Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '08

     
    Kategori
    Gezi - Tatil
     

    New York... New York... Nessun Dorma...

    New York opera gibidir. Ya müptelası olur ya da nefret edersiniz. Dünyanin en çok ilgi gören şehirlerinden birisi olan New York için bu ikisinin ortasında kalan kimseyle henüz tanışmadım. Ben en baştan belirteyim, bu hiç uyumayan şehre ilk gorüşte aşık olanlar grubuna giriyorum.

    New York'a ilk kez geldigimde henuz on yedi yasimda bile degildim. Babam elimden tutup getirmisti ki boylece hayatimda ilk kez ucaga binmistim. Sonra bir ayim hafta arasi bir dil okulunda, hafta sonlari ise Manhattan'da gecti. Okulum Manhattan'dan feribotla ulasilabilen Staten Island'daydi. Gercek New Yorkerlarin nefret ettigi bu adacik aslinda duz ayak olmasi ve Manhattan'a sadece yirmi bes dakika uzakta olmasina ragmen kasaba hayati yasama firsati vermesi acisindan pek cok kisi icin alternatif bir yasam alanidir. Adaya yolunuz duserse, tarihi Old Richmond Town'i, adanin alisveris merkezini ve hayvanat bahcesini gezmenizi, sonra da St. George'da sahilde baharda agaclar altinda romantik bir yuruyus yapmanizi tavsiye ederim.

    Benim yolum hic beklenmedik bir sekilde New York'la tam on sene sonra yeniden cakisti. Tabii simdi Manhattan'in en cok sevmis oldugum yerine artik "0" noktasi diyorlar. Ne kadar uzerine yeni insaat yapilmaya basladiysa da yine oradan her gecisimde yeni gelmisim gibi gozlerim ikiz kuleleri ariyor ve gokte biraktiklari karanlik bosluga bir turlu alisamiyorum. Defalarca kulelerin altindaki metroya ve magazalara girip cikisimi hatirliyorum. Simdiyse insaat alaninin onunde durup gulumseyerek fotograf cektiren turistleri cok yadirgiyorum. New York'ta gulumsenmeyecek bir yer varsa o da "0" noktasi.

    Eski Ikiz Kulelerinin tam karsisinda marka giysileri indirimli alabileceginiz Century 21 magazasi bulunur. Herald Square'deki Macy's de alisveris yapmadan once burayi ziyaret etmekte fayda var. Yoksa bir de bakmissiniz ayni cantayi iki kati fiyatina almissiniz!

    Manhattan'a yolunuz dustugunde mutlaka gormeniz gereken pek cok yer var: Soho'nun galerilerini gezebilir, East Village'de yemek yiyebilir, West Village'te ise deniz havasini solurken bir yorgunluk kahvesi icebilirsiniz. Gercek Italyan ve Cin yemekleri icinse Chinatown ve Little Italy'ye gidebilirsiniz. Central Park'da romantik yuruyusler yapabilir ve bu arada Metropolitan Museum of Art'a giderek dunyanin en unlu eserlerini yakindan gorme firsatini elde edebilirsiniz. Daha sonra ise 9. Cadde'deki Chelsea Market'a ugrayabilirsiniz. Eger New York'a gelmenizin ana amaci alisverisse bana gore benzerlerine gore sonuk kalan 5. Cadde butun sevimsizligiyle sizi bekliyor.

    Elbette Times Square'i gece gormeden olmaz. Eger simdiye dek New York'u sevmediyseniz Times Square'e gitmisken bir Broadway muzikaline gitmek New York'a gonul vermek icin son sansiniz! Benim ilk gordugum muzikal Operadaki Hayalet'ti. Iki kiz arkadas zalimce insanlari katleden hayalete asik olup cikmistik oyundan! Ancak Broadway sadece oyunlari degil sirf sahne dekorunu gormek icin bile gormeye deger. Chicago ve Les Miserables eskimeyen diger iki oyun ama bunun yani sira pek cok birbirinden guzel tiyatro ve muzikaller var.

    Tum bunlari yapmak elbette hem zaman alici hem de yorucudur. Cok duzenli olmasi nedeniyle ugrassaniz da kaybolamayacaginiz New York ise gidis gelis saatlerinde acimasiz yuzunu size gosterir. Olum kalim savasindaymis gibi acele eden insanlarin hucumuna ugramaya hazir olmalisiniz bu saatlerde!

    Yine kalabaliktan bunalmayacaksaniz Ellis Island'a giderek Ozgurluk Aniti'ni ziyaret edebilirsiniz. Ben on sene once gittigimde tam uc saat merdivenlerde beklemistim. Ancak ille de Anitin en ust katina cikmak istemezseniz bu iskence daha kisa da surebilir.

    Yolunuz Ellis Island veya Staten Island'a giden Feribotlarin civarina dustuyse Wall Street'e de yurume mesafesindesiniz demektir. Burasi benim birkac ay once ayaklarimi tamamen yerden kesmis olan kucuk bir cadde. Ama hemen belirteyim, insanlarin cogu buraya gelince benim gibi tepki vermez. Genelde kimilerince soguk, kimilerince asiri yuksek ve karanlik havasiyla depresif bir yer olarak gorulur.

    Yukarida yazdiklarima yuzlercesi daha eklenebilir ama zamani kisitli olanlar icin gorulmesi gereken ana yerleri belirtmek istedim. Iyi tatiller ve turbulanssiz ucuslar dilerim!


     
    Toplam blog
    : 1
    : 1337
    Kayıt tarihi
    : 13.04.08
     
     

    Istanbul'da basladigim hayatima Amerika, Turkiye, Ingiltere, Amerika ve yine Ingiltere'de devam e..