Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '09

 
Kategori
Güncel
 

Nikah yüzüğü takmak harammış

Nikah yüzüğü takmak harammış
 

deh deyin benim atıma


Nikah yüzüğü dinimizde harammış...  

Eğer öyle ise

Bu ne? Perhiz.. Bu ne? Lahana turşusu..

Gündemi meşgul eden olaylardan biri, hepimizin malumu. Büyükşehir Belediye Başkan Adaylarımızdan  biri diyorki; "Bu kim? senin oğlunun ortaklarından biri değilmi?.." En büyük Başkan R.T.E;  "Ne bileyim, tanımam ki. Benim nesep'imden değil ki.." Deyip geçiştiriyor.

Ben olamıyorum! sen aklıma mukayyet ol Allahım.

* "Bugün, bir çok müslüman ailede, erkek ve kadınlar bilerek veya bilmeyerek kanuni hiçbir mecburiyeti olmadığı halde evlilik yüzüğü takıyor. Bunu sırf etrafa uymak gayesiyle  nişan yüzüğü yahut nikah halkası adı altında bir altın yüzük takmaktalar".

"Yine bazı ailelerde, islamda  "erkeğe, altın haram olduğundan nişan ve nikah yüzüğü gümüşten yapılmaktadır" bu da günahtır".

"Hal bu ki.. İslam dinin'de yüzük takmak diye bir adet yoktur ve haramdır. Biz müslümanlara bu adet hıristiyan'lardan ve yahudi'lerden geçmiştir".

"Hıristiyan'lar  gelin olacak kıza beyaz gelinlik giydirir ve kiliseye götürürlerdi. Papaz nikahı kıyar, erkek ve kadının parmağına yüzük takar, onların "daima bir arada olmaları" için dua eder. Kadın ve erkek bu nikah yüzüğü ile birbirlerine bağlanmış olur ve asla boşanamazlardı. (alıntı)" *

Bizler ise birkaç yıldan beri  "ılımlı islam" ülke'sinde yaşadığımızdan..

Yeni yıl kutlamanın haram olduğunu, el ele tutuşunca nikah kıymak gerektiğini, sevgililer günü kutlamasının da günah olduğunu anladık.


İyi de  "ılımlı islam'ı" kafamıza vura vura anlatanların çocukları neden "kuyum'a" dalarlar da hem kadın hem de erkek milletine yüzük, bilezik, küpe, kolye satar da günaha girerler. Bir tek bunu çözemedim akıl erdiremedim.

Gülriz Yiğit

 
Toplam blog
: 258
: 1033
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..