Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '17

 
Kategori
Sağlık
 

Nefes mucizesi ile tanışın!

Nefes mucizesi ile tanışın!
 

İddialı bir başlık aslında! “Nasıl yani?”, “Nefesle tanışmak ne demek?”, “Zaten her yaşayan insan nefes almıyor mu?”, “Nefes almıyorsak, nasıl yaşıyoruz?”, gibi daha pek çok üretebileceğiniz soruyla dönebilirsiniz bana, henüz nefesin mucizesi ile tanışmadıysanız!!!

Ben tanıştım, deneyimledim ve şu anda bu mucizeye tanıklık ediyorum. Nefesin gücünü yaşamıma katarak, hayatı mutlu, huzurlu, dingin ve dengede geçiriyorum.

Benim de hayatım herkes gibi, yoğun, stresli, çıkışları ve inişleri olan bir hayat. Bir anı bir anını tutmuyor. Sorumluluklarım var. Eşim var, oğlum var, devam etmek zorunda olduğum bir işim, aynı zamanda ev hanımı olma görevim var. Evin sorumluluğu, işin sorumluluğu, aile sorumluluğu derken, kendine zaman ayıramama, uzun uzun zaman ayırmayı bir kenara bırak, neredeyse aynaya bakmaya bile vakit yok…. tu NEFES ile tanışana kadar.

Evet bir çoğunuzun yaptığı gibi ben de, stresin tüm vücudumu sarmasına izin veriyor, korkular, endişeler, gelecek kaygılarıyla dolu bir hayat yaşamaya (yaşamak denirse tabi) devam ediyordum. Bazen öyle anlar yaşıyordum ki, nefesim çıkmıyor, ne kadar nefesi içime alsam da, göğsümün üzerine oturuyor, orada tıkanıp kalıyordu. Bu hislerle, psikolojim iyice bozulmaya ve hayattan zevk almamaya başlamıştım.

Nasıl bu kadar sıkıntı, hüzün, endişe ve korku varken, hayat yaşanılası, zevk alınası bir yer olabilirdi ki…

Artık iyiden iyiye böyle düşünmeye başlamıştım. Psikolojim bozuluyor, bitkinlik ve enerjisizlik gün yüzüne daha çok çıkıyordu. Tam da bu esnada "NEFES" çıktı karşıma. Beni bu standart, olası, aslında herkesin yaşadığı sıkıcı yoldan çıkardı, bambaşka, ışıl ışıl, güneşin her an tepede olduğu mucizeyi yaşadığım bu yola soktu. İyi ki de soktu.

Doğru nefes almayı öğrenirken, hayata bakışım değişti, farkındalıklarım arttı, nefes teknikleri sayesinde stresle baş etme yollarını öğrendim. Bu nasıl mı oldu? Duygulardan sorumlu olan tüm hormonlarımı nefesim sayesinde kontrolüm altına aldım. Tüm organlarımı, tüm hücrelerimi oksijenlendirirken, bambaşka kapılar açıldı içimde. İçime döndüm, nefesin gücünü keşfettim. İşte bu güç sayesinde, aslında her zaman yaptığım, ama yetemediğim, yaparken yorulduğum tüm işlerim ve yükünü artık kaldıramadığımı hissettiğim tüm sorumluluklarım bir anda hafifledi. Evet işler ve sorumluluklar aynıydı ama, artık eski kütlesi yoktu omuzlarımda, yük olmaktan çok uzak hale gelmişlerdi. Bunu hissettiğim an, hayattan zevk almaya ve kaçırdığım günleri geri almaya başladım…

Hala da almaya devam ediyorum tüm kaçırdıklarımı. Ve "an"ı yaşayarak, bugünün tadını çıkarıyorum. Gelecek kaygısı mı? İşte o artık hiç yok!!!

 

 
Toplam blog
: 7
: 123
Kayıt tarihi
: 07.06.17
 
 

Nefesin mucizevi etkisiyle henüz tanışmayanlardansanız, doğru yerdesiniz! Nefes farkındalığını ge..