Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '09

 
Kategori
Teknoloji
 

Neredeyim?

Neredeyim?
 

Google Earth


Şu anda kullandığım e-posta adresimi alalı 15 yıldan çok olmuş. Yıllardır heryere kaydedilmiş olduğu için hergün gelen e-postaların çoğu çöpe gider. Birkaç gün önce gelenlerden birini de çöpe gideceklerden biri sandım. Bu e-postada “Neredeyim” yaz 7777’e gönder, nerede olduğun SMS olarak gelsin, diyordu. Önce inanmadım ama biraz düşününce aklıma yattı.

“neredeyim” yazdım ve 7777’ye gönderdim. 5-10 saniye sonra bir SMS geldi ve bu mesajda çok sayıda bilgi vardı:

- Bulunduğum yerin adresi (doğruydu)
- Enlem
- Boylam
- En yakın karakolun adı, telefon numarası ve uzaklığı (doğruydu)
- Yakın bir hastanenin adı ve uzaklığı (doğruydu)
- Polis, Jandarma, Acil ve İtfaiye telefon numaraları

Hemen bilgisayarımda Google Earth açtım. SMS’le gelen enlem ve boylamı girdim. Dünya döndü, yaklaştı, yaklaştı ve bizim binanın yakınındaki ODTÜ Stadyumu’nun bize yakın köşesini işaretledi. Google Earth’ün uzaklık hesaplama özelliğini kullanıp ölçtüm, 340 metre ötesini işaretlemiş.

Demek ki kaybolunca koordinatları versem, bağırınca duyulacak bir mesafede beni bulabilecekler.

Bu özellik şu anda Türkcell’de çalışıyormuş. “neredeyim” veya “acil” yazıp 7777 veya 2222’ye göndermek gerekiyormuş. Ücretli bir servismiş, ancak telefonda hiç kontör olmasa da çalışıyormuş.

Güzel bir uygulama, diğer GSM operatörlerinde var mı, bilmiyorum. Yoksa da bir an önce olmasında yarar vardır.

Ankara, 27 Şubat 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..