Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '10

 
Kategori
İnternet
 

Net leniyoruz

Net leniyoruz
 

kobicity.net


Yazdan planı yapılmış eski arkadaşlar buluşmasınınn yeri Kuşadası olarak belirleniyor. Ben de biletimi almak üzere otobüs firmasına gidiyorum. Çok uzun zamandır otobüs yolculuğu yapmadığımı düşünüp özlediğimi anlıyorum.

&&&


Firmada, otobüsün sefer saatlerinin bilgisini veren ilgili, tüm koltukların televizyonlu ve internet bağlantılı olduğunu söylüyor.

Her koltukta televizyon olduğuna çok seviniyorum.

İzlemeyi çok sevdiğimden değil, otobüs ve televizyon birlikteliğiyle ilgili bir anım olduğundan.


&&&


Bundan 4 yıl kadar önce (en son o zaman yapmıştım otobüs yolculuğunu) bir Kayseri yolculuğu sırasında aynı saatte yayınlanan iki dizi için kavga çıkmıştı.

Hatırlarsanız otobüslerde tek televizyon vardı o zamanlar.

Yolculardan biri televizyondaki kanalı değiştirmesini istedi muavinden bir süre sonra diğeri öbür dizinin oynadığı kanalı açmasını istedi, muavin onunda isteğini
yerine getirdi daha sonra öbürü itiraz etti derken otobüste bir tartışma başladı.

Tartışma şiddetlenmeye başlayınca muavin televizyonu kapattı otobüs ikiye bölündü. Bu işe en çok sevinen ben olmuştum.

&&&

Şimdi herkese ayrı televizyon ve internet.

Merak ettim bende, yurdum insanının internet kullanımının ne düzeyde olduğunu.

&&&


Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2010 Yılı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre;

Bu yılın nisan ayı içerisinde gerçekleştirilen araştırmaya göre hanelerin % 41.6 sı internet erişim imkanına sahip bulunuyor. İnternete erişim imkanı olmayan hanelerin % 26.3 ü internet kullanımına gerek duymadıklarını belirtmiş.

Araştırma sonuçlarına göre 16 -74 yaş arasındaki bireylerde internet kullanım oranları erkeklerde %51.8, kadınlarda %31.7 olarak belirlenmiş.

2010 yılının ilk 3 ayında bireylerin %37.6 sı internet kullanmış. İnternet kullanan bireylerin %59.3 ü ise interneti hemen her gün kullanmış.

&&&

İnternet kullanım amaçlarına gelince;

e_posta göndermek –almak için kullananların oranı : ….............%72, 8

Sohbet odalarına, tartışma forumlarına anlık ileti göndermek için kullananların oranı : ...................%64, 2

Haber ve gazete okumak için kullananların oranı : .............................................. %58, 9

Oyun film ve müzik görüntüsü indirmek için kullananların oranı : .............. 51.2

İnternet üzerinden mal veya hizmet siparişi verme yada satın alma oranı :.........%15

Olarak ortaya çıkmış.

&&&

Eylül 2010 / Kurşun

 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..