Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '06

 
Kategori
Psikoloji
 

Nefes almak istiyorum

Nefes almak istiyorum
 

Uzun zamandır o kadar yoğun bir tempoda sürdürüyorum ki hayatımı artık nefes almakta zorlandığımı hissediyorum. Biliyorum güzel bir tatile ihtiyacım var. Ama yapmam gerekenlerin listesi o kadar uzun ki bir türlü dinlenmeye bırakamıyorum ruhumu ve bedenimi.

Hayatta hepimizin sorumlukları, yapmakla yükümlü olduğumuz görevlerimiz, hedeflenilen noktaya ulaşmak için aşılması gereken yollarımız var. Bazen çok dalıyoruz hayatımızı çepeçevre kuşatan bu görevler karmaşasına ve yaşamayı bile unutuyoruz değil mi? Oysa insan bir makine değil. Hiç durmadan son sürat çalıştıramıyor zihnini ya da sahip olduğu organlardan herhangi birini. Bakmayın akıl öğretir gibi böyle ahkam kesip durduğuma. Bunları biliyorum ve burada yazıyorum ama uygulayabiliyor muyum? Hayır uygulayamıyorum. Biliyorum işleyen demir ışıldar derler ya da çalışmak ibadettir derler. Ama fazlası da zararlı, her şeyin aşırısının zararlı olduğu gibi.

Bazı zamanlarda uyumaya bile fırsat bulamıyorum ve acaba ben hayatımı organize etmeyi mi bilemiyorum gibi bir soru geliyor aklıma böyle zamanlarda. Belki de yapamadığım şey bu: Yapmam gereken şeyleri belli bir plan çerçevesinde örgütleyerek sıraya sokmak. Ama ben planlara da gelemiyorum ki. Her gün kendime söz veriyorum bundan sonra günde iki saatten fazla roman okumayacağım ve öncelikle işlerimi halledip o iki saati buna ayıracağım diye. Ama olmuyor. Romanın sürükleyici bir yerine geliyorum ve içine daldığım o dünyayı terk edip işe girişmek daha doğrusu o kurgusal dünyadan gerçek dünya ya dönmek zor geliyor. Dolayısıyla saatler uzuyor, işlerim yetişmiyor ve uyku saatlerimi çalışarak geçirmek zorunda kalıyorum. Aslında roman konusu örneklerden sadece biriydi dolayısıyla örnekler onunla sınırlı değil. Birde aynı anda bir sürü şey yapma isteğim var ki; o da hayatımı uzun mesafeli koşuya çeviren şeylerden biri: Tez yazmak, ders çalışmak, çivi yazısı ve Hititçe öğrenmek, yazı yazmak, müzikle uğraşmak ve İngilizce çalışmak şu an iştigal ettiğim uğraşlarım ve yapmak istediğim başka şeylerde var: Tiyatro kursuna yazılmak ve piyano çalmak gibi. “Dur bir nefes al, hayatta yapılacak her şeyi aynı anda yapmak zorunda değilsin” dediğinizi duyar gibi oluyorum. Bende kendime böyle söylemiyor değilim ama gönül hepsini yapmak ister neyleyim. Belki de hayat kısa o yüzden mümkün olduğu kadar dolu yaşamalıyım psikolojisi etkisi altına aldı beni. Bilmiyorum?

Çocukluğumdan beri içten içe tekrarladığım bir cümle var zihnimde zaman zaman su yüzüne çıkan ve ete kemiğe bürünen: “Hepimiz ölümlüyüz bir gün benim de yaşamım son bulacak ve gitmeden önce ardımda bir iz bırakmalıyım ki yaşamamın bir anlamı olsun.” Sanırım bir sürü şey yapmak ve üretmek istememin altında yatan en önemli dürtü bu cümlenin içinde saklı.

Resim: http://www.fortunecity.com/campus/psychology/781/lightofthemoontop.jpg

 
Toplam blog
: 130
: 5076
Kayıt tarihi
: 08.08.06
 
 

Ege Üniversitesi Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi bölümü mezunuyum. Şu anda Marmara Üniversitesi ..