Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '11

 
Kategori
Güncel
 

Nereye taktınız Defnenin kanatlarını

Nereye taktınız Defnenin kanatlarını
 

Televizyonlar iki gündür ünlü sunucu Defnenin ölüm haberini yayınlıyorlar. Ben de ilk duyduğum anda ey ölüm yine yaptın yapacağını dedim. Üzüntüm çocuğunu da duyunca bir başka çöreklendi yüreğime! Allah’ım niye böyle sırayla değil de kurada çıkan gidiyor düşüncesiyle isyan ettim. ( Tövbe yarrabi ) Herkes gibi ben de gençliğine, çocuğuna, geride bıraktığı hayallerine odaklanıverdim.  

Sonradan öğrendim ki bara eğlenmeye gitmiş! Gidemez mi diyeceksiniz gider elbette o kadar geri kafalı değilim. Benim kafamın tası bardan sonra gittiği yeri duyunca attı. Evine değil de, daha o gece tanıştığı erkeğin evine, gecenin o saatinde ne yapmaya gittiğini anlam veremedim. Evde onu bekleyen bir kocası ve en önemlisi bir yavrusu varken başka kollarda ne arıyordu. Mutluluk diyeceksiniz belki ama bir gecelik tanıdığın erkek ne mutluluğu verir ki sana?  

Haberlerde Defne şöyle iyi kızdı, böyle doğaldı, temiz kalpliydi gibi onu yere göğe sığdırılmayan övgüler dizildi. Kısacası bir kanat takmadıkları kaldı. Tamam, güzel bu kadar iyi meziyetleri vardı da sorumluluğu niye yoktu? Bekâr olsa ya da eşinden ayrılmış olsa kimse bir şey demezdi. Kimin evinde olursa olsun reşit bir kadını eleştirme hakkımız olamaz. Sahi nerede Defnenin kanatları? Ona kanat taktınız beyefendi eşine ne takacaksınız? Ben erkek olsam eşimi aynı durumda kaybetsem cenazesine bile katılmazdım.  

Hıncal Uluç'un bu günkü yazısını okuyun derim. Takdir ettim doğrusu adam doğruları yazmış. Bazı haber spikerleri de ilk başta herkes çok üzüldü. Ama Defne'nin ölümünün Kerem Altan'ın evinde ve gecenin geç saatlerinde vuku bulması herkesin bakış açısını değiştirdiğini söylüyorlar. Türk halkının % 90 nı örf ve adetlerine ahlak kurallarına bağlı olarak yaşıyor. Bakış açımız 90 derece'nin sınırlarını geçmiyor. Bakış açımızı Defne hanımın yaptıklarını kabul edecek olan 360 dereceye zumla yamadık. Empati yapmaya gelince; bu kişi sizin eşiniz, kız kardeşiniz, kızınız, gelininiz veya anneniz olabilirdi. Kerem bey de kendilerini Defne hanımın eşinin yerine ya da oğlunun yerine bir koysun. Bakış açısı 360 derecede zumlu değilse yaptığından utanacaktır.  

Dozu kaçırdığımı sanmıyorum. Bu toplumun Ahlak erozyonuna uğramasını istemiyorum. Gene de merhuma Allahtan rahmet kederli eşine ve oğluna olayı unutturacak kadar büyük bir mutluluk yaşamalarını ve sabırlı olmalarını diliyorum. Sevdiklerinizi bu tür bir durumda kaybetmemeniz dileklerimle! Temizce kalın  

 
Toplam blog
: 173
: 568
Kayıt tarihi
: 15.01.10
 
 

Kamuda çalışıyorum, dünyalar tatlısı üç tane yavrum var. Burda bulunmamın sebebi hayatı sizlerle ..