Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '11

 
Kategori
Söyleşi
 

Niksar MYO öğrencisi Cihan Kocaman ile Niksar'da Öğrenci yaşantısı üzerine

NİKSAR MESLEK YÜKSEK OKULU YEREL YÖNETİMLER 2. SINIF ÖĞRENCİSİ CİHAN KOCAMAN “ NİKSAR MYO’NUN BAŞARISI İÇİN YEREL YÖNETİMLER DAHA ÇOK ÇALIŞMALI” DEDİ 

SORU- Merhaba, daha önce sizinle konuşmuştuk. Neden Niksar MYO tercih ettiniz ? Bu okulu yazmadan önce ne gibi araştırmalar yaptınız ? 

CİHAN KOCAMAN- Niksar MYO tercih sıralamamda ortalarda yer almıştı. Niksar hakkındaki bilgim sadece internetten araştırdığım kadardı. Tokat’ın Denizli ile kardeş şehir olduğunu biliyordum ama Niksar’ın Tokat şehrinin neresinde yer aldığını tam bilmiyordum. Niksar MYO ya yerleştiğim zaman Tokat haritasına bakarak biraz daha bilgi edindim. Forum sitelerinde, resmi sitelerde Niksar’ın yemyeşil olduğunu çok şirin bir ilçe olduğunu öğrendim. Kendi halinde sakin bir kasaba gözümün önüne gelmişti o anda, ilçeden çok, küçük bir yer, şirin bir kasaba. Hayalimdeki Karadeniz yemyeşil dağlar ve ahşap evlerle çevriliydi. Tokat merkezde daha çok İç Anadolu’nun iklimiyle karşılaştım, Niksar ise Karadeniz’e daha yakın geldi bana yeşilliği ve havası gerçekten çok güzel. Ama ahşap evler yerine gayet modern binalarla karşılaştım. Karışık duygular içinde çıktım evden bilmediğim bir yer bambaşka bir kültür ve yaşam tarzı alışmak zor gibi ama insan zamanla her şeye, her yere uyum sağlayabiliyor. 

SORU- Niksar'da okul kazanarak, buraya geldikten sonra bu ilçe hakkında fikirleriniz nasıl değişti? 

CİHAN KOCAMAN- Niksar hızla gelişmekte olan bir şehir diyebilirim bunun nedeni de bariz olarak üniversitedir. Ama üniversiteye tutum çok da olumlu değil yerel halkın üniversite ve öğrencileriyle ortak noktada buluşması gerektiğini düşünüyorum. 

SORU- Öğrenci halk kaynaşmasında Niksar’da kimlere görev düşmekte sizce ? 

CİHAN KOCAMAN- Bu buluşmanın lokomotif görevini de Niksar yerel yönetimlerin üstlenmesi gerek. Niksar doğasıyla eşsiz güzellikleriyle bir hazine gibi ama tanıtım yönünden faaliyet ve bakım yönünden çok kötü durumda. Bu sorumlulukta siyasal iktidarın olmak zorunda. Niksar’ı daha göz önüne çıkaracak ismini duyuracak faaliyetler yapılmalı, bu bölgeyi ekonomi yönünden de destekleyeceğini düşünüyorum. 

SORU- Niksar'ın gelişiminde yerel yönetimlerin önemini vurgulamaktasınız yanı? 

CİHAN KOCAMAN- Bu düşüncenin temeli de yerel yönetim organları önderliğinde yerel halk ve üniversite öğrencileri ortak çalışmasıyla atılabilir. Ama ne yazık ki sadece Niksar için değil her yerde üniversite öğrencileri bölge yaşamına katılamadığı, uyum sağlayamadığı duyumunu alıyorum. Gençlerin fikirleri yani bizim fikirlerimiz yönetimler tarafından gerek duyulmayan türde galiba. Ama üniversiteler bir buluşma yuvası farklı düşünceler, farklı kültürler, gelenekler ağacı, bunu bir fırsat olarak düşünüyorum, dış gözlerle objektif bir eleştiri her şeyi daha net görülmesini sağlayabilir. 

Soru- Niksar’da Üniversitenin gelişimi için neler önereceksiniz başka? 

CİHAN KOCAMAN- Ortak yapılan eylemler üniversite öğrencileri içinde etkin bir tecrübe sağlayabilir. Buna önem veren bizi dinleyen, davet eden tek kişi Ak parti ilçe başkanı Abdullah Yıldız diyebilirim. Ona ve Ak parti teşkilatına sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Güzel bir Dünya için güzel bir Türkiye için ve güzel bir Niksar için yerel yönetimleri ve Niksar halkını öğrencilerle iç içe olmaya davet ediyorum. Birlik ve beraberlikle her şeyin üstesinden gelinebilinir. 

Teşekkür ederim Cihan 

 

TURAN YALÇIN-TOKAT 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..