Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Neyi bildirir sayılar?

Neyi bildirir sayılar?
 

Kitaplıktan gözlerimi kapatıp bir kitap çektim. Ders kitabı gibi. Konu sayılar anlıyacağınız. Matamatikte değiştiremezsin sayıları. Ben de aynen buraya geçiriyorum o sayıları:

Sayılar bebelerin kundakları, sayılar tabutları şehirlerin, öldürülmüş öldürülebilecek olan sayılar, tohumlardır umudumuzun avucunda. Sayılar yaklaşan bir şeyleri bildirir, sayılar bildirir uzaklaşan bir şeyleri. Nedir yaklaşan bize? Bizden uzaklaşan nedir.

Dünya savaşı : I. Dünya savaşı : II. 14' ten 18 'e- 39'dan 45'e 10 yıl 54 milyon ölü. 49 milyon sakat. Ölülerle sakatların memleketi.

103 milyon nüfüslu bir memleket ve ayrıca öksüzleri, delileri. Yanık taşlarıyla ve gidenlerden biri evimizdendi. Gitti dönmedi bir daha. 19'unda mıydı 40'ında mı aklımda kalmamış. Döndü iki gözü kör. Gök gözlü müydü kara gözlü mü aklımda kalmamış.Döndü diz kapağından kesik sol bacağı, döndü ve kapısını bulamadı evinin.

14'ten 18'e, 39'dan 45'e 10 yıl 54 milyon ölü, 49 milyon sakat. Yeryüzünde yuvarlak hesap ve şimdilik 2, 5 milyarız. % 50'miz aç.

Dişlerimiz dökülüyor, dış etlerimiz yara içinde, ölü derilerimiz çatlak hele çocuklarımız, sallanan koca kafaları, kırış kırış yüzlerinde kederli iri gözleriyle ve eğri büğrü incecik bacakları, üstünde karınları, davul gibi. Yeryüzünde yuvarlak hesap ve şimdilik 2, 5 milyarız % 50'miz aç. Yıl 1962

62 yılında 2 avcı uçağını sofraya koysak, çevirsek ete ekmeğe, şaraba salataya 40 milyon adam doyasıya yer içer. 40 milyon kediye de artar ekmekten etten. Kediler salata yemez, şarap içmez, kedileri ben kattım ziyafete.

Bu günlük bu kadar sayılarla devam yarına. Yazanı bildiniz ise saklayın kendinize, okumayan olduysa okudu iste...

Bir baba dostu benim bu yaptığıma ne yazardı bilir misiniz?
Herşeyi biliyor bu herif,
Bilmediği şey yok.
Dinden imandan tut,
Yalancı dolmanın yapılışına dek.
Bilmekle de kalmadı,
............. yerine koyup milleti,
Öğretti her seyi,
Örneğin nasıl abdest edilir,
Gusul abdesti almak için
Ne halt edilir.
Bir kendisi var her şeyi bilen,
Başka bilen yok sanıyor.
Herkes kendini bir b..k sanır.
Ama bu herif,
Kendini iki b...k sanıyor.
5.12.1983 A.Nesin
Saygılarla.

 
Toplam blog
: 271
: 1289
Kayıt tarihi
: 20.02.07
 
 

Bütün canlıları seven, kendi penceresinden yaşamı anlamaya çalışan, onlardan bir şeyler öğrenmek ist..