekor kırdılar.

Yok mu durdurabilecek?

Aşağı bakar mısınız?

Şimdi ne diyorsunuz?

T.C. ANAYASASI

II. Eğitim ve Öğrenim Hakkı ve Ödevi
Madde 42- Kimse, eğitim ve öğrenim hakkından yoksun bırakılamaz.


...Öğrenim hakkının kapsamı kanunla tespit edilir ve düzenlenir.


Eğitim ve öğretim, Atatürk ilkeleri ve İnkılapları doğrultusunda, çağdaş bilim ve eğitim esaslarına göre, Devletin gözetim ve denetimi altında yapılır. Bu esaslara aykırı eğitim ve öğretim yerleri açılamaz.


Eğitim ve öğretim hürriyeti, Anayasaya sadakat borcunu ortadan kaldırmaz.


İlköğretim kız ve erkek bütün vatandaşlar için zorunludur ve Devlet okullarında parasızdır.


Özel ilk ve orta dereceli okulların bağlı olduğu esaslar, Devlet okulları ile erişilmek istenen seviyeye uygun olarak, kanunla düzenlenir.


Devlet, maddî imkanlardan yoksun başarılı öğrencilerin, öğrenimlerini sürdürebilmeleri amacı ile burslar ve başka yollarla gerekli yardımları yapar.


ALİCAN HALME 

 
Toplam blog
: 9
: 455
Kayıt tarihi
: 03.08.11
 
 

4 Mart 1992 yılında Adana'nın Seyhan ilçesinde doğdum. İlköğretimimi burada tamamladıktan sonra 2006..