Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '08

 
Kategori
Anılar
 

Nergis den anılar

Nergis den anılar
 

Resim , Sevgili Mehmet Arda'nın armağanı


Anneannemin(Nergis) anne tarafı İran acemi, baba tarafı Çerkez.

Sanırım anne tarafından dini inancı ya da alışkanlığı diyeyim, bizim salavat getirirken söylediğimiz Allah birdir, Muhammet onun elçisidir sözünü sadece Allah birdir der susar.

Yani “La İlahe İllallah” der gerisi yok…

Hacı dedem hoşgörülü, hiç kimsenin , çocuklarının dahi dini inançlarına, örtülerine, kıyafetlerine karışmaz, ama ananemin bu tutumundan da hoşlanmaz, her fırsatta uyarır.

Ben ilk okuldaydım, ananemin yüksek tansiyon problemi vardı, ama maşallah nerde yağlı, tuzlu varsa götürürdü.

Bir gün fena hastalandı, attı kendini yerlere, dayımlar, teyzemler bağrışıyor…kolonyalar, ilaçlar havada uçuşuyor.

Rahmetli dedem de sandalyesinde öylece seyrediyor, kızmış belli ki, yeme dediği halde ne bulsa indirmiş Nergis bünyeye.

Anane başladı işin ciddiyetini vurgulamaya ; - La İlahe İllallah…La İlahe İllallah….

Dede hiç istifini bozmadan olaya kendince müdahale ediyor ; - Ayy arvat…ölirsen daha…aha da devamını getir…devamını getirrr :))))

***

Nergis gözünden rahatsız, ameliyata karar verdiler.

Doktor hazırlık aşamasında baş örtüsünü, küpelerini vs. çıkartmış , sonra da seslenmiş ; - Teyze dişlerini de çıkar, oradaki kaba koy.

Nergis hiç oralı olmamış , doktor tekrarlamış ; -Teyze çıkarsana dişlerini.

- Heee kerfeten vardı mı ?

- Anlamadım teyze ne yapacaksın kerpeteni çok mu zor çıkıyor takma dişlerin?

- Menim ağzımda tahma tiş yohtu , ille de çıkarajam diirsen al kerfeteni gel özün söh :)))


( 78 yaşında ve tüm dişleri sapasağlam kendisinin, torunu olarak 7 dolgu, bir eksik ve bir porselen dişi olan kendimden utanıyorum…utanıyorum…)

***

Yeni evliyiz, ananem ilk kez tanıştı Tuğrul’la.

Baba tarafı Erzurum’lu diye de çok sevindi. Adetler , şiveler benziyor ya kolay anlaşır sandı:)

Almış karşısına konuşuyor, benim çocukluğumdan giriyor, genç kızlığımdan devam ediyor, anılarımızı anlatıyor.

Tuğrul garibimde dinliyor, arada olmadık yerde gülüyor falan.

Ben anladım ananemi anlamadığını önce ama kıllık olsun hiç müdahale de etmiyorum :))

Baktım ananem de cin kadın, çaktı Tuğrul’un boş dinlediğini.

Döndü bana ; - Ağııızz! A bu seyi harda bulufsan ? ( kııız bu safı nerden buldun)

Biz koptuk tabi, Tuğrul garibimde soruyor; - Ya niye güldünüz ne dedi ne dedi ?

 
Toplam blog
: 149
: 1089
Kayıt tarihi
: 24.08.07
 
 

Rakamlardan vakit buldukça harflere bulanan, okuyan, yazan bir mali müşavirim. Anneyim. Hayatı ya..