Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '16

 
Kategori
Güncel
 

Neşe Alten ve şehit edilen unutulan öğretmenlerimize

Neşe Alten ve şehit edilen unutulan öğretmenlerimize
 

Unutmadık öğretmenim...


adı soyadı: hüseyin yavuz (28.07.1967?22.10.1993) , kemal sert (6.3.1967?16.11.1993), halis şişman (2.2.1967?5.1.1995),  abdulvahap yersiz (2.2.1968?6.10.1992 , adnan tunca, ali bulut, ali ince kara, aynur sarı, ayşe konakçı, bayram tekin, betül tekin ( öğretmen anne babasının minik çocuğu ),,burçin uysal, ersin temel, erkan aydın, erkan özcan, neşe alten ve şehit edilen 157 öğretmenden bir kaçı...

Küçük harfle yazdım isimlerinin baş harflerini rahatsız etmek istemedim....Canları yakıldı, hayatları çalındı ..Her ne kadar unutmadık desek de hayat denilen karmaşada kendimizi bile unuttuğumuz oluyor.

Özür diliyorum öğretmenlerimizden koruyamadık onları, sahip çıkamadık.

Sahip çıkamadığımız öğretmenlerimizden biriydi Neşe Alten. Ve Onu hatırlayan öğrenciler sayesinde hatırladım. Çocuklar unutmaz ki !

Neşe Alten 22 yaşındaydı ve göreve başlayalı 25 gün olmuştu. 26 Ekim 1993 günü babası ile birlikte şehit edildi. Şehit edildi yumuşatır mı yapılanı, öldürüldü !

Babası biricik kızını Diyarbakır'ın Bismil ilçesine bağlı Çavuşlu köyünde yalnız bırakmadı. 25 günlük Neşe öğretmen gencecik yaşında harabe olarak göreve başladığı okulu kendi maaşı ile tamir ettirmeye çalışır.

O akşam kaldığı lojmanın kapısı çalar ve babasının gözleri önünde Neşe öğretmen PKKlı teröristler tarafından lojman dışına sürüklenerek götürülür, yapmayın etmeyin dese de babayı dinlemezler. Kimse yardımlarına gelmez ve oracıkta babasının başına ateş edilerek öldürülür.

Neşe Öğretmen donup kallır..

Neşe öğretmeni saçlarından sürükleyerek, dipçikleyerek köy dışında bir tepeye götürürler.

Seri halde ateşe bağlanan kalaşnikoftan ilk kuşun göğsünü parçalar akabinde devam eden kurşunlar vucüdunu parçalar !

22 Günlük öğretmen 22 yaşındaki çocukların biricik öğretmenleri babasının biricik melek kızı...

Şimdiye kadar şehit edilen öğretmenlerimizden sadece biri  Neşe Öğretmen....

Sinop Öğretmen Lisesi'nde okurken öğretmenler günü için 1986 yılında yazmış olduğu ödevinde ;

“Ben tükenmez olayım tüm insanlara, yolculara yeteyim istiyorum. Korkuyorum bazı geceler, karanlık geliyor her yer bana, karanlık çok karanlık. Üşüyorum yatağımda. O zaman unutayım diye, avunayım diye annemi, babamı, kardeşlerimi düşünüyorum. Yurdumu, binlerce şehidin kanıyla sulanmış yurdumu düşünüyorum” ...

Sen düşünmesen onca zorluğa katlanır mıydın güzel kızım ...

Neşe Öğretmen unutmadık deyip unutmuş gibi olup hatırladığımız hatırladığımızda içimizi yakanlardan acısını hatta daha da derinden hissettiğimiz öğretmenlerimizden, şehitlerimizden biri.

Tüm şehit öğretmenlerimizi sevgi ve saygı ile aynı zamanda utanarak ve özür dileyerek anıyorum.

Ve...

Tüm öğretmenlerin öğretmenler günü kutlu olsun demek içimden gelmiyor itiraf edeyim. Görevini layıkı ile yapan öğretmenlerimizin öğretmenler günü kutlu olsun...

Kendilerini mesleğine adayan, çocuklar için çabalayan, canlarını hiçe sayan ve kutsal mesleğin kutsal varlıklarını sevgi ve saygı ile anıyorum....

Benim güzel öğretmenlerim ellerinizden öpüyorum.

 
Toplam blog
: 175
: 775
Kayıt tarihi
: 20.10.07
 
 

9 Eylül Üniversitesi Maliye bölümü mezunuyum. Şiir dünyam, bir tane kitap çıkaracağım dedim ve  b..