Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Nisan '07

 
Kategori
Müzik
 

Neşet Ertaş

Neşet Ertaş
 

Radyoda Neşet Ertaşın o güzel türküsü çalıyor. Hemen kulak kesiliyorum, radyonun sesini açıyorum.Herşey silindi, ses, müzik ve ben varım.

Cahildim Dünyanın Rengine Kandım
Hayale Aldandım Boşuna Yandım
Seni İlelebet Benimsin Sandım
Ölürüm Sevdiğim Zehirim Sensin
Evvelim Sen Oldun Ahirim Sensin

Eksik bir aşk hikâyesinin kahramanıdır Neşet Ertaş. Yıllar önce gençliğinde bir kızı sevmiştir ama kavuşamamıştır. Hala gözlerinde o hüzünle, yüreğinin coşkusunu türküleriyle bize haykırır.

Sözüm yok şu benden kırıldığına
Gidip başka dala sarıldığıma
Gönülüm inanmıyor ayrıldığına
Gözyaşım sen oldun kahirim sensin
Evvelim sen oldun ahirim sensin

Orta Anadolu Abdal geleneğinin en büyük ustalarındandır. Sazı ve sesi ile gönül telimizi titretir ruhumuzu ürpertir. Neşet Ertaş’ın bağlamasındaki sesler diğer dinlediğimiz bağlamaların sesine benzemez. Ona mahsus bir özelliği vardır. Bunun nedeni sazının akordunu, perde ayarlarını, kendi sesine göre kendisinin yapmasıdır.

Neşet Ertaş’ın hayatı ile çalıp söylediği, türkü ve bozlakları iç içe geçmiş gibidir. Türkülerinde, bozlaklarında, acıyı, yokluğu, garipliği, sevdayı o çığırır, söyler biz yüreğimizde hissederiz. Bu toprakları tanıyan, kokusunu rengini alan, yüreği türkülerle atan herkes, hangi yörenin insanı olursa olsun onun türkülerinde biraz kendini bulur.

Garibim Can Yıkıp Gönül Kırmadım
Senden Ayrı Ben Bir Mekân Kurmadım
Daha Bir Gönüle İkrar Vermedim
Batınım Sen Oldun Zahirim Sensin
Evvelim Sen Oldun Ahirim Sensin

 
Toplam blog
: 156
: 2800
Kayıt tarihi
: 03.04.07
 
 

SÖZ UÇAR, YAZI KALIR. 9 Eylül Ünv. İşletme mezunu, 9 Eylül Ünv.Sosyal Bil. Ens.Sağlık Kurumla..