Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Neşeli ol ki genç kalasın

Neşeli ol ki genç kalasın
 

Kendini geliştirmenin en önemli adımlarından biri, bireyin değişimi istemesidir. Eğer değişim ve fark yaratmak istiyor ama nereden başlayacağını bilmiyorsa,aldığı değişim kararının neden olduğunu not tutarak başlamasında yarar vardır.Sizlere kendi eğitimlerimde de kullandığım bazı soruları paylaşıyorum.. Ne dersiniz ? Gerçekten değişim için,hazırmısınız?

Öyle ise soruları kendinize sorun ve yanıtlayın. Minik bir değişim bile,kelebek etkisi yaratacaktır ne dersiniz?


Ben kimim ve gerçekte ne istiyorum?
Yapacağım değişim yaşamımda ne etki gösterecek?
Ekolojik,Ahlaki,Etik olarak uygunmu?
Bu değişim ile başkalarına ne gibi etki yansıyacak?
Kendimi ne kadar seviyorum? ( içtenlikle yanıt verin)
Değişim ve gelişimim gelirimi,arttıracakmı?
Gelişimim özel ya da aile ilişkilerime nasıl yansıyacak?
Neden değişmeliyim? Yanlış gördüğüm yanlarım nedir?
Fark yaratmak bana neyi çağrıştırıyor?(İyi düşünün)
Bu değişime ne kadar hazırım? Ne kadar istiyorum?
Gelişimim de,yapabileceğimin en iyisini yapabilirmiyim?
Ne kadar sabırlıyım? Sabırlı olmak bana ne kazandıracak?
Sakin/ enerjik bir yapıya sahip olmayı ne kadar istiyorum?
Kendime olan güvenimle,egoyu karıştırmadan nasıl dengelerim?
Kendim ve çevrem için,dünya için ne kadar paylaşımcıyım?

Bu soruları çoğaltarak,bilinçli bir gelişim tablosu çıkarabilirsiniz. Örneğin; ''Hayır'' cümlesini kullanamıyor ve bundan dolayı kendinizi rahatsız hissediyorsanız,hangi durumlarda? ''Hayır'' diyemiyorsunuz bunları not edin. Aieme,kız/erkek arkadaşıma vb.. gibi.Eğer değişim istiyorsanız, önce sizde uyandıran etkileri düşünmelisiniz.Belki kimseyi kırmak istemiyor olabilirsiniz . Ya da buna cesaretiniz yoktur Karşınızdaki tehditkardır vb ..Bunları bulabilmek için,kalemi kağıdı hazırlayıp not tutmanızda yarar var. Değişim için tüm içsel kaynaklar sizde bulunmaktadır.

Sorularla yaşamınızdaki neden ve niçinlerin sebeplerini bulabilir ve kendinizle yüzleşebilirsiniz.

Neden bunlar benim başıma geliyor? Niçin sürekli mesaiye ben kalıyorum? gibi..

Aslında fark yaratmanın en büyük adımı, kendinizi tanımaktan geçer. Ailenizin,geçmişin,çevrenin,dinlediğiniz müziklerin,aldığınız kültürün,okuduğunuz kitapların,sohbet ettiğiniz arkadaşların,güncel haber ve gazetelerin toplumsal görüşlerin çok,çok önemli bir etkisi vardır. İçki içmediğiniz halde,içkili bir ortamda uyma çabasına giriyor olabilirsiniz Ya da inanmadığınız bir olayı zihinizde kabul etmeye çaba gösterebilirsiniz. ( Haksız olduğunu bildiğiniz halde,bir yakınınızı haklı görmeye çalışmak )

Farkındamsınız? Dikkat ettiniz mi? Müziklerin sözlerine? Geçen pazar her zaman ki eğitimlerimde, bir arkadaşımızla konuşurken,bu konu geçti..Ne kadar hüzünlü sözleri olan şarkılar var.. Bizler hoşlanıyoruz. Dinliyoruz .Dinlediklerinize dikkat edin..

Burada örnek vermeyeceğim ,ama siz dinleyin bir kez daha. Beyninize giden telkinleri düşünün. Şarkının sözlerini tekrarladığınızı. Çok sevdiğiniz için defalarca dinlediğinizi? İşte sonra bir kendinize dönün ..Benim zihnime hangi mesajlar kayıt oluyor diye düşünün.

Ben gerçekte bu mesajların ne kadarını istiyorum? Diye de, sorun kendinize..


Bir şarkı vardı aklımda kalan Neşeli ol ki genç kalasın.. Ne güzel bir mesaj değilmi?
Bu bir kaç kez tekrarladığında ya da devamlı dinlendiğinde sizin bilinçaltınıza ne ekilmiştir acaba? Bence düşünün derim..

Ne dediniz?. Efendim .. Doğru duydum sanırım..Değişime hazırmısınız? Tebrikler

resim http://www.lifedynamix.com

 
Toplam blog
: 113
: 5180
Kayıt tarihi
: 11.09.06
 
 

Kişisel gelişimde, düşüncelerin kullanımını sanat gibi gördüğümden, 1986yılından itibaren çok sevdiğ..