Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '11

 
Kategori
Siyaset
 

Nerden nereye

Nerden nereye
 

CHP ismi aynı peki değişenler


Üniversitede öğretim görevlisi olan Süheyl Batum bu görevinden istifa ederek CHP genel sekreterliğine getirildi. Çok geçmeden Kurultayda Genel Başkan yardımcılığına getirtilerek partide önemli adam haline geldi. Üniversite de dekan olan Süheyl Batum un üniversite de ki hocalık tecrübesiyle CHP de anayasa uzmanı olarak görev de yapacaktı. 

5 Şubatta Zonguldak Atatürkçü Düşünce Derneği ziyaretinde kameralara takılan bir cümle vardı ki ülke siyasetini bir anda değiştirdi. CHP Genel Başkan yardımcısı Süheyl Batum askeriye için “kâğıttan kaplan” demesi bir partili için devletin önemli kademesinde askeriyeyi eleştirmesi partiyi zora soktu. Her kesimden eleştiri gelmesi söylenen sözün ne kadar yanlış olduğu anlaşılıyordu. CHP milletvekillerinden yapılan davranışın yanlış olduğu itirazları gelmesi, hatta istifası istenmesi karşısında Süheyl Batum kararlığıyla söylediklerinin hala daha arkasında olduğunu belirterek yapılan eleştirilere takmadığı anlaşıldı. 

Hükümet kanadından bu zamanda bir milletvekilinin aynı cümlesi söylemesi herkesin tepkisini alabileceği gibi CHP ye de malzeme olarak derhal istifa etmeli sesleri yükselmeye başlardı. Genel Başkan Kılıçdaroğlu tepki olarak asker ile ilgili yorumları sadece genel başkan yapar diyerek yardımcısına görünür olarak mesaj vermişti. Çünkü bu uyarıyı CHP eski genel başkanı Deniz Baykal’dan aynı cevabı almıştı, bu konuda tecrübeli olan Kılıçdaroğlu yardımcına da aynı uyarıda bulunmuştu. 

Son zamanlarda partide Süheyl Batum gündemi belirlemesi kimsenin gözden kaçmaması olması gerek. Yine yakın tarihte eyleme katılan Süheyl Batum göstericilere karşı” mesajınızı aldım” diyerek Tuncay Özkan ve Mustafa Balbayın seçimlerde milletvekili aday olabileceği konusunda belirtmişti. Şimdide ikinci bir gafın yapılması gündem de birinci sırayı alması önem derecesini belirtiyordu. 

Yılların partisi olan CHP de Kılıçdaroğlu ile başlayan yeni dönemde tecrübeli kişilerin yönetimde olmayarak en büyük hata yapılmış oldu. Kadrolaşmada yeni bir CHP olarak görmekteyiz. Ergenekon gibi yapılanmanın 2007 den beri avukatlığını yapan CHP de yeni atılan adımlar parti de oy kaybettirecek. Olaylara soğukkanlılıkla yaklaşılması gerekirken pot kırmak 5 ay sonraki seçimlerde aleyhinde kullanılacağı halk tarafından kaçınılmaz durumda. 

Evet CHP nerden nereye geldi. Yönetimde tecrübeli siyasetçilerden tamamen yoksun olan CHP işler kolay kolay düzeleceği gözükmüyor. Nasıl ki refah partisi lideri Necmettin Erbakan siyasetten yasaklandıktan sonra parti eski havasına giremedi ise CHP içinde aynı olacağını düşünüyorum. 

 
Toplam blog
: 45
: 551
Kayıt tarihi
: 18.01.11
 
 

1988 yılında Çaykara doğumluyum. Bulancak ta ikamet etmekteyim. Yazı yazmayı hobi olarak yapmakta..