Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '07

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

New York'taki "Eğitim" konulu panele öğretmen eleştirisi

New York'taki "Eğitim" konulu panele öğretmen eleştirisi
 

Aşağıdaki eleştiri yazım 2004 yılında New York'ta kutlandığı varsayılan Öğretmenler Günü'yle ilgili duygularımın buruk ifadesidir. Yazıma kaynak olan haberde adı geçen öğretim görevlilerine zamanında öğretmenlik yapan ve ilk - orta öğretimde binlerce çocuğumuzun yaşamına adını yazdırırken saçlarını ağartan ve yüreklerini yaptıkları mesleğe feda eden değerli kişilerin hatırasına bu yorumu sizlerle paylaşmak istiyorum.

New York Başkonsolosluğumuz Eğitim Ateşeleği tarafından Öğretmenler Günü’nü kutlamak amacıyla düzenlenen ‘eğitim’ konulu paneli, anlamına layık olarak takdir edebilmeyi çok isterdim. Ancak eğitim ve öğretime yıllarını ve yüreğini vermiş bir öğretmen olarak, gerçek öğretmenlere yer vermediği ve ‘Öğretmen’ ve ‘İş adamı’ gibi birbiriyle zıt iki dünya insanını aynı kategoriye koyduğu için katılmayı uygun görmediğim bu panelde, beni en çok üzen konu, konuşmacı olarak kürsüye çıkmaya layık görülenler arasında bir tane bile gerçek Türk öğretmeninin olmamasıdır. Ayrıca, adı ve ünvanı aşağıda belirtilen ‘öğretim görevlileri’, finans uzmanları, mühendisler, politikacılar ve holding ya da küçük şirket sahibi işadamlarından hiç biri gerçek eğitimci ve öğretmen değildir. Panelde söz hakkı verilen bu konuşmacıların hemen hemen hepsi de ya Amerika’da ya da Türkiye’de yüksek gelirle çeşitli kurumlarda çalışan ve ticaretle uğraşan insanlardır. Peki bu panele, gerçek ‘eğitimci ve öğretmen’ sıfatına layık görülmesi gereken, ilk ve orta öğretimde yıllarını veren, hayatını öğrencilerine adayan, Türkiye ve Amerika’daki temel eğitim kurumlarında görev yapmış ÖĞRETMEN EĞİTİMCİ’ler neden davet edilmemiştir? Neden sadece yüksek öğrenim kurumlarında şu ya da bu şekilde görev almış ya da ‘eğitimden daha çok ticaretle ya da ekonomiyle meşgul olmuş’ insanlara yer verilmiştir?

Sorarım size, böylesine anlamlı bir günde, sadece ticaret, bankacılık ve iş dünyasından meslek sahiplerinin boy gösterdiği ve senaryosu öğretmenlikle ilgisi olmayan şahıslar tarafından yazılmış bir tiyatro oyununda neden ‘gerçek öğretmenlerimiz’ ‘seyircisi’ sıfatıyla çağrılmıştır. Benim bir öğretmen olarak ağırıma giden, öğretmenler, yıllardır çocukların hayatlarına katkıda bulunurken, uğruna hayatlarından fedakarlık yaptıkları ‘eğitim ve öğretim’ konusunda, konuşma fırsatı bile bulamamalarıdır. Peki, bu, Öğretmenler Günün’nde de olmayacaksa ne zaman olacak? Dilerim, bir gün bu paneli düzenleyen büyüklerimiz bu ifade etmek için çırpındığım konuda öğretmelere gereken değeri ve söz hakkını verirler.

Saygılarımla,

Alp İçöz
İngilizce Öğretmeni
Eğitimci Yazar

JOURNALTA
The Journal of Turkish Americans

Copyright © Alp İçöz 2004-2007

-KONUYLA ILGILI HABER

New York'ta “Egitim” konulu panel

T.C. New York Baskonsoloslugu Egitim Ataseligi Ogretmenler Gunu'nu kutlamak
amaciyla 'Egitim' konulu bir panel duzenliyor.
Kutlama, panelin ardindan bir muzik dinletisiyle devam edecek ve Egitim Ataseligi'nde hizmete sunulacak kitapligin acilis kokteyli ile sona erecektir.

Tarih : 5 Aralik 2004
Saat : 14:00-17:00 arasi
Yer : Turkevi, 3.Kat
821 United Nations Plaza
New York, NY 10017

DUYURU

T.C. New York Baskonsoloslugu Egitim Ataseligince 5 Aralik 2004 tarihinde saat 14.00'te Turkevi 3. katta Ogretmenler Gunu nedeniyle duzenlenen etkinlik bircok degerli ogretim uyesi ve egitimcinin, egitim konusunu tartysacagy panel ile baslayacak, muzik dinletisi ile devam edecek ve Ataselikte olusturulan kitapligin acilis kokteyli ile sona erecektir.
Etkinlige tum Ogretim Uyeleri, Ogretmenler, Ogrenciler ve tum vatandaslarimiz davetlidir.

Panele Katilanlar

1. Prof. Dr. Mumtaz SOYSAL - Eski Disisleri Bakany, KIGEM Vakfi
Baskani, BCP Genel Baskani

2. Ybrahim ARIKAN - Ozel Dersaneler Birligi (OZ-DE-BIR) ve Arikan
Holding Yonetim Kurulu Baskani, MEF Egitim Kurumlarinin Kurucusu, Onursal
Doktora Unvanina sahip Egitimci ve Ys Adami

3. Prof. Dr. Bulent GULTEKYN - Wharton School of UPENN'de Finans
alaninda ogretim uyesi, Merkez Bankasi Eski Baskani

4. Prof. Dr. Sukru HANIOGLU - Princeton Universitesinde Orta Dogu
Calismalari alaninda Ogretim Uyesi ve Bolum Baskani

5. Prof. Dr. Can ISIK - Syracuse Universitesi Elektrik ve Bilgisayar
Muhendisligi alaninda Ogretim Uyesi ve Dekan Yardimcisi


6. Docent Dr. Serdar OZTURK - Ankara Universitesi Tip Fakultesi
Biyokimya Anabilim Dalinda Ogretim Uyesi ve T.C. New York Baskonsoloslugu
Saglik Musaviri

7. Prof. Dr. Ali AKANSU- New Jersey Institute of Technology'de Elektrik
ve Bilgisayar Muhendisligi alaninda Ogretim Uyesi

Muzik (Saz Dinletisi)

Prof. Dr. Savas Yavuzkurt, Penn State Universitesi'nde Mekanik ve Nukleer
Enerji Alaninda Ogretim Uyesi

Egitim Ataseliginde, cesitli kitaplarin, ogretim ve egitim materyallerinin,
kasetlerin, halk oyunlari giysilerinin ve projeksiyon - bilgisayar
gibi araclarin da bulundugu egitim merkezinin acilis koyteyli

 
Toplam blog
: 52
: 1767
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

"İnsan, aslinda gönül gözüyle görmeli dünyayı. Herşey, o iç dünyanin merkez olduğu kişiliğine şek..