Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '10

 
Kategori
Deneme
 

Niçin Yaratıldık, Nasıl Bir Hayat Yaşıyoruz?

Niçin Yaratıldık, Nasıl Bir Hayat Yaşıyoruz?
 

Hepimiz bir gün bu yaştaydık


İnsanın varlığının nedenlerini sorgulamadan yaşaması kendi doğrularını ve hayatını değil yetiştiği çevrenin doğrularını ve hayatını yaşamasına, insanın ezberletilmiş bir hayat akışı içinde yaşamasına sebeb olmaktadır. Yıllar önce neden yaratıldım sorusunun cevabını bulmuş ve bu doğrultuda etrafımdaki insanların düşüncelerine aldırmadan kendi doğrularımı yaşayan bir insan olduğum için çok mutluyum. Bir kaç gün önce yeni tanıştığım birisi doktor birisi üst düzey bir yönetici olan iki insanın kendi hayatlarından da örnekler vererek belli bir yaşa gelen insanın artık istediği gibi yaşamaması gerektiği, ileriki yaşlarında kendisine yardımcı olacak tek başına kalmasını engelleyecek bir evlilik yapması ve çocuk yapması gerektiği konusunda uzun uzun ısrarcı konuşmaları bana bunları düşündürdü. Çok iyi eğitim almış o iki insan gerçekten böyle bir hayat mı istiyorlar, bu yaşadıkalrın hayatın amacı ne, bunları düşünmeden toplum tarafından konulan kurallar içinde yaşamayı seçmişlerdi. İnsan doğar, ilk gençlik yıllarında istediği gibi yaşar ancak okul bitip bir kaç yıl geçtikten sonra mutlaka evlenir çoçuk sahibi olur ve o çocukların iyi bir yaşantısı olması için çalışır, o çocuklarda kendi çocukları için bu böyle sürüp gider. Çevrenize baktığınızda hangi kültürde ve gelir grubunda olursa olsun insanların büyük çoğunluğu bu hayatı yaşar ve hiç kimse ben niçin bunu yapıyorum benim amacım ne diye de sormaz. İnsan gerçekten bu kadar basit bir amaç için yaratılmış olabilir mi?

İnsan dünyaya gelirken bu dünyada ne kadar kalacağını bilmiyor. Cahit Sıtkı Tarancının söylediği gibi ' Neylersin ölüm herkesin başında, Uyudun uyanamadın olacak, Kim bilir nerde nasıl kaç yaşında, Bir namazlık saltanıtın kalacak, taht misali o musalla taşında' Bu dünyada ne kadar kalacağını bilmeyerek yaşayan insanların ileriye yatırım yaparak yaşamlarını istemedikleri sevmedikleri bir şekilde yaşaması kadar saçma bir şey olamaz gibi geliyor bana.

Kendi yaşam felsefemin özü şudur: Allah Kur'anı Kerimde :

Ben, cinleri ve insanları yalnızca Bana kulluk etsinler diye yarattım." ( Zariyat Suresi, 56).

O, amel (davranış ve eylem) bakımından hanginizin daha iyi (ve güzel) olacağını denemek için ölümü ve hayatı yarattı... (Mülk Suresi, 2) ...

Benim hayatım aklım ve vicdanımın doğru olarak gördüğü Kur'anın rehberliğinde bir hayat. Hiç düşünmeden başkalarının ezberlettiği hayatı yaşayanlar geç olmadan yaratılış amaçları konusunda kendilerine verecekleri bir cevapları olması gerektiğini düşünüyorum.

İnsan hayatında araçları amaç haline getirirse o araçların kölesi olur.

 
Toplam blog
: 33
: 2340
Kayıt tarihi
: 25.02.10
 
 

İletişim Fakültesi mezunuyum. Özellikle bilimsel ve coğrafi keşiflerle ilgileniyorum. ilgimi çeke..