Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '12

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Nescafe ve tarçınlı incir tatlsı (tadına doyamacaksınız, tarçın ve nescafe olmazsa olmazı)

Nescafe ve tarçınlı incir tatlsı (tadına doyamacaksınız, tarçın ve nescafe olmazsa olmazı)
 

Ağzınıza layık bir talı


Haftasonu misafirlikteydik, orda aldım bu tarifi ve dün de kendim denedim.

Tadı çok güzel oldu!

Tarifi kendi mantık süzgeçimden geçirerek bu hale getirdim.

Sütlü tatlı seviyorsanız, hele hele incirsiz yapamıyorsanız her ikisi bir arada enfes bir tad!

Malzeme:

Kekin yapımında kullanılan, 

6 adet kuru incir, suda ıslatılmış, küp şeklinde doğranmış

1 su bardağı üzüm kurusu (suda islatılmış)

1 su bardağı ceviz içi veya fındık içi

1 su bardağı toz şeker

1 su bardağı un

1 yemek kaşığı tarçın (püf noktası, olmazsa olmazı)

3 yumurta

1 paket  kabartma tozu

1 paket vanilya

Şerbeti:

1,5 su bardağı su (sıcak)

 1 yemek kaşığı nescafe

1 su bardağı şeker

Muhallebi:

2 yemek kaşığı nişasta (tepeleme)

2 yemek kaşığı  un (tepeleme)

1lt süt

5 yemek kaşığı toz şeker

altını kapattıktan sonra 50gr tereyağı

 piştikten sonra 1 poşet krem şanti

Yapılışı:

Kek için önce yumurta ve şekeri çırpın, elenmiş unu ve kabartma tozunu ekleyip karıştırın. En son inciri, cevizi ve tarçını ekleyip fırın kabınıza dökün(sunarkende bu kapta olacağı için, kabınızı ona göre seçin) ve 170C de pişirin.

Kek pişmeye devam ederken,

Muhallebiyi pişirmeye başlayın ve pişene göz göz olana kadar karıştırmaya ara vermeyin, altını kapattıktan sonra tereyağını katıp karıştırın.  5 dakika sonra 1 poşet krem şantiyi ekleyip mikserle çırpın.

Kek piştikten sonra biraz ılınınca;

Şerbet malzemelerini karıştırıp (pişirmeden) kekin üzerine dökün( ıslanması için). Sonra hazırladığınız kremayı üzerine yayın, sonra buzdolabına yerleştirebilirsiniz. Servise hazırdır ...

Denedim ve sizin için resmettim.

Tadı tam bu mevsim için ideal, üzerine nar, tarçın, meyve kurusu ne arzu ederseniz ilave edebilirsiniz.

Ben yerken dondurma da ilave ettim, tadı doyulmaz oldu. Sizlerde ben gibi deneyebilirsiniz...

Kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum.

Not: Ben hiç yemeden tarif üzerine yaptım, size referans verebiliyorum tadıyla ilgili.

SÜPERRR (**_**)

 

 
Toplam blog
: 59
: 22888
Kayıt tarihi
: 10.11.11
 
 

''Küçük bahaneler, büyük iyiliklere engel olur...'' ..