Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '09

 
Kategori
Blog
 

Niçin blog yazılıyor?

Değerli arkadaşım Ayten DİRİER tarafından gönderilen mesajı okuduğumda mimlendiğimi öğrendim. Niçin blog yazdığım bana da sorulmuş oldu. Bu olaya hoş bir oyun gözüyle bakıyorum. Ayrıca; takip edemediğim blog arkadaşlarımı tanıma fırsatını yakalamış oluyorum.

Sayın Yapukay arkadaşımız mimlendiğinde, yazmış olduğu blog satırlarında MİM kelimesinin anlamını açıklamıştı. Her iki anlamıyla da görebiliriz. Ben mimlenme olayına olumlu bakıyorum. "Biten bir yazının altına konulan işarettir" tanımını, bu hoş oyuna katılan arkadaşlarımıza göre yorumluyorum. Blog arkadaşlarımızdan yazılarını, hayat görüşlerini ve duygularını paylaştığımız ve kendi değerlerimize göre beğendiklerimizin, diğer blog arkadaşlarımız tarafından da görülmesini istediğimiz için; kendimizce işaret koyarak bunu mimlemek adıyla duyurduğumuzu düşünüyorum.

Niçin blog yazdığım sorusuna birkaç neden sıralayabilirim.

Ortaokul yıllarımdan itibaren günlük yazma ile kendimi , öncelikle yine kendime ifade ederek keşfettiğimi sanıyorum. Düşünce, duygu, korku, kaygı ve kuşkularımı, hayallerimi, yaşadıklarımı not ederek ve zaman buldukça, okuma isteği duydukça not aldıklarımı okuyarak, kendimi inceleme fırsatı buluyorum. Beğendiğim bir sözü, küçücük bir cümleyi kağıtlara not alıyorum. Hiçbirşey bulamazsam cep telefonumun taslağına kaydediyorum. Her türlü kitap, dergi ve gazeteyi de mutlaka okuyorum. Okuduklarımdan edindiğim bilgilerin, yaşadığım olaylarla sentezini yapıyorum.Okuduğumda bana karmaşık gelen bilgileri veya olayı daha yalın bir duruma getirmeye çalışıyorum. Aralarında benim için zorunlu olanlar var ise sonuca vardırmaya gayret ediyorum.

Kısacık yaşam sürecimizde, aldığımız bazı kararların ilke olarak bir kenarda tutulması yerine , uygulamaya konulması ve Neden? sorusuyla okuyan kişilerde etki yaratmasını istiyorum. Bunu da yazarak yapmaya çalışıyorum. En çok da kendimi sentezliyorum.

Kişilere düşünmeyi hatırlatmak, blog yazımın başlığından itibaren yazıyı okuyanlara benim fikirlerimden daha farklı ve parlak fikirler vermek, onları esinlendirmek amacındayım.

Blog yazmanın, kitap yazarak piyasaya sunmaktan daha fazla bir kitleye hitap edeceğini düşünüyorum. (Kendim için tabii) Şu an kendimi deneyimsiz gördüğümden, bir bakıma hangi noktada olduğumu öğrenmek istiyorum.

Blog yazmak çok güzel benim için. Düşüncelerinizle pek çok insana ulaşıyorsunuz. Yorumlarla eksiklerinizi anında görebiliyorsunuz. Oysa kitap yayınlandığın da sadece kitapların satış oranını biliyorsunuz. Kitabı alan okuyucunun görüşünü bilemiyorsunuz. Değerli arkadaşlarımızla yapılan soru - cevap yapılamıyor. Fikir de alamıyorsunuz.

Bazı bloglarımın herkes için olduğunu, bazılarının yazımın içeriğindeki gibi bir olay yaşamış, benzer tecrübe geçirmiş kişiler için olduğunu düşünüyorum. En çok ise aynı frekansta olan, aynı kategoride yazan blog yazarı arkadaşlarım için...

Bana en ilginç gelen, sizi hayatta hiç görmemiş, sesinizi duymamış, yazdığınız blogları takip ederek sizi kendisine yakın gören kişilerle kurulan dostluklar. Bu herşeye değer diyorum. Okuyarak bu dostluğu ediniyoruz.

O zaman blogları sıkı bir şekilde okumaya devam...

Okuyabildiğimiz kadar yazıları takip edelim ki herbir okunan yazıdan kendimize bir demet hazırlayalım. İnanın hazırlanan demetten aynı türden olanları bir araya getirerek paylaşmak çok güzel.

Blog yazmaya devam edeceğim, sadece kendimi ifade ettiğimi ve tüm dünyayı değiştiremeyeceğimi bilerek ...

Kendi sentezimden çıkan his ve düşüncelerimi kendi küçük dünyama iletmek istiyorum. Bu şekilde yazarak çevremdeki insanları birbirlerine bağlamış oluyorum.

DUCASSE'nin söylediği gibi "Düşüncelerimi yazdığımda onlar benden kaçmıyorlar. Bu da bana kendi gücümü hatırlatıyor."

İşin lezzet veren kısmına geliyorum....

Kültür-Sanat-Öykü dalında geniş bir hayal gücüyle olağanüstü öyküler yazan bir arkadaşımız var. Onu mimleyerek tanımayan değerli arkadaşlarımızın tanımasını istiyorum. Sn. T.Mustafa YAŞAR

Aramıza yeni katılan araştırmacı bir arkadaşımız Sn. Ersoy ÖNGÜN

Yine Eylül ayından itibaren MB şiir kategorisinde bizimle güzel paylaşımları olan Sn.Kevser YENEL

BEN DE HOŞGÖRÜLERİNİZE SIĞINARAK SİZLERİ MİMLEMİŞ OLUYORUM.

 
Toplam blog
: 103
: 1399
Kayıt tarihi
: 21.03.08
 
 

Hacettepe Ün. mezunuyum. Öğrencilik yıllarımda ve okulu bitirdikten sonra bir gazetenin muhasebe ..