Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '12

 
Kategori
Üniversiteler
 

Niksar Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Öğrencisi Burak Kösece ile Niksar Öğrenci yaşamı üzerine.

GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ NİKSAR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEK OKULU YEREL YÖNETİMLER BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ BURAK KÖSECE “ İŞSİZLİK DİYE BİR ŞEY YOKTUR GENÇLERİMİZ İŞ BEĞENMİYOR”

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar? Neden Niksar sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulunu yazdınız? Bu bölümü yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne gibi farklar var?

BURAK KÖSECE- 26.06.1991 tarihinde Osmaniye ili Kadirli ilçesinde dünyaya gelmişim. İlkokula Altınoğlu İlköğretim okulunda başladım. 7. sınıfa geldiğim zaman evimize yakın diye ilçemize yeni yapılan Prof.Dr Halet Çambel ilköğretim okuluna Nakil oldum. İlköğretimimi burada tamamladım. Maddi durumumuz iyi olmadığından liseye gitmek istemiyordum. İş bulup çalışarak aileme yardım etmek istiyordum. Bu görüşüme karşı çıkan tek kişi annemdir. Beni liseye göndermek için elinden gelenin fazlasını yaptı. Ve gönderdi de.. Derviş Paşa Lisesinde liseye başladım. Dersle alakası olmayan bir öğrenciydim. Kafamın dikine giderdim hep. Beni tek dizginleyen annemdi. 9. sınıfta 5 zayıfım vardı. Kendi kendime dedim ki” Arkandaki kadın emeğine bak. Senin için kendini düşünmeden o kadar çırpınıyor ki, sen kendin için neden bir şeyler yapmıyorsun? “ dedim. Kendimi böyle motive ederek liseyi tamamladım. Özel bir şirkette pazarlama departmanında işe başladım. 6 ay çalıştım. Annemin ısrarı üzerine bıraktım. Çünkü hep okumamı istiyordu. Dershaneye kaydoldum. Sınava girdim ve aldığım puan düşüktü. Puanıma göre girebileceğim bölümlere baktım. Niksar Sosyal Bilimler Yüksek Okulu Yerel Yönetimler Bölümünü yazdım. Burayı kazanınca sevindim ama daha iyi bir yere de gidebilirdim. İyi bir yere gidemediğim için üzüldüm. Çünkü benim iyi yerlere gelebilmem için arkamdan destek olan birileri vardı.

SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur?

BURAK KÖSECE- Annem ev hanımı ve hiçbir zaman kendini düşünmedi ve hep bizi düşündü. Benden başka ablamı, ağabeyimi ve kardeşlerimi de düşündü yeri gelince. Çukurova’da tarlada çalıştı. Hasta olduğu halde gitti. Babam inşaat ustası ve kendimi bildim bileli hiç boş durmadı. Bizim için çalıştı ve halen de çalışmaya devam ediyor. Ağabeyim liseyi tamamladıktan sonra elinden geldiği kadar bize destek oldu. Kardeşim lise 1. sınıfta okuyor İnşallah ilerde iyi yerlere gelecek o da..

SORU- Kitap okur musunuz ? Bu okumaların size ne faydası oldu?

BURAK KÖSECE- Üniversiteye geldikten sonra okumaya başladım. Peygamberimizin hayatını konu alan kitapları okuyorum. Onun hayatını kendime örnek almaya çalışıyorum. Bu kitapları okumakla manevi huzur buluyorum. Anlamıyorum dediğim insanları bu sayede anlamaya başladım. Önce canımı sıkan sorunlarım şimdi canımı sıkmıyor. Çünkü sabretmeyi öğrendim ve insanları sevmeye başladım.

SORU- Arkadaş sizin için ne ifade eder? Arkadaş seçiminde neye dikkat edersiniz ?

BURAK KÖSECE- Benim için arkadaş karşımdakini iyi düşünendir. İyi arkadaş gittiğin yolda sana destek olan, kötüye gittiğin zaman seni geri çevirendir. Arkadaş seçiminde dikkat ettiğim tek şey insani duygularının kuvvetli olmasıdır. Dili, dini ırkı ne olursa olsun insan olsun yeter.

SORU- Okulunuzun ve Üniversitenizin gelişimi için neler söylemek istersiniz ?

BURAK KÖSECE- Nerede olursa olsun, hangi konumda olursa olsun, herkes işini iyi yapmalı. Vatan ve millete olan borç bu şekilde ödenir. Herkes işini en iyi şekilde yaparsa çalıştığın kurumda gelişir. Ülkende gelişir. Bunun için insan önce kendini geliştirmeli ki herkese faydalı olsun.

SORU- Seçtiğiniz bu alanda nereye gelmek istersiniz ?

BURAK KÖSECE- Ben ülkem için en iyi yerlere gelmek istiyorum. Ama sadece lafla gelinemeyeceğini biliyorum. Yerel yönetimleri bitirerek DGS sınavına girip Kamu Yönetimi bölümüne yatay geçiş yapmak istiyorum. Yaptığım işte en iyisi olmak. Ailemin ve ülkemin üzerimdeki haklarını boşa çıkarmamak istiyorum.

SORU- Peki işsizlik kaygısı yaşıyor musun? Bunu nasıl aşarsın?

BURAK KÖSECE- Ülkem için temel sorunlardan birisinin işsizlik olduğu söyleniyor. Bence yalan söyleniyor. İşsizlik diye bir şey yoktur. Bence tek sorun gençlerimize iş beğendiremiyoruz. Dilimizde bir “ işsizim” kelimesi geziyoruz. İş aramıyoruz. Herkes istediği yere gelecek diye bir şey yok. Ne olursa olsun çalışmak gerekiyor. Herkes üzerine düşen görevi en iyi şekilde yapsın ki herkes huzur ve mutluluk bulsun. Benim buralara kadar gelmeme destek olan herkese çok teşekkür ediyorum. Allah hepsinden razı olsun

Bizde sana samimi duyguların için teşekkür ediyoruz.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..