Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Şubat '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Nereye gidiyoruz ?

Nereye gidiyoruz ?
 

bahcemdeki nergisler


Yasadigim ulkede Budizmi Sinturizmi ve diger dinleri yasar ve insanlar onlarin gereklerini yerine getirirken bir yandan X-Mas i kutlar , 14 subatta bayanlar hem sevdiklerine hem de is arkadaslarina cukulata verir, kadinlar mahzun kalmasin diye martin 14 unu White day ilan eder bu kez erkekler bayanlara cukulata vs alirlar . Gencler Budist olsa bile kilisede evlenirler sonra parti yaparlar . Bu kultur icinde uygulamalarda saskina donmusken benzer seyleri ulkemde yasandigini gozluyorum .

Gunlerdir basinda turban konusu var. Calisanlar, okula gidenler ve ortulu olmayi tercih etmeyenlerin yaninda bayanlarimizin ozlellikle kirsal alanda yasayanlarin bircogu basi ortuludur. Benim babaannemin siyah bir bas ortusu vardi . Annem babamin zoru ile basini orterdi . Gucu bize yetmedi ...Laik bir ulkede yasiyorduk ve Ataturk'un ilkelerini izlemeye and icmistik . Simdi bile o ilkelerden ayrilmayi dusunmuyorum dusunemem de .

Gazetelere bakiyorum neredeyse yari ciplak hatun resimleri , kesinlikle bizim kulturumuzde olmayan 14 subat sevgililer gununu kutlamaya yonelten yazilar ....Bir yandan turban konusu ...Biz neyiz ..kimligimizi kaybediyoruz . Bizim olmayan seyleri uygulamaya kiskirtiliyor insanlar . Amac tuketim ekonomisini canlandirmak , biraz da ozenti degil mi ...Eger kadin ve erkek birbirini seviyorsa bu bir gunde isler hale getirmek zorunda mi . Cukulata alarak , kutlama yaparak .... anlayamadim.

Turban olayina gelince Tahran buyukelcisinin hanimi ile yapilan konusmayi derleyen Can Dundar in yazisini okudum okudukca tuylerim urperdi .

Bir yandan arabalar kundaklaniyor bu kacinci kundaklama olayi ...

Hem kendi ulkemizde hem de icinde yasadigim ulkede daha dogrusu dunyada olan gelismeler beni karamsarliga yoneltiyor . Bugunlerde karamsarligim ustunde galiba . Baharin mujdesini veren nergisler bile icimi ferahlatmadi . belki sizlerin ici acilir. Bahcemizin orasinda burasinda boy gostermeye basladilar degisik renklerde .
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..