Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '08

 
Kategori
Sinema
Okunma Sayısı
288
 

Nereye dönüyor bu çark?

Nereye dönüyor bu çark?
 

Türkiye’de sinema iki temel üzerine kurulmuş sanki…

Filmler insanları ya ağlatır ya da güldürür. Asla kafamızı yormamızı, düşünmemizi istemezler.

**

Bunun başka bir açıklaması şudur:

Fikir ve alt yapı olarak sosyal düzeyi düşük filmler çekilip, seyirciyi kandırmaktır. Cezbedici afişler ve fragmanlarla kandırırlar milleti.

**

Senaristinden, oyuncusuna kadar hiç kimse kendini geliştirmek için uğraşmaz. Bırakın yeni bir eser yapmayı, varolanın taklidini en ‘ucuz’ şekilde yaparlar.

**

Bu tür kandırılma neticesinde artık çoğu insan sinemaya eğlenmek, zaman geçirmek için gidiyor.

Bir de şöyle bir olay vardır ki bu gerçekten komik:

Sevgiliyle beraber en arka sıralardan koltuğun bileti özenle seçilir ve karanlıktan istifade bir yakınlaşma söz konusu olur. Yahu kardeşim sevgilinle bu anlamda zaman geçirmek için başka yer mi bulamadın ki kültürel ve topluma açık bir mekan seçiyorsun?!..

Bu apayrı bir mevzu zaten…

**

Bazıları da ‘’Bu filmler sinemada çarkın dönmesini sağlıyor.’’diyor. Çark derken para çarkımı kastedilmiş yoksa sanat çarkımı anlamak zor. Bu iki yaklaşım da birbiriyle bağlantılı. Eğer ki bu sanatı para çarkının dönmesi için yapıyorsan tam isabet!Sanatsal çarka gelirsek, ticari formül olarak çekilen filmler, gördüklerime dayanarak söylüyorum, maalesef sanatsal çarkı döndürmüyor, kıpırdatmıyor bile…

**

Sadece sinema da değil, her anlamda kültür ve sanat eksikliği var. Sanatı, sanat için yapanların nesli tükeniyor…

Beste Özel

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

MB ailesine hoşgeldiniz.Görüşlerinizin çoğuna katılmıyorum.İzleyici filmde ağlayıp gülebiliyorsa,film onları düşündürmüş demektir.Eğer tepkisiz kalırsa izleyiciye birşey vermemiştir. Filmin fragmanı ticari boyutudur,cezbedici olaması sizi film izlemeye sürüklemiştir. Film bir bütündür;oynanan karelerin sürükleyiciliği,akıcılığı,kullanılan mekan,ışık,oyuncunun gücü,diyaloğlar,konuşma tarzının gerçeğe yakınlığı,yönetmenin izleyiciye aktarmak istediğini oyuncusunun rol gücü ve mimikleriyle yansıtma gücü,v.b. İzlenen filmlerde çelişkiler görülse de bundan 10 yıl öncesine göre çok çok büyük ilerleme var diye düşünüyorum.Eski filmlerin tiyatro sahnesini andıran bir iki mekanda çevrilmiş filmleri artık yok.

Bosnalı 
 25.11.2008 12:30
Cevap :
hoşbulduk..10 yıl öncesine göre bir kaç gelişme var evet ama çok çok büyük bir gelişme yok maalesef.Türk sinemasıa verilen değer de az,çekilen filmlerin kalitesi de az.O sadece gülebilme olayına bir örnek vereyim:Çılgın Dersane adlı film.Film demeye bile utanıyorum.Bu tür filmler maalesef Türk sinemasında çoğunlukta..Tabii ki film bir bütündür.Oyuncunun gücü,senaryo,yönetmen vs. bir bütündür, evet ama,ben burda bu bütünlüğü oluşturan ögelerin kalitesinden bahsediyorum.  25.11.2008 17:43
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 4
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 4
Ort. okunma sayısı
: 323
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

1991 doğumluyum. Konservatuvarda okuyorum. Boş bir kağıt ve kalem mutlu olmam için yeter…..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster