Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '17

 
Kategori
Anılar
 

Nerede o eski bayramlar, çocukluk zamanından bir bayram hatırası...

Nerede o eski bayramlar, çocukluk zamanından bir bayram hatırası...
 

Köyümden çocukluk arkadaşım Ahmed. O kısa yolu seçti meslek lisesi elektrik bölümünü bitirdi, çalışma hayatına da erken başladı. Şimdi emekli benim gibi. Ben ise uzun çileli yolu seçtim, kamuda 38 yıl. Ömür bitmiş farkında olmamışız. Ahmed'le ortaokul yıllarında başladık köy kahvesinde tavla, domino oynamaya.

Bir akşam kahveci hazırlık yapıyor, daha kahve müdavimleri büyükler gelmemiş. Biz Ahmed'le domino taşlarıyla oyun oynamaya başladık. Tam da bilmiyorduk aslında, domino taşlarını birbirine sırayla ekleme yapıyorduk. Kapıdan hışımla birisi girdi, baktım babam. Kahvehane sandalyeleri ahşaptandı. Girişte masada bulunan sandalyeyi almak için hamle yapınca ok gibi fırladım kapıya doğru, attığı sandalye peşimden yuvarlanarak bana doğru geliyordu. Ben oğlumla evde tavla oynuyorum. Yeniyorum, ısrarla tekrar oynamak istiyor. Şimdilerde pek oynamıyoruz. Büyüdükçe resmileşmeye başladık.

Bizim oralarda her köyün bayramı farklı bir günde oluyor. Bizim köyün 2. bayram günü, komşu köyün ise 1. bayram günü bayramı olur. Köyden çocukluk arkadaşlarımla bir grup olarak bayrama gider, iyi yemek yapan evlere bayramlaşmaya çıkardık. Hemen bir yer sofrası hazırlanır, yemek tabakları tüm sofrayı doldurur. Hane sahibi, kızları koşturuyorlar, boşalan tabaklar yeniden doldurulup geliyor. Benim de belimde mantar tabancası var. Mantarlar da kutu içinde. Mantarı namlusunun içine sıkıştırınca tetiği çektiğimizde yüksek sesle patlardı. Havaya doğru ateşleme yapardık. Ben de mantar tabancasına mantarı koymuşum ama unutmuşum. Boş zannediyordum. Sofrada birden tabancayı elime aldım, korkutmak için yanımda oturan arkadaşım kulağına doğru tuttum ve tetiği çektim. Boooom diye patladı, şaşırıp kaldım. Ahmed acı içinde kulağını tutmaya başladı. Ağlamadı ama epey acı çektiği yüzünden belliydi. Bana vurabilirdi, küfredebilirdi, bağırabilirdi. Hiçbirini yapmadı. Üzülmüştüm ama olmuştu bir kere. Ahmed bana bu olayda gönül de koymadı. Zaman akıp geçti iyi bir arkadaşlık ilişkimiz oldu.

Ahmed'le hayat yolunda kaderimizde benzer olaylar yaşadık. O da eşini bir trafik kazasında kaybetti. Ben de eşimi hastalıktan kaybettim. O da 2.evliliğini yaptı. Ben de 2.evliliğimi yaptım. Onun da bir çocuğu oldu, benim de. Epey yıl oldu görüşmeyeli. Allah yolunu açık etsin.

Kısmet olursa cennet arkadaşım olsun isterim.

 

Düzce 23.03.2017

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..