Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '15

 
Kategori
Üniversiteler
 

Niğde Üniversitesi Türk Dünyası Araştırmaları Topluluğu Başkanı Okan Aktaş ile...

Niğde  Üniversitesi Türk Dünyası Araştırmaları Topluluğu Başkanı Okan Aktaş ile...
 

Okan


Niğde Üniversitesi Türk Dünyası  Araştırmaları Topluluğu Başkanı Okan Aktaş “ Toplulukta Görev almak bir İletişimci  olarak bana ok faydalı oluyor”

SORU- Bize kısaca  kendinizi  tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz  ve nerelerde  görev aldınız?

OKAN AKTAŞ-  Ben Okan Aktaş 20 yaşındayım. Niğdeliyim.  Niğde Üniversite Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Öğrencisiyim. İlk ve Orta Öğretimimi Mehmet Emet Aydoğan İlköğretim okulunda tamamladım. Lise Eğitimi Remide- Yılmaz Atabek Lisesinde tamamladım.

SORU- Neden İletişim okumak istediniz?  Neden  Niğde? Bu okulu  tercih etmeden  önce ve şu an duygularınız  arasında en fark var?

OKAN AKTAŞ- İletişim okumak eğitim zamanım boyunca aklıma gelmemişti. Halkla ilişkiler okumamı sürekli bana tavsiye eden hocam vardı ancak benim hedefim polis olmak olduğundan pek önemsemiyordum. Polislik sınavını kazanamadığım için tercih yaptığım dönem aklıma geldi. Araştırdım hoşuma gitti ve okumaya karar verdim.

SORU- bize ailenizden bahseder  misiniz? Anne ve babanız  ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede  okur? Onların  sizin çabalarınıza  bakış açısı nasıl?

OKAN AKTAŞ-  Annem Ev hanımı. Babam ise işçi. 2 kardeşim var. Kardeşim biri Hacettepe Üniversitesinde Hemşirelik okuyor. Diğer kardeşim ise ortaöğretim 7.sınıfta okuyor.

SORU-  Kulüple tanışmanızı  anlatır mısınız ? Kulüp çalışmaları  size  ne kazandırdı?

OKAN AKTAŞ- Lise öğrenimi görürken Tarih Öğretmenim Niğde Türk Ocakları Başkan Yardımcısıydı. Ocakbaşı sohbetleri giderken bu kulübün kurucu üyeleri ile tanışmıştım. Sonra Niğde Üniversitesi kazanınca Kulüp başkanımız ve yönetim kurulu üyelerimiz son sınıfta oldukları için kulübün faaliyetlerden geri kaldığı için bu göreve ağabeylerim hocalarım ve yönetim kurulu üyelerimiz tarafında uygun gördüler.

SORU- Kulüp çalışmalarından bahseder  misiniz? Türk dünyası  deyince gençler neler anlamalı?

OKAN  AKTAŞ-  Türk Dünyasının denilince hepimizin aklına Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan, Türkmenistan ve Kıbrıs geliyor. Ancak Türk Dünyası sınırları Avrupa’dan Asya’ya kadar giden çok büyük bir alan içine alan alanda  Afganistan Türkmenlerinin Ahıska Türklerinin Irak Türkmenlerinin Suriye Türkmenlerini Gagavuz Türkleri var. Bunların Yanında Doğu Türkistan’da soykırıma uğrayan Uygur Türkleri soydaşlarımız var. Soydaşlarımız Dünyada bulundukları her yerde Türk oldukları için sürekli acı içinde kendi toprakları sınırları içinde kendi dini vecibeleri yerine getiremeyen sürekli Çinin Katliamları ile karşı karşıya kalan Uygur Türkleri kardeşlerimiz, Ortadoğu’da Türkmen kardeşlerimiz Musul Kerkük vilayetlerinde bir yandan İşid Katliamlarına mağdur kalırken kendi toprakları içinde başka bir özerk bölgesi hakimiyetinde esir hayatı yaşıyorlar, Ahıska Türkü soydaşlarımız kendi vatanlarından sürgün edildikten sonra geri dönemiyorlar bunlar gibi bir çok sorunla karşılaşan milyonlarca soydaşlarımız var.

