Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '15

 
Kategori
Şiir
 

Nijmegen

Nijmegen
 

Nijmegen...bisikletli devrimci halk...


Yeni geldim sana,

ne desem ne yapsam

şimdi ben

 

Ben bir naturalistim,

Adimi degistirdi bu sehir;

Anadolu`da Kemalist

Nijmegen de

Devrimci liberalist!

 

Ben Kalenderim

 kendimi bilirim

Devrimciligim doğudandır

Ama velakin

 Caresiz kaldim ülkemden/

artık batılıyım

Yani, bundan sonra

‘devrimci liberalist`im!

Nijmeğenliyim

 

Gezdim dolastim

Sessiz sesiz...

Cennetin bir reenkarnasyonu mudur,

ustune bastigim

nijmegen,

sevdim seni Nijmeğen:

parklarinda soluklandım

Central, istasyon

Derken;

Köylerine kadar

Fotoğrafladım.

 

Saygiyla bu Şehrin

Şiirini

Yazdim;

 

Yollarınız, parklarınız

Evleriniz ve tüm mimari hallerinizle

Devrimcisiniz.

Evlerin de aileler, ışıklar içindeler

Gözlerime takılıyorlar

Güzel ortamlar ve mutlu yaşam

Bahtiyarlar.

 

Gelelim Liberalist olmuşluğunuza;

Hem de tam tamamına;

Benim Turan arkadaşimdan

Anladim.

Ev borcu; iki kere yaşlandırır insanı

Araba sigortası

Park kontürü

Otobüs / Tren bileti

Sağlık sigortalar ve içilen haplar

Yukarıdan aşağı

Nefes harici harçlar:

Sadece liberalist

Hesaplar.

 

Devrimci çevre

Liberal hayat

Birde tüten bacalar

Liberal dumanlar/ karbon bırakırlar

Beni kaygilandırırlar.

 

Che motorbisikletli “devrimci’ydi

Bu halkin tamamı ‘bsikletli devrimci’

Bsikletli halk,

Sağlıklı ve canlı;

Bir anneyi gördüm üç çocuklu

Dört bsikletli;

Hayran hayran seyrettim

Çocukların neşesi

Bsiklet sürüşleri,  güvenli ve hızlı

Baktım kaldım

 

İşte buydu, benim anladığım:

 

Mutlu Çocuklar ve Anneler

Evinin önünü süpüren yaşlılar

yollarda bsikletli çevreciler

Çevreyi temizleyen görevliler

Beni mest ettiler

 

Ve oturdum .......parka

Ağaç koltuğuna

Dik ve huzurla;

Yüce Ruh`a

Şükran Dua`sı yaptım:

 

Ben,

Nijmeğen

Ve

yaşadiklarım

 

Bahtiyarım.

 

Nijmeğen 20 aralik 2015 saat; 18;19

 

 

 
Toplam blog
: 164
: 239
Kayıt tarihi
: 23.02.09
 
 

Kalenderce yaşarım. Okurum, gezerim, Çocukluğum şanslıydı; özgürlük en büyük mükafatım. Hiç bir kal..