Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Nesli tükenmişler

Yaşlı kadın bir semt pazarına gitti sebze ve meyveleri, evin diğer ihtiyaçlarını pazar çantasına doldurdu, ofluya, ofluya otobüs durağına geldi, beli çok ağrıyordu. Durakta ki banklardan birisine oturdu, yanındaki bayanla sohbet etti. Yarım saat olmuştu ne otobüs ne de dolmuş gelmedi, söyleniyordu. “Of belim koptu, ne diye geldim bu pazara, şimdi ben Tandoğan’a nasıl gideyim. Üç kuruşluk emekli aylığı ile taksiye mi binilir, Allah kahretsin.” Durakta duran kırmızı arabanın içindeki genç. “Teyzeciğim, Tandoğan’a mı gideceksiniz? Ben de o tarafa gideceğim, buyurun götüreyim sizi.” Deyince birden kendisine geldi, baktı gülen bir yüz, düzgün giyimli, güven veren bir kişiye benziyordu. Prensibini bozdu ve : “Adam sen de ne olursa olsun ölsem ne olur, arkamdan ağlarlar, üç gün sonra unutulurum, soymaya kalksa cebimde dolmuş parasından başka para yok.” Diyerek arabaya yürüdü. Genç adam hemen arabadan indi, yaşlı bayanın Pazar arabasını alıp arabasının arkasına yerleştirdi, kibarca ön kapıyı açarak: “Buyurun teyzeciğim “ deyip bayanı öne oturttu. Yolda muhabbete başladılar. Yaşlı teyze: “Allah sizden razı olsun yavrum, siz nesli tükenmişlerdensiniz. Evet, evet gülmeyin, artık sizin nesliniz tükeniyor. Çünkü toplum çok değişti, ne yaşlıya saygı, ne merhamet, ne yardım, hiç birisi kalmadı. Toplu taşım araçlarına biniyorsunuz, elleriniz, kollarınız dolu, yüzünüze bakıyor kalkıp yer vermiyor. Veya sizi görünce kitap okuyormuş gibi yapıyor. İnsanlarda birbirlerine saygı sevgi yok. Herkes patlamaya hazır bir bomba, bir şey söylemeye gör, patlayacaklar, öldürmeler, vurmalar, kırmalar. Ne olacak bu insanların hali?” Genç bey gülerek ve haklısınız teyzeciğim, diyerek terbiyeli bir şekilde cevapladı. Bayan Tandoğan’a geldiklerinde:” Evladım sizin yolunuz sağa sapacak ben burada inip bir dolmuşa bineyim dedi. Genç adam : “Hayır teyzeciğim lütfen ben sizi gideceğiniz yere kadar götürüp geri dönerim, merak etmeyin.” Diyerek bayanı evinin önüne kadar getirdi. Bu olay yaşanmış, gerçekten böyle insancıl, hayırsever, yüreği iğlik ve sevgi ile dolu insanlar az mı çok mu? Bana göre nesli tükenmişlerden değil mi? 

NAHİDE ÇELEBİ

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..