Bizim beklentimiz ile Türkiye Cumhuriyeti kendi soydaşlarını sahip çıkarak Doğu Türkistan namaz kılması yasaklanan sürekli idam cezasına çarpılan kardeşlerimize sahip çıkmalarını Türkiye girişleri önündeki yasakların kaldırılmasını onlara kimlik tanınmasını istiyoruz. Musul Kerkük bölgesinde Özerk bir Türki Devlet olmasını sağlaması gerekli desteklerinin verilmesini Ahıska Türklerini Afganistan Türklerine Türkiye Kimlik sağlanmasını Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı sayılmalarını bekliyoruz.

SORU-Türkiye’ye Üniversite okumaya gelen  soydaşlarımız  ne gibi sıkıntılar yaşıyorlar?

OKAN AKTAŞ-  Türkiye’ye eğitim için kendi imkanlarıyla gelen soydaşlarımız birçok sıkıntı ile karşılaşıyor barınma sorunu sağlık sorunu gibi temel ihtiyaçlarını karşılamakta zorluk çekiyorlar. Örneğin Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmadıkları için Üniversitede okudukları için aylık bir miktar para ödemesi yapıyorlar, Kredi Yurtlar Kurumuna başvuramadıklar için barınma konusunda sıkıntı yaşıyorlar sağlık ve yol ihtiyaçlarını karşılamak için yine ödeme yapıyorlar bu ödemeleri yapmak için çalışmak zorunda kalıyorlar.

SORU- Türk halkımız  Soydaşlarımızdan  Türkiye’ye okumaya  gelenleri nasıl karşılıyorlar?

OKAN AKTAŞ- Türkiye yaşayan vatandaşlarımız soydaşlarına çok iyi karşılıyorlar evlerini açan insanlar oluyor ev tutup okumaları sağlayan onlara burs imkanı sağlayarak eğitim hayatlarında sorun yaşamalarının karşısına geçiyorlar. Ellerinden gelen imkanları veriyorlar benim bulunduğum ilde Türk Dünyasından gelen öğrenciler için Türk Ocaklarının imkan sağladığı bir Türk Evi var öğrenci kardeşlerimiz orda kalıyor böyle evler başka insanlarında uğraşlarıyla artmalı çünkü biz aynı soyun evlatlarıyız.

SORU- Türk öğrencilerle  Soydaş öğrencileri kaynaştırmak için neler yapıyorsunuz?

OKAN AKTAŞ- Öğrenci Kardeşlerimizle ilgilenmek bizim ve onlar için öncelikle birbirine uzak olan kardeşlerinin kavuşma hissini veriyor. Onların yeni geldikleri için tanıdıkları olmadıkları için beraber aktiviteler yaparak kültürlerimi kaynaştırıyoruz evimizde kalan Afgan Türkmeni soydaşlarımızın yaptığı Türkmen Pilavi ile yiyoruz, hasbihaller yapıp Türkiye hakkına bilgiler veriyoruz kaynaşıyoruz birbirimize sahip çıkıyoruz bizleri manevi yönden etkiliyorlar.

SORU- Bundan  sonra neler yapmayı  planlıyorsunuz?

OKAN AKTAŞ- Kulüp olarak eski yönetimimiz faaliyet konusunda çok aktif olmuşlar ancak biz yeni aldığımız için daha bir faaliyet gerçekleştiremedik ancak 26 Şubat Hocalı Soykırımı 12 Mart İstiklal Marşı Kabulü 18 Mart Çanakkale Zaferi Türk Dünyası ve İslam Dünyası Adlı Konferanslar düzenlemeyi düşünüyoruz bir iletişimci olarak bu konferanslar bana iletişim kurma sunum yapma açısından yararlı olacağını düşünüyorum .

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..