Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '07

 
Kategori
Edebiyat
 

Nilgün Marmara için şiirden bozma üç paragraf

Nilgün Marmara için şiirden bozma üç paragraf
 


“Aydınlıkta köhneliği belirginleşen ve kentte ve konutta hiçbir şey neyse ben oyum. Öylesine bağsız ve yeğniyim ki bu hafifliğin şiddetinin bedelini bir gün öderim diye düşünüyorum. Sanki varoluş beni cezalandırmak ister gibi; yoğunluğundan bana düşen payını benden geri alarak bu yoğunluğa, olur olmadık herkese ve her şeye fazlasıyla katlayarak sunuyor.” *

***
I.

Keşke olmasaydım dikeni

kendine batan

bir gül

dedin mi kendine hiç gül-

erken? ve geç vakit

kimin erkeni kime

geç olur?

***
“Ülkem yok, cinsim yok, soyum yok, ırkım yok; ve bunlara mal ettirici biricik güç, inancım

yok. Hiçlik tanrısının kayrasıyla kutsanmış ben yalnızca buna inanabilirim, ben. Yere göğe

zamana denize kayalara ve kuşlara da dokunan aynı tanrı değil mi? Bu kutla tanrının

yönetkenliğinde, olmayan ellerimle bir yok-tanrı’yı tutuyor ve ölçüyorum yokluğun ağırlığını.”

***
II.

Olamayan kendini çok

etmeye yırtınırken kimileri

yokluğa adadın

sen kendinden bile çok olan kendini

ve kanıtladın bir kez daha:

“yokluğun ağırlığı”

varlığın oylumundan

çoktur

***
“Kefe’lerinden birine onun oylumu pekâlâ sığıyor, diğerine duygular, duyumlar ve düşünceler yığılıyor, işte yetkin eşitlik...her gün her gece bu eşitliğin bilgisiyle geçiyor. Bir eskiciden satın alınmış bu teraziyi birgün başka bir eskiciye vereceğim, o gün, tozanlarım her bir yana dağılıp toprağın suyun ölümsüzlüğüne eklemlenecekler ve ben özgürleşeceğim.”

<ı>

***
III.

zaman, kendi kuyruğunu yiyen

bir yılan zaman yiyen

şişman bir yılan pişman

mı ki gök-tanrı yaptığından?

yok eder durmadan

durmadan

dur-

...........

1. * Nilgün Marmara: Şair. Yukarıdaki gibi şiirler yazdıktan sonra bu dünyanın beşinci katından göğün yedince katına uçtu. Tarih 1987, 13 Ekimdi; yirmi dokuz yaşındaydı. Hâlâ da öyle...

2. Cemal Süreya'ya göre, bu dünyayı başka bir dünyanın bekleme odası gibi görüyordu. Kendine göreyse, "Paniğini kukla yapmış hasta bir çocuk"tu. "Ellerim eksik cennetim benim" demişti bir de...

3. Tırnak içindeki bölümler onun “Canım Sıkıntı Sınırı” adlı şiirinden oluşuyor, numaralı paragraflar benim.

4. Teşekkürler Burcu: Nilgün Marmara’yı hatırlattığın için.

5. Teşekkürler Burcu: Esin verdiğin için.
.........

Foto: http://www.toplumdusmani.net/resim/marmaranilgun.jpg

 
Toplam blog
: 431
: 3853
Kayıt tarihi
: 30.06.06
 
 

Anahtar kelimeler: Antep, İstanbul, Haziran, İkizler, Beşiktaş, MÜ İletişim Fakültesi, Gazetecilik. ..