Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '10

 
Kategori
Sinema
 

Newyork'ta Beş Minare

Newyork'ta Beş Minare
 

Eskiden bir türkü vardı, “Bitlis’te Beş Minare” diye. Halen dilden dile dolaşan hoş ezgili bir türkü. Şimdi ünlü türkücülerimizden Mahsun Kırmızıgül’ün Amerika’da çevirdiği “Newyork’ta Beş Minare” filmiyle yine gündem de konuşulup tartışılıyor.

Mahsun Kırmızıgül yine medyanın odak noktası oldu. Kırmızıgül, müzikle başladığı kariyerini beyaz perdede de devam ettiriyor. ”Newyork’ta Beş Minare” filmi için “motor” dedi. Daha önce çevirdiği “Beyaz “Melekler’in ardından ikinci filmi “Güneşi Gördüm”filmiyle yine başarılı oldu, gişelerde rekorlar kırdı. Günümüz medyasında bir hayli alkış aldı... Ben şahsen "Beyaz Melekleri" iki kez seyretme şansını buldum.İzlerken bir hayli duygulu anlar yaşadım...

Mahsun Kırmızıgül bir konuşmasında Pal FM ‘deki “Üçü Bir Arada” kendisiyle yapılan bir programda şöyle diyordu: “Müzik eğitimi almış bir insanım, 20’ye yakın eserim var. Şarkıcı ve türkücü ayırımının yapılması gerekiyor Benim gibi üretken ve işi bilen, işini hakkıyla yapan insana “sanatçı” denmesi gerekir diye düşünüyorum. Bana şarkıcı veya türkücü demelerine şahsen beni üzüyor. Bundan da eziklik duyuyorum.”diyor…

Basında Mahsun Kırmızıgül ile ilgili iyi haberler vardır. Son çevirdiği “Newyok’ta Beş Minare“ filmiyle ilgili haberler. 05 Kasım 2010’de gösterime giren Newyork’ta Beş Minare Mahsun Kırmızıgül’ün yazıp yönettiği film; 3.176.682 kişiye ulaşarak 30 günde en fazla tercih edilen film oldu. Bu rakam film dünyasında bir zirvedir. Zira önemli bir başarıdır.2010 yılında izleme rekorunu kıran bu film, dört Avrupa ülkesinde de 370 bin kişi tarafından izlendiği söylenmektedir.

Newyok’ta oynanan filmin oyuncuları: Mahsun Kırmızıgül, Haluk Bilginer, Mustafa Sandal, Ali Sürmeli, Suna Selen, Zafer Ergin, Yapımcı Murat Tokat, ve tüm teknik ekip Ortaköy 8th Hill’de bir araya gelip gişe başarısını kutladılar. Oyunculardan Mustafa Sandal’ın yaptığı bir değerlendirmede: 11 milyon doların böyle bir filme yatırılmasının çok büyük bir risk olduğunu vurguluyor. Bu rakamın 3 milyon seyirci ile ancak karşılandığını belirtiyor.

Sanatçı Mahsun kırmızıgül bu filimde de gişe rekorunu kırdıklarını belirtiyor. Bundan dolayı tüm arkadaşlarına teşekkür ediyor… Newyork’ta Beş Minare filmi hakkında basında epey haberler yer alacak ve belki 2011 yılının sonuna kadar hep gündem yer alacaktır. Belki olumlu ve ya olumsuz eleştiriler de yapılacaktır.

Ancak kim ne derse desin Mahsun Kırmızıgül, işini iyi bilen çalışkan, üretken ve değerli bir sanatçıdır. Bölücü, yıkıcı olmaktan uzak, birleştirici ve yapıcıdır. filimlerinde Anadolu'nun sıcak havasını bulmak mümkündür. Tüm ekibiyle birlikte kutluyor, başarılarının devamını diliyorum.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..