Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

AYFER AYTAÇ GAZETECİ YAZAR

http://blog.milliyet.com.tr/ayferaytac

08 Şubat '20

 
Kategori
Dünya
 

NİÇİN ÇİN

Dünya alemi tüm insanlar için var, fakat insanlardaki hırs kendisine ait olmayan bu dünyayı başkalarıyla paylaşmak istemiyor. Bu sebeptendir güçlü olan zayıfı yok etmeye çalışıyor. Çin ülkesi bir dönem çok fakir bir ülke durumundayken Rabb'imin verdiği fırsatları değerlendirmesini bildi. Emeklemeden koşmaya başladı. Teknolojide, insanın rahatlığına yönelik tüm yeniliklerde Çin Japonya'yı solladı, tüm dünyaya kafa tutar duruma geldi. 
 
Geçmişte bir adam toplu iğnenin icadını yapmış, "Bu ufacık şeyi kime satacaksın," diyenlere: "Çin'de 1 milyon insan yaşıyor, her birine birer toplu iğne satsam, köşeyi dönerim." demiş. 
Adam köşeyi döndü mü bilemiyorum ama Çin ülkesi son senelerde tüm ülkelere köşebent oldu. Dolayısıyla dolarlarıda çokca buldu. sonrasında aynı topraklarda yüzyıllardır varlığını sürdüren Müslümanlara "Siz bi gidin buralardan her bir yer benim olmalı" demeye durdu. Zengin olunca şımarmamak gerek, dünkü gününü unutmamalı... Çinli unutuverdi çileli günlerini, kendini zor gününde kollayan Müslüman aleminin iyiliklerini...
 
Biti kanlanınca, kıçı canlanınca kancayı Müslüman'lara taktı, her birine bize duyurulmayan ne zulümler yaptı. Sonrasında da böyle bir belaya başını çarptı. Korola kabusuyla adeta çarpıldı. Eden bulur, inleyen ölür. Kimseye kötülük etmeyeceksin ki, sonrasında böyle ısdırap çekmeyeceksin...
 
KORONA KORKUSU
İşin bir başka boyutu da var. Allah'hın takdiridir. O da şöyle: Korkuyorlar, bütün dünya korkuyor... Çin'den ve Çinlilerden... Çalışkanlıklarından, birlikteliklerinden, üretim aşklarından...
 
İlim Çin'de de olsa ona tâlip olun. Çünkü ilim her Müslümana farzdır.”(Beyhakî, Şuabu’l-İman-Beyrut,1410, 2/253)
 
Sahihliği tartışılır bir hadiste peygamberimin tüm Müslüman'lara böyle buyurduğu belirtiliyor. Biz sanki sahih hadisleri bilen, yaşantımızda uygulayan Müslümanlardanmışız gibi, bu hadisi sahih mi, değil mi, tartışırken Çin ışığı yakalamış. Peygamberi mi duymuş, hadiste denilmek isteneni anlamış. Yaşantısına uygulamış.İlimde fende dünyadaki bütün ülkelere kafa tutar olmuş. Her alanda yürümüş, koşmuş, yorulmamış. 
 
Sanırım Çin'i başka türlü durduramayacağını anlayan çok zengin ülkelerden birileri bilim adamlarına insan kırımı yapıcı virüs yaptırıp. Çinli'lerin üzerine saçtılar. Japonların üzerine atılan atom bombasıyla kıyaslanır mı, bilemem. Fakat şahsen böyle düşünüyorum. Yarasa veya başka hayvan yemelerine bağlamıyorum olayı... Adamlar yüzyıllardır ne bulurlarsa, uçanı, kaçanı yiyorlardı. Zerre bir rahatsızlık geçirmiyorlardı.
 
Ülkemde tanıdığım bir Çinli'den dinlemiştim. En pis mahlukatları tüketmişler fakirlik dönemlerinde, o zaman kırılmamışlar, nüfusları hızla artmış da şimdi mi, bu sebepten salgın yaşıyorlar? Olmaz, yedikleriyle alakalı değil bu virüs; bilim adamlarınca üretilen ve kalabalık Çin nüfusunda denenen insan katliamına yönelik bir deney benim düşüncemce... 
 
Malum dünya nüfusu hızla artmakta, buna karşın su ve ekim dikim durumları azalmakta. Parası olan, lakin ekin alanları daralan ülkeler kalabalık insan topluluğundan hayli korkmakta. Rızıklarına ortak saydıkları en kalabalık nüfus Çin'de bulunmakta... Bir kısım ülkeler istiyorlar ki kendi halkları rahat yaşasın, başkaları tükensin, yitsin...
 
Çin ve Çinliler... Var olduklarından beri dünyanın en kalabalık ülkesiler, dünyanın her yerinden gözler hep üzerlerindeydiler. Dediğim gibi bir vakitler haylide fakirdiler. Bizim çocukluğumuzda annemiz pilav pişirdiğinde bir tek pirinç tanesini tabağımızda bıraktırmazdı. "O sizin görmezden geldiğiniz bir tek pirinç için bir Çinli kaç saat çalışyor biliyor  musunuz, diye bizi paylardı. Bu lafın üzerine hiç kaşığımıza katamadığımız bir tek pirinci bile işaret parmağını tabağa bandırır parmağımıza yapışan pirinci ağzımıza atar, dişlerinin arasından annemize göstererek yutardık. 
Ne ara ne şekil oldu bilmiyorum çalışkanlıkta, üretimde Çinliler dünyada birinci oldular. Sonra gürlemeye başladılar, gidişatlarından güçlü bildiğimiz ülkeler korkar oldular. Allah bilir, ben sadece tahmin ediyorum virüs koronayı bulup Çin'nin üzerlerine korku sardılar.
 
Görelim bakalım ne olacak?
Nerede, nasıl olursa insan değerlidir. Her can çilesiz yaşasın, hastalıklarla boğuşmasın isteriz. Allah Çinli kullarını da sınıyor, bunun da üstesinden geleceklerini sanıyorum. Çünkü her alanda gayretli olduklarını görüyorum. Çalışkanlıkta, üretimde Çinliler dünyayı ele geçirmek üzereler. Ara sıra ne yapıp ettiklerini takip ediyorum. Hayatı kolaylaştıran çok pratik meteryaller üretiyorlar. 
 
Hayret ettiğim bir konu daha var. hastalık yaygınlaşınca eğitimleri aksatmamışlar. Onlıne eğitim başlatmışlar. Adamlar bilgiden geri durmuyorlar. Ülkede üniversiteler kapalı virus salgını nedeniyle görüntü bağlantılı eğitim. eğitimden geri kalmamak adına... iki arada bir derede kalmışlıkta müthiş bir hizmet... Kutlamak gerek...
 
Bizde olsa birazcık 'bicımıcık' kar sepelese hemen okullar tatil ediliyor, öğretmenlerin çoğu o vakti kayak merkezinde değerlendiriyor. Öğrencilerin pek çoğu da gönlünce kar topu oynamaya fırsat buluyor. Çinliler virüs salgınında ne işlerini, ne eğitimlerini geri bırakıyor. Adamlar bir haftada kocaman hastaneler yaptılar. Çalışkanlıklarına hayranlık duyuyorum. Korona kabusunun bir an önce son bulmasını diliyorum. Ayfer AYTAÇ-ayferaytac.com
 
 
Toplam blog
: 622
: 205
Kayıt tarihi
: 08.12.14
 
 

Gazeteci-yazar ..