Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '06

 
Kategori
Sosyoloji
 

Neler oluyor bize?

Neler oluyor bize?
 

Çok fazla TV karşısında sabitlenemeyenlerdenim. Ne vaktim ne de sabrım var buna. Kaldı ki bir Pazartesi akşamı televizyondaki Tülin-Caner, Semra Hanım-kızı, Safiye-Faik, Meriç-yeni sevgilisi ekranı kaplayana kadar. Allahım dedim, bu, bu nedir bu? Ne idüğü belirsiz insanlar sarmış ekranları. Ne özel yaşam kalmış ne yatak odalarının sırrı. Ne aile, ne evliliğe saygı kalmış. Kim kimi nerede kiminle aldattı? Anne kızına nasıl beddua etti? Sevgililer nasıl kavga etti? "E kardeşim bize ne?" dedim ve kanalı çevirdim. Ama ne fayda başka bir kanalda aynı tayfa, aynı konular, aynı boşluklar daha doğrusu.

Bu ülkede okullarımızdaki eğitim yetersiz mi? Evet!

Bu ülkede okullardaki öğrenciler öğretmenlerine, arkadaşlarına şiddet uyguluyorlar, şiddete maruz kalıyorlar, hatta ve hatta şiddeti kız öğrenciler dahi uygulamaya başlamışlar mıdır? Evet!

Bu ülke bir sel felaketi yaşamış mıdır? Evet!

Bu ülkede açlık sınırında olan insanlar var mıdır? Evet!

Bu ülkede "sokak çocuğu" olarak isimlendirdiğimiz, evsiz, barksız, ailelerinin şiddetinden kaçan ya da kandırılarak sokaklara düşen gencecik insanlar, minicik çocuklar var mıdır? Evet!

Bu ülkede kadınlar ve çocuklar şiddete, cinsel istismara uğruyorlar mıdır? Evet!

Bu ülkenin büyükşehirlerinde gencecik bedenler uyuşturucu ile zehirleniyorlar ve hatta bu gençlerin yaş sınırı gittikçe daha küçülüyor mudur? Evet!

Bu ülkede kapkaççılar ve onların yaraladığı ve hatta öldürdüğü insanlar var mıdır ve her geçen gün bu sayılar artıyor mudur? Evet!

Bu ülkede hastanelerde yaşam mücadelesi vererek organ bağışı bekleyen yüzlerce, binlerce can var mıdır? Evet!

E peki topraklarımız üzerinde bunca sıkıntımız, sorunumuz varken, bir birey olarak önce ailemize, çocuklarımıza sonra da gönüllü olarak imkanımızın yetttiği insanlara yardım edebilecekken, neden TV karşısında başka insanların özel yaşamlarını didikliyoruz?

Biraz uyanık, biraz bilinçli olsak, çocuklarımızı uyuşturucu illetinden, şiddetten ve uyumsuzluktan kurtarabilecekken neden oturup da Semra Hanımın sızlanmalarını izliyoruz?

Neden saçma senaryolarla beynimizi uyuşturuyoruz? Neden gerçeğe gözlerimizi kapatıyoruz? Neden hayatımızın kontrolünü elimize alarak önce kendimiz, sonra sevdiklerimiz ve sonrada bu topraklarda yaşayan tüm kardeşlerimiz için bir tek şey dahi olsa bizde yapmıyoruz?

Biri bana anlatsın lütfen!

Ben anlayamıyorum çünkü.

 
Toplam blog
: 3
: 419
Kayıt tarihi
: 08.11.06
 
 

1973 İstanbul doğumluyum. Özel bir firmada asistan olarak görev yapıyorum. Evliyim ve bir çocuğum va..