Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '22

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Netflix: Aşk Taktikleri & UFO

Film: Aşk Taktikleri

Senarist: Pelin Karamehmetoğlu

Yönetmen: Emre Kabakusak

Başroller: Demet Özdemir, Şükrü Özyıldız

Bir reklamcı (Kerem) ve modacının (aynı zamanda taktikler veren bir blogger Aslı) aşkı bulma yolundaki taktiksel serüvenini konu alan film, iki kişinin bir iddia sonucu kesişen yollarını konu ediniyor.

Yorumum: Netflix top 10 da olmasına şaşırmıyorum çünkü ben de izlemeyecektim ama bu kadar kötü yorumu merak edip izledim.Klişeleri de geçtim. Aynı senaryoları da geçtim. Netflix bazı filmleri nasıl onaylıyor gerçekten anlamıyorum. O kadar iyi diziye filme haksızlık yapıldığını düşünüyorum. Tabii ki izleyip beğenen vardır saygı duyarım, ama sanki bütün yaz dizileri birleşmiş bir senaryo çıkmış. İnsanların ya benim gibi meraktan izlediklerini ya da başrollere hayran oldukları için izlediklerini düşünüyorum. Film açıkçası uyarlama gibi de görünüyor, çünkü bu tarz filmler çok çok fazla yapılmış. Türk yapımlarını izlerken birkaç defa daha düşünmem gerektiğini hatırlattı bana film. Zaman çok değerli çünkü.

Ek olarak, yaratıcı senaryo konusunda da gelişmemiz gerekiyor diye düşünüyorum. Ya uyarlama yapıyoruz ya da klişeler. Umuyorum ki Netflix yapım seçerçen daha fazla seçici olur. Dediğim gibi beğenenlere saygı duyuyorum. Sinematografik bakamadım bu filme, çünkü imkansız ötesiydi. Üzgünüm.

Film: UFO

Senarist: Meryem Gültabak

Yönetmen: Onur Bilgetay

Başroller:  İpek Filiz Yazıcı ve Mert Ramazan Demir

Askerden yeni dönmüş olan motosiklet yarışçısı Ese ve liseyi yeni bitiren müzik tutkunu Deniz’in Adana’da kesişen yollarını konu alan film, ikilinin kısa ama etkili hikayesini konu ediniyor.

Yorumum: Açıkçası sıcak ve samimi bir hikayeydi Ese ve Deniz’in hikayesi. Evet bu filmde de klişeler vardı. Bu klişeler seyircinin gözüne sokulmadan yansıtılmış. Geleneksel zengin kız fakir oğlan hikayesi gibi görünse de bazı bölümler hariç sıkılmadan izledim. En azından yok artık demedim. Başrol oyuncuları çok samimi ve sıcaktı belki de. Aile ilişkilerine de odaklanması hoşuma gitti. En azından herkes zengin görüntüsü yoktu filmde, çünkü türk dizi ve filmlerini izleyen herkes zenginliği konuşuyor. Çekim yerinin Adana olması o sıcaklığı da katıyor tabii ki. Bizden insanlar vardı. Çok gösterişli bir senaryosu yoktu. Gözümüze karakterleri sokmadan ilerleyen bir senaryosu vardı. Bu filme en azından bir puanlama yapabileceğim, çünkü Aşk Taktikleri filmine yapamadım.

Sonu farklı olabilirdi. Çok hızlı ve olumsuz bir bitiş oldu. Benim puanım 10/6

 
Toplam blog
: 57
: 280
Kayıt tarihi
: 18.07.15
 
 

1992 yılı İstanbul doğumlu. İlkokulu İstanbul'da okudu, ortaokulu ve liseyi Edirne'de bitirdi. Kara..