Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '10

 
Kategori
Sinema
 

NINE!... ve FELLINI...

NINE!... ve FELLINI...
 

NINE... Müzikal film...


Filmin gazetedeki ilanında oyuncu kadrosunu gördüğümde mutlaka izlemeliyim diye düşündüm. Yani fragmanını görmeden ve film hakkında hiçbir bilgim olmadan gittim sinemaya. Müzikal bir film olduğunu anladığımda uzun zamandır bu tarz bir film izlemediğim için keyiflendim. Penelope Cruz’un, Stacy Ferguson’un, Kate Hudson’un, Marion Cotillard’ın dans performanslarını izledikçe iyi ki gelmişim dedim. Daniel Day Lewis ve Judi Dench’in şarkı performansları da iyiydi.

Filmi izlerken ismi aklıma takılmıştı, bitene kadar herhalde belli olur diye düşündüm ama yanılmışım. Dokuz'un ne özelliği vardı, kafama takılmıştı bir kere, çözmem gerekiyordu. Nette bilgi ararken Güneri Civaoğlu’nun yazısını tıkladığımda öğrendim. Ünlü İtalyan yönetmen Fellini yaptığı sekiz güzel filmden sonra dokuzuncu filme başlarken girdiği bunalımın ardından yaşadıklarını anlattığı filme “Sekiz Buçuk” adını koymuş, yani filmi tam bulmamış. Oysa film öyle tutmuş ve beğenilmiş ki dünyanın gelmiş geçmiş en iyi 10 filminden biri seçilmiş. Aradan yıllar geçmiş film bu kez Broadway’de “Hayır yarım değil tam” mesajıyla “NINE (9)” adıyla sahnelenmiş. Bu film de “Sekiz Buçuk” filminin son yorumu imiş.

  1. Daniel Day Lewis, onu yıllar önceki "The Name of the Father – Babam için" filminden hatırlıyorum, izlediğim en güzel filmlerden biriydi, beni çok ağlatmıştı. Bu filmde de müthişti performansı, bunun yanı sıra yaşlandıkça yakışıklı olan aktörlerden olduğunu gördüm. İngiltere’nin Robert De Niro’su diye anılıp iki kez Oscar’ı kazanması da büyük bir aktör olduğunun kanıtı değil mi?

Penelope Cruz, herkes beğenmez ama ben geçen yıl yardımcı kadın oyuncu Oscar’ını kazandığı “Vicky Cristina Barcelona” filminde anlattığım gibi çok beğeniyorum. Hem fiziğini hem oyunculuğunu… Bu yıl da Oscar’a aday olmuş, iki yıl üst üste verirler mi bilmem ama bence versinler. Dans sahnesi harikaydı ama intihara kalkıştıktan sonraki yüzünün berbat görünümü de öyleydi.

Marion Cotillard (Edith Piaf rolüyle Oscar ödüllü), Stacy Ferguson, Penelope Cruz ve Kate Hudson’un danslarını izlerken bir aktrisin rol yapma yeteneğinin yanı sıra dans yeteneklerinin de olması onları izleyenlerin gözünde daha da yüceldiğini düşündüm. Özellikle Kate Hudson’u izlediğim sahnelerde büyülendim, çekimler de müthişti, dans ederken saçlarının görünümüne odaklandı gözlerim.

Nicole Kidman, Sophia Loren, Judy Dench üçü de Oscar almış oyuncular zaten, beğenmemek mümkün mü?

Yaptığı filmlerden daha iyisini yapmak isteyen ama tıkanıp yapamayan, iki yıl aradan sonra toparlanıp ayrıldığı eşini geri kazanmak isteyen bir yönetmeni anlatacağı filme karar veren yönetmenin, eşi, sevgilisi, annesi, yapımcısı, sırdaşı, yaşamına giren kadınlar arasında geçen bir hikaye… Keyifle izledim, izleyin derim…

Sevgilerimle…

NINE

Director Rob Marshall

Cast

Daniel Day-Lewis

...

Guido Contini

Marion Cotillard

...

Luisa Contini

Penélope Cruz

...

Carla

Nicole Kidman

...

Claudia

Judi Dench

...

Lilli

Kate Hudson

...

Stephanie

Sophia Loren

...

Mamma

Stacy Ferguson

...

Saraghina (as Fergie)

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..