Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '09

 
Kategori
Yoga / Meditasyon
Okunma Sayısı
2751
 

Nefes farkındalığı kendinize giden yol

Nefes farkındalığı kendinize giden yol
 

Sürekli uyguladığım ve sizlerle paylaşmak istediğim bir teknik var. Ben bunu kendime doğru yol almak, ruhuma bağlantı kurmak ve onunla bir olmak üzere derin düşünme yaptığım zamanlarda sıklıkla kullanıyorum. Ayrıca gevşemeye ihtiyaç duyduğumda veya bazen de yalnızca huzurlu bir uykuya dalmak istediğimde uyguluyorum. Bu tekniği uygulamak için bil yogi olmanıza, bir grup insanla bir arada olmanıza gerek yok. Yalnız olmayı da seçebilirsiniz. Bu kişisel bir seçimdir ama ben manevi bir ortamda başka insanlarla derin düşünme yapmayı tercih ederim. Gruptaki diğer insanlardan gelen özel enerji, beni besler gibi gelir.

Bu tekniği önermemin nedeni zihninizi, bedeninizi ve ruhsal bilincinizi nefes alıp vermenin gücüne açmanızı sağlamak. Nefes müthiş bir araç haline gelebilir ve uygun biçimde kullanıldığında sizi kendi içinize giden ve ruhunuzla karşılaşabileceğiniz bir yolculuğa çıkarabilir. Farkındalığın gücünü geliştirebilirsiniz. Farkındalıktan kastım, bir nefes alıp verme aracı olarak nefes alıp vermenin gücünü bilmektir. Nefesinizi gözlemleyerek bir yandan bilincinizi açık tutarken diğer yandan daha derin bir gevşeme haline geçebilirsiniz. Bu aslında kendinizden çok daha fazlası olduğunuzu –bir ruh- olduğunuzu hissedebileceğiniz, kavrayabileceğiniz harika bir durumdur. Farkındalık dalgınlığın tam tersidir. Zorlanmadan odaklanabilme ve dikkatinizi toplayabilme yeteneğidir. Zihninizi bir düşünceden diğerine atlamaktan alıkoymanın iyi bir yoludur ve bütün bunlar yalnızca bilinçli bir nefes alıp verme eylemiyle gerçekleşir. Ne kadar farkında olursanız o kadar kendiniz olduğunuzu görür, içinizde dışınızda ve hatta sizin ötenizde olup bitenleri anlarsınız.

Bu egzersizde nefesinizi üzerinde odaklanacağınız nesne olarak kullanacaksınız. Dikkatinizi kararlılıkla nefes alıp verişiniz üzerinde sabit tutmak için konsantrasyonunuzu zorlamanıza gerek yok. Egzersiz boyunca nefes alıp verişlerinizin nasıl hiçbir zorlama olmadan birbirini takip ettiğine dikkat edin. Nefesinizin akışına boyun eğin. Nefesinizin ritmin eve bedendeki akışına olduğu kadar onunla birlikte harekete geçen duygularınıza da uyum göstereceksiniz.

1 Tercihen ayaklarınızın tabanı yere değecek şekilde oturup ellerinizi gevşekçe kucağınıza bırakın. Soluk alıp verişlerinizi sayarak nefesinizle bağlantı kurun. Nefesinizin nasıl kendi doğal ritminde mümkün olan en az gayretle içinizden dışınıza ve dışınızdan içinize aktığını hissedin. Her nefes verişinizin sonunda sayınızı söyleyin. Böylece 20 ye kadar sayın.

Nefes alın nefes verin 1 nefes alın nefes verin 2…

2 Bu sefer bir değişiklik yaparak nefes aldıktan sonra saymanızı istiyorum. Bu küçük bir değişiklik olsada, nefesinizin üzerine odaklanma biçiminizde farklı bir vurgu oluşturacaktır.

1 Nefes alın ve nefes verin 2 nefes alın ve nefes verin…

3 Saymayı tamamen bırakın ve yalnızca nefesinizin nasıl hiçbir çaba harcamaksızın içinize girip çıktığını gözlemleyin. Nefes alıp verme duygusunun bütünüyle farkına varmaya başladıkça deneyiminizin tadını çıkarın. Aynı zamanda nefes alıp verişleriniz arasındaki kısa duraksamaya dikkat edin.

4 son adım. Yavaşça dikkatinizi nefes alıp verdiğinizde burnunuzun ve dudaklarınızın ucunda hissettiğiniz duyguya yönlendirin. Bu noktada kendinizi hiç bir şeye zorlamamaya çalışın. Yalnızca rahatça nefes alıp verişinize odaklanın. İçinizdeki dingin enerjinin farkına varın. Bu güçle kaynaşıp bir olabilmeniz için kendinize zaman tanıyın. Ruhunuzun enerjisinin ne kadar uzağınız yayıldığını hissedin. Kendinizi bir ruh olarak tanıyıp deneyimlerken, kalbinizdeki sevgiyi, dinginlik ve huzur duygusunu hissedin. İşte siz busunuz. Ruhunuz sizinle karşılaşmak için harekete geçiyor. Tekrar şimdiye döndüğünüzde bu duyguyu hatırlayın. Eğer gözlerinizden yaşlar boşalırsa endişelenmeyin uzun süredir boş kalmış kalbiniz şimdi dolmaktadır. Ruhumuz bize dokunduğunda hepimiz bunu yaşarız.

Bu nefes meditasyonu her gün hiçbir şey yapmadan yalnızca olarak biraz zaman geçirmenizi sağlayacak harika bir yoldur. Nefesinizi gözlemleyerek geçirdiğiniz dakikalar sizi fiziksel, duygusal ve zihinsel olarak canlandırmakla kalmayacak, aynı zamanda sizi huzurlu ve ruhunuzla uyum içerisinde olduğunuz duygusuyla dolduracaktır. Nefesiniz size sürekli olarak yaşadığını zenin içinde olduğunuzu, şimdi ve burada olduğunuz hatırlatmak için kendine özgü bir yöntemi vardır. Onunla birlikte çalışarak geçmişten kurtulmayı, gelecekte olacaklar hakkında endişelenmekten vazgeçmeyi ve gündelik yaşamın stres ve endişelerini azaltmayı öğreneceksiniz. Bugüne ve şimdiye tam içinde bulunduğunuz ana odaklanmaya başlayacaksınız. Bu dinginlik anlarında ruhunuzun fısıltılarını çok daha kolay duyabilir gerçek manevi gücünüzün nerede yer aldığını keşfedebilirsiniz.

Bu derin düşünme vakit bulamadığınız zamanlarda, ruhunuzla bir olma duygusunu yaşamak istediğinizde yâda yaşamınızın kaosu içerisinde biraz ağırdan almaya ihtiyaç duyduğunuzda yalnızca gözlerinizi kapatın ellerinizi kalbinize koyun derin nefes alın ve kendiniz şöyle söyleyin. Merkezini bul. Böylece ruhunuzla bağlantıya geçecek ve her şeyi kendi halin bırakarak içinde bulunduğunuz anda rahatça gevşeyebileceğinizi keşfedeceksiniz.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 12
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 1253
Kayıt tarihi
: 08.04.09
 
 

2 sene olmuş İstanbul'a taşınalı.. Hayat ne hızlı akıyor diyorum bu günlerde... İzmirliyim aslen, gü..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster