Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '16

 
Kategori
İlişkiler
 

Nişanlımın sevgilisi var, haklarım neler?

“25 yaşında genç bir kızım. Bundan 6 ay kadar önce bir sosyal paylaşım sitesinde bir adamla tanıştık. Kısa sürede ona aşık oldum. Onun da beni sevdiğini sanıyordum.

Bana evlenme teklifinde bulununca dünyalar benim oldu. Ailelerimiz ve arkadaşlarımızın da katılımıyla nişan yüzüklerimiz takıldı.

Onun maddi durumu çok iyi olmadığı için sürekli benden para istiyordu. Ben bunu da dert etmedim.

Hatta zaman zaman çok pahalı hediyeler de aldım. Ancak bir hafta önce hayal kırıklına uğradım.

Arkadaşlarımla yemeğe çıktığım bir gün oturduğumuz restoranda onu yanında bir kızla gördüm.

O beni fark etmedi. Ama her halinden sevgili oldukları açıktı. Ben arkadaşlarımın yanından kalkıp onların yanında gittim.

‘Benimle nişanlıyken bunu neden yapıyorsun?’ dedim.

Önce pişkin bir şekilde sırıttı. ‘Sonra da sen git sonra konuşuruz,’ dedi. Ben de ‘sonra olmaz, şimdi konuşacağız, büyük hata yaptın,’ dedim. Yanındaki kız da kendisi de bana hakaret etmeye başladılar. Yüzüğü de çıkarıp yüzüme fırlattı. Ben de arkadaşlarımla birlikte oradan ayrıldık

Tüm bunları arkadaşlarım da gördü.

Haklarımı öğrenmek istiyorum. Ben nişanlımdan çok nişanlımı baştan çıkaran o kadına kızıyorum. Nişanlıma ve onunla birlikte olan o kıza karşı dava açabilir miyim?”

***

Değerli okurum, bence bu durum sizin için hayırlı olmuş. Demek ki onun derdi bir yuva kurmak değilmiş. Siz bir an önce bu ilişkiyi sonlandırın ve ileriye bakın

***

İşte haklarınız:

1)Medeni Kanuna göre; Nişanlılık, evlenme dışındaki bir sebeple sona ererse, nişanlıların veya yakınlarının, diğer nişanlıya vermiş oldukları alışılmışın dışındaki hediyeler, geri istenebilir.

2)Nişanlılık nedeniyle uğramış olduğunuz zararlar için maddi ve manevi tazminat davası açabilirsiniz.

3)Bu davaları, nişanın bozulmasından itibaren bir yıl içinde açmanız gerekiyor. Haklılığınızı her tür delille ispatlayabilirsiniz

4)Uğradığınız hakaret nedeniyle hem şikâyette bulunma hem de tazminat isteme hakkınız da bulunmaktadır.

5)Sevgilinizle birlikte olan kadına gelince, size hakaretten dolayı şikâyette bulunabilirsiniz.

Ayrıca kişilik haklarınıza saldırıdan dolayı da manevi tazminat davası açma hakkınız da var.

Ancak nişanlınızla birlikte olduğu için dava açma hakkınız yoktur.

 

***

Her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..