Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '09

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Nisan ayındaki bahçe işlerim.

Nisan ayındaki bahçe işlerim.
 

evimiz..


Nisan ayının bu günlerinde vaktimin çoğunu bahçemde geçiriyorum.

Ne mi yapıyorum ? Önce, bir güzel yaban otlarını ellerimle yoldum.Çerden çöpten temizledim.Sonrada belle (bahçe kazma aleti;kürek şeklinde) bir güzel toprağı aktardım. Az önce de komşumun verdiği lahana fidelerini gömdüm toprağa, suladım bir, bir tutsunlar diye..

Ha, bu arada eski buzdolabından yaptığım bahçe içindeki laleler Nisan ayının ilk haftasından beri çiçekteler, sarı sarı her gün bana gülümsemekteler..

Sardunyalarım henüz açmaya başladı..Geçen yıl aşılattığım erik ağacında az da olsa çiçek var, bakalım ilk meyvesini bu sene verecek mi.. Bu seneki erik aşılarının da sadece biri tutmuş.Her gün izlemekteyim onu;kaç yaprağı açmış diye..Aşıları, ağaçlara su yürümeye başlamadan Mart ayının başında yaptırmıştım.

Güller biraz keyifsiz nedense, sıcaklar iyice bir gelmedi ondan herhalde .

Bu gün havamız yine buz gibi, son yıllarda, 23 Nisan bayram havası olmuyor bir türlü, üzülüyorum buna.

Bahçemin bir kenarına maydanoz, semiz otu, lahana, tere, roka ektim.Bitmeye başlamışlar.Kışa girmeden fidelediğim marul, soğan ancak yemelik oldular..Ama kara lahanalara diyecek yok valla, kış boyunca ben kopardım onlar coştu..şimdiyse tohum olmak üzere sarı çiçeklere büründüler..Ereğli (osmanlı)çileklerim de çiçekteler..Üç gün önce saksılara buğday tohumu ektim, yeşil yapraklarını kesip, kesip salatalara katacağım;gençleştiriyormuş ;))

Yağmurun ardından güneş ısıtmaya başladığında biber, domates, salatalık fideleyeceğim.Fasulye dikeceğim..Bahçem küçük olsa da hepsine bir yer buluyorum.Komşularım şaşırıyor ‘’Seni gören asla bu işleri yaptığına inanmaz’’ diyorlar..Bilmiyorlar ki, sevgiyle yaptığım o işler bana çok yakışıyor.

Yazın bahçemden topladığım domateslerin, salatalıkların kokusunu almak ömrüme ömür katıyor.Her sabah elimde çay fincanıyla aralarında dolaşırken, benden mutlusu olmuyor..

Evim müstakil, bahçe içinde, yer evi olduğu için her an ayağımın bir ucu toprakta..Belki de ondan böyle sakin ve huzurluyum..
 
Toplam blog
: 285
: 1333
Kayıt tarihi
: 09.12.06
 
 

Zonguldak doğumluyum. AÖF Mezunu olup, üç çocuk annesiyim. İki de torunum var. Şiir, doğa yürüyüş..