Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Nefis atıştırmalıklar

Nefis atıştırmalıklar
 

Misafirlerinize zevkle sunabileceğiniz kolay hazırlanabilen iki tane leziz atıştırmalık tarifi vereceğim:

Soğan Halkacıkları:

Her türlü yemeğin yanında rahatlıkla ikram edebileceğiniz bir atıştırmalık,

Malzemeler:

* 3 Adet orta boy soğan,

* 1 Çay bardağı galeta unu,

* 1 Adet yumurta,

* Ayçiçek ya da mısır yağı.

Hazırlanışı:

* Soğanları soyup yıkadıktan sonra yuvarlak halkalar halinde yaklaşık 1 cm civarında olacak şekilde dilimleyin.

* Derin bir kaseye yumurtayı sarısıyla birlikte kırın ve karıştırın.

* Düz bir tabağa galeta ununu dökün.

* Soğan halkalarını önce yumurtaya sonra una bulayın ve kızgın yağda fazla kızartmadan pişirelim. Kızaran halkaları istediğiniz şekilde servis edebilirsiniz. Benim tavsiyem içine dereotu kıyılmış yoğurt ya da mayonez eşliğinde servis etmenizdir.

Ben bu tarifi her uygulayışımda değişik varyasyonlar deniyorum, mesele haşlanmış havucu ezip galeta ununa ekliyorum. Tercihen yumurtayı da süt ve un ile çırpıp kullanabilirsiniz.

Turpçuklar:

Basit olmasına rağmen bir o kadar da lezzetli ve sağlıklı bir atıştırmalık,

Malzemeler:
* 2 Adet turp,
* 1 Adet limonun suyu,
* Tuz.
Hazırlanışı:

* Turpları kibrit çöpünden biraz büyük olacak şekilde doğrayın.

* Derin bir kase de turp, limon suyu ve tuzu harmanlayın.

Servis tabağına alıp nefis atıştırmalığın tadına varın.

 
Toplam blog
: 6
: 14514
Kayıt tarihi
: 06.04.09
 
 

1974 Köln-Almanya doğumluyum. Öğrenimi Türkiye' de tamamladım. AİBÜ İİBFİktisat bölümümezunuyum. Öze..