Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '13

 
Kategori
Siyaset
 

Neymiş, neymiş, demokrasi seçimmiş! Yapma yauv …

Neymiş, neymiş, demokrasi seçimmiş! Yapma yauv …
 

resimler alıntıdır


Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları nedense bugünlerde demokrasi seçimdir diyorlar. Demokraside seçim bir parçadır, fakat asla seçim demokrasi değildir. Bu tezi  ülkemde yaşanmış gerçeklerle çürütelim . Ne dersiniz.

Seçim diyorlar ya gelin 1982 anayasa oylamasını değerlendirelim. Bu oylama 31 yıldır ülkemi sıkıntılı bir anayasaya mahkum etmiştir. Seçimde 20.722.602 seçmen sayısı mevcuttur. Bunların 18.718.115  kişi oy kullanmıştır. Seçime katılma oranı  % 90,32 dir. Bu oyların 16.945.545 ‘i kabul oyudur. Kabul oyları seçime katılanların %90,53 ünü, seçmen sayısına göre baktığımızda  ise  tüm seçmenlerin % 81,7 sini oluşturur. Hayır oyu verenler ise 1.594.761 dir. Bu seçime katılanların  %8,52 ‘ ini,  tüm seçmenlerin ise  % 7,7 sini oluşturur.  Oranları belirttik şimdi gelelim yoruma.

31 yıl geçti. Bu seçimle ilgili yalanları hep  duyduk. Bu seçimde baskı varmış. Sevsinler seni.Kimse yalan söylemesin.Baskı yoktu. Baskı turuncu zarfa mavi oy konulduğunda belli olması evet oyu turuncu olduğundan belli olmaması imiş. Evet bu yaklaşım ahlaki değildir. Birileri ahlaki olmayan çirkin yaklaşımda bulundu diye ben  onurla o evrede 40-45 milyonu ilgilendiren bir görevde sorumsuz mu davranacağım. Bu toplum Müslüman bir topum ya . Bu toplum nedense Allah(c.c) ın ilk emri olan ” İkra”yı yani  Rahman ve Rahim olan Allah(c.c) ın adıyla okumaktan öyle aciz ki  o günlerde gazetelerde ufacık harflerle yazılan benim zor okuduğum anayasayı okuyacak değerlendirecek ve akli selim şekilde oy verecek. Allah’ tan korkun insanlar kaç kişi anayasayı tamamen okudu. Ben okudum inanın hepsini tamamen bitiremedim.  Anam mı o sayfalara hiç bakmadı ama oy verdi. 12 Eylül ayrıdır. 82 Anayasasını oylamak ayrıdır. Bu ayırımı yapan insan sayısı bellidir. Baskı var ise 1,5  milyon insanın  üzerinde yok muydu. Baskı seçime katılmayan % 10'nun üzerinde yok muydu. Kimse yalana sarılmasın. İnsanlar Anayasayı oylamadı. Kardeş kardeşi vuruyordu bu bitti diye oylama yaptı. Toplum bilinçli değildi.Bugünde farklı değil. Okumayan, irdelemeyen, gösterildiği yolda giden fakat neden sorusunu sormayan insanların verdiği oylarla Anayasa kabul edildi. Şunu demek mümkün değil. Bu toplum vatanını sevmiyor, insanını sevmiyor diyemeyiz. Fakat bu toplum bilinçli olmadığı için hata yapmıştır.

Bugün 50 yaş üzeri insanlar bu konuda sorumludur. Mecliste bu yaş grubunda olanlara sorun bakalım kaçı evet verdi.Evet oyu verenler hangi yüzle bugün yeni anayasayı savunacak. Tabi ki siyasetçi şu gerçeği haykıramıyor. Bu toplum doğruları gördüğünden değil , olayları doğru değerlendirdiğinden değil  o günkü şartlara göre yanlış iş yapmıştır diyemez. Sürü mantığı burada etkili olmuştur diyemez. Çünkü bu insanlar onların koltuğunun garantisidir.

Gelelim   sonra yapılan seçimlere . Baraj nedeniyle çoğunlukla ben mecliste temsil edilmedim.  Neden mi.  Öyle adaletsiz bir seçim yasası var ki % 30 oyla  % 60 çoğunluğa sahip oluyorsun. İstikrarmış diyorlar.

Şimdi Allah (c.c) ın şahitliğinde soruyorum.  Demokrasi seçimdi ya. 17 milyona yakın insanın yaptığı yanlış seçimi 31 yıldır çekmek zorundayım. Demokraside benim hakkım nerede. Ben bir hak bilirim. O da nedir biliyor musunuz. KUL HAKKI. Bilinsin ki ahiret yaşamı bu dünyada ki yaşam gibi bir nefes kadar kısa değil. Ebediyete uzanıyor. Zaman çok. Mahşerde bu uğradığım haksızlığı için 17 Milyondan  Allah’ın katında davacı olacağım. Meclise bile giremedim. Yasa koyuculardan da davacıyım. Sanmasınlar onlar mahşerde kaçacaklar. Orada koltuk yok beyler. Orada meclis Başkanını dediği gibi ” Kabul edenler, kabul etmeyenler  kabul edilmiştir efendim ” yok.  Her anın hesabı var .

Son örnek verelim. Bilir misiniz  mahkemeleri kazandım ama yıllardır sade vatandaş olarak KEY imi alamadım. Ne kadar almam gerektiğini soracağım makamı aramakla meşgul um. Demokrasi seçim di ya benim KEY imin ayıbı benim mi,yoksa demokrasi seçimdir diye gelip yönetim gücünü elinde tutanlarda mı. Geçenlerde sohbette dinledim. KEY ödemeleri zamanında çoktan emekli olmuş birine bile KEY den pay vermişler ama bana ne verecekleri belli değil. Topçu kışlası önemli de mahşerde  bu zamana kadar çektiğim manevi ızdıraptan dolayı ahirete bizim KEY daha önemli olacak. Benden hatırlatması.

Bizim burada kargalar çok fazla. Bu konuyu onlara anlattım. Demokrasi seçimmiş dedim de bir gülmeye başladılar, bir kısmı katıla katıla gülmekten mefta oldular. Şimdi gülme faslı bitti.Sağ kalan kargalarla onları defin edeceğiz. Öğle namazını müteakip cenaze namazı kılacağız. Mezar yeri ve yıkanma işleri var bana müsaade ancak öğle namazına yetişiriz. Gülerken katılarak ölen sayısı biraz  fazla.  Sağlıcakla kalın emi..

www.selcukefendi.com sayfasındayayınlanmıştır.

 
Toplam blog
: 81
: 1191
Kayıt tarihi
: 13.02.11
 
 

Ben kimim? Ben 55 yaşında hekimlik sanatını icra eden bir kişiyim. Adım Selçuk Şensöz. Bugün için..